שתף קטע נבחר

10 הערות לסיכום המחזור: זהירות, מתח גבוה

הכדורגל לא איכותי, אבל לפחות אנחנו נהנים ממאבק אליפות פתוח בליגת העל. דוידוביץ' שוב מתרץ, השופטים לא ממש סופרים את מכבי ת"א ובלנקו זה כבר לא רק ראול

חמש עונות חלפו מאז שהיה לנו כאן מאבק אליפות שנמשך עד לדקה ה-91 של העונה. מאז שקלינגר ונמני זכו בתואר, היו לנו כאן שתי אלופות דומיננטיות. אז לכבוד המתח בצמרת, הנה 10 הערות לסיכום המחזור.

 

 

1) איזה יופי של (מתח) בליגה. פרשני ומבקרי הכדורגל הישראלי הם כמו זקנות נרגנות. כשמכבי חיפה או בית"ר ירושלים לוקחות אליפות בהליכה כבר אחרי סיבוב אחד זה לא טוב. כשבית"ר מתפרקת ומכבי חיפה לא יציבה זה גם לא טוב. הרי אף אחד מאיתנו לא ממש מצפה לכדורגל ישראלי איכותי. לפחות העונה אנחנו נהנים ממאבק אליפות ומאבק ירידה שיימשכו ממש עד הסוף. בשאיפה שמתישהו, יום אחרי שתיגמר הליגה, יודיע אבי לוזון שאנחנו נשארים עם 12 קבוצות בליגה הבכירה.

 

2) בלנקו זה לא רק ראול. כשמדברים על רכש שהוא בינגו, מתכוונים לקשר הפנמי שמתיאוס הביא בחלון ההעברות. קשיחות הגנתית, ראיית משחק התקפית וסיומת נהדרת מול השער הופכים את נתניה של מתיאוס לקבוצה חזקה בהרבה מזו שהחלה את העונה. גם בגלל הצבע בשיער, מזכיר בלאנקו את ברונו רייס בעונת האליפות של מכבי ת"א, כשהוא עוד התאמץ להשיג הארכת חוזה.

 

3) אוי דוידוביץ', הדור החדש. אחרי השער המביך של שכטר, ציפיתי שניר דוידוביץ' ישתוק ולא ינסה להסביר מה קרה. השוער של חיפה לא שתק, והאשים את הדשא בקופסא. כמו רקדן שמאשים את הרצפה העקומה. נגד מאלמו זה היה הפרוז'קטור בבלומפילד שסינוור אותו. אולי אלישע צריך לחשוב על החזרתו של אמיר אדרי להרכב, כדי לאפשר לשוער הירוק זמן פנוי לשכלל את ספרון התירוצים שלו.


ניר דוידוביץ'. מה הפריע לו הפעם? (צילום: טל שחר)

 

4) הבכי והנהי במכבי חיפה. למרות היכולת המביכה וחוסר היציבות, במכבי חיפה מגיבים בהיסטריה מוחלטת למצב. עם כל הכבוד למתיאוס וגוטמן, חיפה עדיין במקום הראשון עם יתרון של 3 נקודות. מבקריו של אלישע לוי חייבים לזכור שהקבוצה עברה מספר שינויים בחלון ההעברות, ושינויים תמיד פוגעים ביציבות של קבוצה. אם אחרי כל זה הם עדיין במקום הראשון, הם יכולים להיות רגועים.

 

ללוי יש מספיק זמן להתכונן למבחן המשמעותי מול הפועל תל אביב בגביע. אז נדע אם באמת מכבי חיפה שוקעת במדרון, או מתייצבת ונשארת המועמדת המובילה לזכייה באליפות.

 

5) התירוץ הרשמי. איזה כיף לעוזי שעיה, אביב בושינסקי ואבי נמני. איזה מזל שמשה בוחבוט אחד, בשגיאת שיפוט קשה אחת בדקה ה-91, סידר להם אליבי. תירוץ שיכסה על יכולת עלובה שמאפיינת את הקבוצה מתחילת העונה. על הדרך שוכחת שלישיית ההנהגה של מכבי תל אביב את העובדה ששער הניצחון בקריית שמונה הובקע לאחר שהמבשל (בוזגלו) היה בעמדת נבדל ברורה. אולי שעיה-בושינסקי-נמני צריכים להסתכל על הנושא בצורה אחרת. אולי השופטים כבר לא סופרים את מכבי ושורקים נגדה ביתר קלות, כי היא הפכה לסתם עוד מועדון חלשלושי בליגת העל ואיבדה מזוהרה כ"מועדון גדול". חומר למחשבה לנערי שניידר.


נמני ובלבול. השופטים כבר לא סופרים את מכבי? (צילום: אלי אלגרט)

 

6) שום יצחק? מבלי לדעת אם אבי נמני ימשיך או לא בתפקידו כמאמן מכבי תל אביב בעונה הבאה, ברור מי יכול להתאים לתפקיד. קוראים לו יצחק שום. כמו שאלי גוטמן תפור על הפועל תל אביב, יצחק שום בנוי ליריבה הצהובה. מאמן שמקדש כדורגל התקפי, שלא מגביל את כוכביו למשחק טקטי, ושכמעט בכל קבוצה שעבד הגיע לתארים. מה גם שבשנים האחרונות הוא גם פוטר ממרבית הקבוצות בהן עבד, ולכן מידת התאמתו למכבי תל אביב מושלמת.

 

7) תעזבו כבר את הקהל בשקט. מבקיע לו ברק יצחקי שער ניצחון דרמטי על בני יהודה. במקום לרוץ ולחגוג עם חבריו ואוהדי בית"ר, הוא מעדיף לרוץ ולהשקיט את אוהדי בני יהודה. הגיע הזמן ששחקני הליגה יתבגרו וישימו את השטויות הללו בצד. כמו שלו מנשה מול אוהדי הפועל, כך גם ברק יצחקי נהג בילדותיות. הרי התשובה הטובה ביותר למקניטים היא להשכין את הכדור ברשת שלהם.

 

8) תעזבו כבר את חדר השופטים בשקט. הריטואל הזה של בעלי תפקידים שנכנסים לחדר ההלבשה של השופטים לפני, במהלך ואחרי משחקים חייב להיפסק. לא יו"ר התאחדות, לא מנהל קבוצה ולא שחקן. החדר הזה צריך להיות מחוץ לתחום, שטח סטרילי שבו השופטים יכולים להתכונן בשקט למשחק.


ברק יצחקי רץ לאוהדים. שיתבגר כבר (צילום: דודי ועקנין)

 

9) אנחנו לא נושמים. על פי דיווחים בתקשורת הישראלית, ארקדי גאידמק אמור לנחות בארץ הקודש ולנשק את אדמתה ב-3 במרץ, יום שלישי הבא (פעמיים כי טוב). טעון

 בירור: האם ארקדי ייפגש עם איציק קורנפיין או עם דניאל אזוגי? מתי משה דדש יוזמן לפגישה על היאכטה? והאם שחקני בית"ר שחתומים על חוזים ארוכי טווח יוכלו לקבל הבהרות לגבי מעמדם בעונה הבאה?

 

10) המחזור הבא. כמה שראובן עטר רוצה לפרק את מכבי נתניה. לתת לבוס שלו ניצחון אחד גדול לפני שהוא עוזב את אמא רוסיה וחוזר לארץ הקודש. אוהדי נתניה יכולים לקוות שמתיאוס יתן לשחקנים שלו מרחב לשחק כמו במחצית הראשונה נגד מכבי חיפה, הטובה ביותר של היהלומים העונה.

 

הפועל ת"א אמורה לטייל מול סכנין כהכנה לדרבי מספר 4 בעוד שבועיים בבלומפילד, בעוד שאלי כהן ועובדי משרד התיירות הנקראים שחקני עירוני קרית שמונה, צפויים להחזיר את מכבי חיפה למסלול הנצחונות. באשדוד מחכים למכבי ת"א ולמחנות האוהדים המסוכסכים שלה, שאמורים לצחצח חרבות לקראת הקרב האמיתי שיהיה ביציעים בדרבי, במקרה של הפסד נוסף. יהיה שמייח.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שכטר מול חיפה
צילום: אלי אלגרט
מומלצים