יום שני, 20.05.2024 שעה 14:19

גל יקותיאל: בוועד האולימפי מפחדים? שיתגברו

ספורטאי עבר והווה הביעו תמיכה בשליחתם של ארשנסקי ומצקין ללונדון. שלזינגר: "זה לא נגמר עד שזה נגמר". אורי ששון: "לא הגיוני שטומי לא ייסע"

|
טומי ארשנסקי (משה חרמון)
טומי ארשנסקי (משה חרמון)

יומיים לפני התכנסות בית הדין של הוועד האולימפי בעניינם של טומי ארשנסקי וגיא מצקין, קבוצות התמיכה שנפתחו למען שליחתם ללונדון בפייסבוק זוכות לרוח גבית ולתמיכה גם של ספורטאים פעילים וספורטאי עבר.

אליס שלזינגר, אשר תתחרה באולימפיאדה במשקל עד 63 ק"ג פירסמה הודעת תמיכה בארשנסקי, "טומי תישאר חזק, שזה לא ישבור אותך כולם מאחוריך. אתה במחשבות של כולנו, תמשיך להתאמן ולהילחם עד הסוף, זה לא נגמר עד שזה נגמר".

גם אורי ששון, ספורטאי פעיל בנבחרת ישראל הביע פליאה על אי שליחתו של ארשנסקי לאולימפיאדה: "בתור אחד שקרוב לטומי ונמצא איתו כמעט בכל טיסה בשלוש השנים האחרונות, נראה לי לא הגיוני שדווקא הוא לא ייצא לאולימפיאדה. הוא מהווה דוגמא עבורי ועבור כל הספורטאים במשמעת שלו ובמקצוענות ואי אפשר להתעלם מההישגים שהביא לאחרונה. אני מקווה שיהיה שינוי לטובתו, מאמנים וספורטאים מחו"ל שומעים על כך ולא מאמינים, חושבים שאנחנו מספרים להם בדיחה".

שלזינגר (רויטרס)
שלזינגר. זה לא נגמר עד שזה נגמר (רויטרס)
 
גל יקותיאל, אשר סיים במקום החמישי באולימפיאדת בייג'ין כתב: "ארשנסקי הוא אחד הספורטאים עם הפוטנציאל הגבוה ביותר בג'ודו ובספורט הישראלי בכלל. מדובר בבחור מוכשר ורציני, וגם פייטר שלא מפחד מאף אחד. (כבר כשהיה בן 17 ואני התכוננתי לבייג'ין, הרגשתי שהוא היחיד שבאמת מנסה לזרוק אותי בכל קרב). הוא הוכיח כי הוא יודע להתמודד עם קשיים ולפגוע במאני טיים".

גל יקותיאל (רויטרס)
גל יקותיאל. ארשנסקי הוכיח כי הוא יודע להתמודד עם קשיים (רויטרס)
 
יקותיאל המשיך: "הוא השיג את הקריטריון הבינלאומי ואמור להיות באולימפיאדה בזכות ולא בחסד. להערכתי אם יתנו לו להתחרות לא יצטערו. גם אם לא יעשה הישג עכשיו זו צבירת ניסיון חשובה לקראת ריו 2016. במנהלת הוועד האולימפי מפחדים מתגובות העיתונות במקרה של כישלון ומעדיפים לא לקחת סיכון? שיתגברו. פחד לא מביא הישגים ולא אמור להכתיב מדיניות. טומי לא מפחד, תנו לו להתחרות".

יונתן עראמי, אלוף ישראל לשעבר בג'ודו ומי שהשתתף לאחרונה בתוכנית הריאליטי עם איתן אורבך, 24/7 ביקר בחריפות את ההחלטה: "עם כל הקשיים הכלכליים והמערכתיים שעבר הג'ודו בישראל, והתנאים המחפירים שספורטאים צריכים להתמודד איתם כמו לממן טיסות על מנת לייצג את ישראל בחו"ל ההחלטה תמוהה ומקוממת ואל לנו לשתוק. אם ההחלטה תישאר בעינה זו למעשה החותמת שהספורט שלנו לא צועד קדימה אלא בכיוון ההפוך".

גיא מצקין (שי לוי)
גיא מצקין. הספורט שלנו לא צועד קדימה (שי לוי)
 
"כמה טיפשי זה שבירוקרטיה ישראלית תמנע מטומי ארשנסקי להשתתף. אני מתקשה להבין את מדיניות הקשחת הקריטריון", סיכמה נועה לאור, בעברה סגנית אלופת אירופה בג'ודו עד גיל 20.

מן הוועד האולימפי בישראל נמסר בתגובה: "הקריטריון הלאומי אינו בבחינת המצאה ישראלית, ולא פטנט ישראלי. ישנן עוד מדינות המחליטות על קריטריון לאומי בנוסף על הקריטריון הבינלאומי. מיד לאחר משחקי בייג'ינג 2008, נכנס הספורט האולימפי לפעילות בה היו שותפים עשרות אנשי מקצוע בכל הענפים, ראשי האיגודים, מנהלת הספורט ההישגי, והיחידה לספורט הישגי שניהלה את הפעילות, לתהליך גיבוש היעדים המקצועיים, המטרות וקביעת הקריטריונים ללונדון 2012".

טומי ארשנסקי (כחול) (משה חרמון)
טומי ארשנסקי. בירוקרטיה תמנע ממנו להשתתף? (משה חרמון)
 
"גם בסיום התהליך ניתן היה להגיש השגות. התהליך כולו נוהל בשקיפות מלאה ובמעורבות של כולם. ההמלצות של היחידה לספורט הישגי, הובאו על ידי הנהלת הוועד האולימפי בישראל אחרי שזו אישרה אותן, לאסיפה הכללית של הוועד האולימפי, בה חברים כל ראשי האיגודים ואף חברים בה נציגים של הספורטאים האולימפיים. ההמלצות המקצועיות האלה אושרו על ידי האסיפה הכללית, ופורסמו כמובן ברבים. החלטות לא משנים מעכשיו לעכשיו. אחרי מחזור לונדון, כמו אחרי המחזורים האולימפיים הקודמים ידונו בכל נושא הקריטריונים" 

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */