שתף קטע נבחר

העיר סטוקטון פושטת רגל, הגדולה עד כה בארה"ב

סטוקטון בקליפורניה היא העיר הגדולה ביותר בארצות הברית שתכריז על פשיטת רגל. נציגי העיר לא הצליחו להגיע להסדר עם הנושים - זאת על אף חוק חדש שחוקק לאחרונה ושמטרתו סיוע בהימנעות מפשיטות רגל של רשויות מקומיות

העיר סטוקטון בקליפורניה מכריזה על פשיטת רגל: נציגים רשמיים של העיר מסרו אתמול (ג') כי המגעים עם הנושים נכשלו, מה שיהפוך את סטוקטון לעיר האמריקנית הגדולה ביותר אי פעם שהכריזה על פשיטת רגל, כך מדווח אתר האינטרנט של פוקס ניוז.

 

ראש העיר, בוב דייס, אמר כי המגעים עם הנושים לא צלחו, וכי לא ניתן היה להגיע להסדר חובות בסך מאות מיליוני דולרים, זאת על אף חוק חדש שמטרתו סיוע בהימנעות מפשיטת רגל של רשויות מקומיות.

  

הרשות המקומית רשמה בשנים האחרונות ירידה בהכנסות, במקביל לדלדול הקופה הציבורית בעקבות הטבות מפליגות לגמלאים והשקעות יקרות וכושלות כמו טיילת, אצטדיון ספורט ומלון.

 

מכריזים על פשיטת רגל. סטוקטון, קליפורניה (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
מכריזים על פשיטת רגל. סטוקטון, קליפורניה(צילום: shutterstock)

 

ב-3 השנים האחרונות נפגעה הרשות המקומית בצורה קשה בעקבות קריסת שוק הדיור, והתמודדה עם גירעון של 90 מיליון דולר באמצעות קיצוצים דרסטיים. העירייה פיטרה רבע משוטרי העיר, שליש מהכבאים ו-40% מכלל עובדי הרשות. בנוסף, קוצצו משכורות והטבות רפואיות. העיר רושמת גם אחוז גבוה של אבטלה ופשע, והגיעה פעמיים לראש הרשימה המפוקפקת -  "הערים האומללות ביותר באמריקה" של מגזין פורבס.

 

פשיטת הרגל של סטוקטון תהפוך אותה לעיר הגדולה ביותר בארצות הברית שהגישה בקשה לפשיטת רגל. אם השופט יאשר את תוכנית פשיטת הרגל, הכסף לנושים יגיע מהקרן הכללית של סטוקטון, שמעבירה כספים בעיקר לביטחון הציבור, לרבות למשטרה ולמערך כיבוי האש.

  

נציגים רשמיים מסטוקטון אומרים כי למרות פשיטת הרגל, הם אופטימיים. הם מציינים את העיר וולאיו, עיר קטנה יותר מקליפורניה, שהגישה בקשה לפשיטת רגל ב-2008 ויצאה ממנה בשנה שעברה. "ואליו של היום היא עיר רזה וחכמה יותר, ויש להם ביטחון בציבור האזרחים שלהם", אמר דייס. "לדעתי סטוקטון יכולה להגיע לאותו מצב".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
סטוקטון, קליפורניה
צילום: shutterstock
מומלצים