שתף קטע נבחר

וול סטריט ירדה בחדות; נאסד"ק נפל ב-2.44%

דאו ג'ונס ירד ב-2% ו-S&P 500 איבד 2.2% על רקע חששות מהחרפה של מצב כלכלות גוש האירו והורדת תחזית הצמיחה לארה"ב. עוד ברקע המסחר: ציפייה שמודי'ס תודיע על הורדת דירוג האשראי של 17 בנקים באירופה, ביניהם קרדיט סוויס. מחיר הנפט ירד ב-4% ל-78.2 דולר לחבית

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') בירידות שערים חדות על רקע שלל נתוני מאקרו מאכזבים ולקראת ההודעה הדרמטית של מודי'ס בדבר הורדת דירוג האשראי של 17 בנקים באירופה. בינתיים, המשקיעים ממשיכים להגיב לכך שהפד בחר רק להרחיב את "אופריישן טוויסט" במקום לנקוט בצעדים אגרסיביים יותר. 

 

מדדים

מדד דאו ג'ונס ירד ב-1.96% ל-12,573.27 נקודות. מדד נאסד"ק ירד ב-2.44% ל-2,859.09 נקודות. מדד S&P 500 ירד ב-2.23% ל-1,325.51 נקודות.

 

במסחר בבורסת הסחורות בניו-יורק ירד מחיר הנפט ב-4% ל-78.2 דולר לחבית. לראשונה מחודש אוקטובר האחרון ירד המחיר מתחת לרף 80 דולר. מחיר הזהב ירד ב-3.1% ל-1,565.5 דולר לאונקייה.

 

ברקע המסחר

לפי קריאה ראשונית של מדד מנהלי הרכש של HSBC ומרקיט, הייצור התעשייתי בסין הצטמצם ביוני, בהמשך לרצף של התכווצות בחודשים האחרונים. לפי הקריאה הראשונית המדד ירד ל-48.1 נקודות בהשוואה לקריאה של 48.4 נקודות במאי.

 

הבנק המרכזי בארה"ב הוריד את תחזית הצמיחה והאינפלציה לכלכלה האמריקאית לשלוש השנים הקרובות. לא ברור אילו צעדים ינקוט הבנק המרכזי בארה"ב במקרה שבו תחול תפנית שלילית מאוד במשבר החובות באירופה. מדובר בהפחתה שנייה של תחזית הצמיחה ל-2012 - בתוך שנה. באפריל 2011 צפה הבנק המרכזי קצב צמיחה של 3.5%-4.2% ב-2012, באפריל השנה הוריד הבנק המרכזי את תחזיתו לקצב צמיחה של 2.4%-2.9% וכעת מעריך הבנק המרכזי שקצב הצמיחה ינוע בטווח של 1.9%-2.4%.  

 

לפני כן הפדרל ריזרב הצהיר על הרחבת תוכנית רכישות האג"ח במסגרת "אופריישן טוויסט" ב-267 מיליארד דולר ומוסיף שהתוכנית כעת תסתיים בחודש דצמבר. במסגרת התוכנית מוכר הבנק המרכזי איגרות חוב קצרות ורוכש איגרות חוב ארוכות. מטרת הפדרל ריזרב במהלך היא להוריד את שערי הריבית לטווח ארוך, עליהם הוא לא שולט, בניגוד לאיגרות חוב לטווח קצר שתלויות יותר במדיניות הריבית לטווח קצר, עליה לבנק המרכזי שליטה רבה יותר.

 

"המשקיעים התרגלו להאמין שכל הורדת ריבית תומכת בצמיחה ובכלכלה. אלא שמנקודה מסויימת כנראה שהריביות יהיו מספיק נמוכות כדי שלא יהוו את צוואר הבקבוק ללקיחת הלוואות. כלומר, גם אם יתנו לאדם ריבית אפס הוא לא ילך לקחת הלוואה ולרכוש מוצרים אם הוא חושש שיפוטר ולא יוכל להחזיר אותה. לכן, השוק צריך כעת קודם כל צמיחה, האשראי הוא כבר איננו הבעיה", כתב אמיר כהנוביץ', הכלכלן הראשי בכלל פיננסים.

 

משרד האוצר של ספרד הנפיק אג"ח בהיקף 2.2 מיליארד אירו היום כאשר התשואה על אג"ח ל-5 שנים בהנפקה עלתה לשיא של 15 שנה. ספרד הנפיקה אג"ח לשנתיים בהיקף 700 מיליון אירו, אג"ח ל-3 שנים בהיקף 918 מיליון אירו ואג"ח ל-5 שנים בהיקף 602 מיליון אירו – ובכך עקפה את יעד ההנפקה של 2 מיליארד אירו.

 

מאקרו

התביעות הראשוניות לדמי אבטלה איכזבו במעט את ציפיות האנליסטים ועמדו על קצב שנתי של 387 אלף בקשות. בשבוע שלפני כן עמדו הבקשות על קצב של 389 אלף תביעות חדשות.

 

מדד הפד של פילדלפיה למצב העסקים לחודש יוני רשם קריאה של 0 נקודות, לעומת קריאה של 5 נקודות בחודש מאי. מדובר בנתון הגרוע מאז חודש אוגוסט שמאשר את ההערכות כי הכלכלה האמריקאית האטה בחודשים האחרונים.

  

על פי נתוני סוכנות מימון הבתים הפדרלית, מחירי הבתים עלו בשיעור של 0.8% בחודש אפריל. הנתונים לחודש מרץ עודכנו מטה לעלייה של 1.6%, לעומת הנתונים המקוריים שהצביעו על עלייה של 1.8%.

 

מניות במרכז

מנכ"ל ומייסד צ'ק פוינט, גיל שויד, מכר מניות צ'ק פוינט בשווי של 20 מיליון דולר, כך עולה מהודעת החברה לרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC). שויד מכר 400 אלף מניות צ'ק פוינט לאחר שזו איבדה מערכה פחות מ-5% מתחילת השנה למרות שהחברה חווה בתקופה האחרונה שינוי בסביבה העסקית, הן מהמשבר באירופה והן מההנפקה הצפויה של פאולו אלטו, המתחרה של צ'ק פוינט, בוול סטריט.

 

"בימים אלו אלביט הדמיה פועלת להקמת קרן השקעות שנייה בארה"ב ובכוונתנו לגייס משקיעים נוספים לקרן החדשה", כך לפי דודי מחלוף, מנכ"ל משותף באלביט הדמיה שבשליטת מוטי זיסר לאחר שהחברה הודיעה כי השלימה מכירת 47 מרכזים מסחריים בארה"ב לבלאקסטון ו-DDR בשווי של 1.428 מיליארד דולר. 

 

ריטליקס הכריזה היום על אסיפת בעלי מניות שתיערך ב-26 ביולי. על הפרק יעמדו מינוי הדירקטורים והדו"חות הכספיים של החברה לשנה שהסתיימה ב-2011. 

 

קמטק הודיעה היום כי חברה בינלאומית לייצור רכיבי אלקטרוניקה (Integrated Device Manufacturer) ביצעה הזמנת המשך למערכות לבדיקות שבבים של קמטק - הן לתהליכי ה-Back end והן לתהליכי ה-Front end, בהיקף 3 מיליון דולר. קמטק מספקת פתרונות בדיקה אוטומטיים לבקרת תהליכי היצור לתעשיות המוליכים למחצה והמעגלים המודפסים.

 

מניית פייסבוק ממשיכה בהתאוששת שלה ומשלימה עלייה של 25% מרמת השפל בו נסחרה לפני כחודש. בסך הכל מההנפקה פייסבוק ירדה ב-14%.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים