שתף קטע נבחר

צילום: ראובן שוורץ

העיר גדנסק ירוקה

רגע לפני המפגש בין אירלנד לספרד (21:45), שליחנו לפולין, יאיר קטן, יצא לחפש אוהדים אירים בגדנסק. הוא מצא, והרבה. רובם לא מאמינים שייצא משהו מהמשחק מול ספרד, אבל דבר אחד בטוח - לא תוציאו מהם את השמחה והאופטימיות. צפו באירים כובשים את רחובות גדנסק

את האוהדים האירים רציתי לתפוס על אחד מהחופים היפים שבגדנסק, רחבי הידיים והמזמינים. אבל מה לעשות? גם ביוני פולין לא מצליחה להימלט ממזג האוויר הסתווי, ובמקום יום ים יש עננים, רוח לא נעימה ואפילו טפטוף של גשם. אז על החוף נוותר. אבל את האמת, לא צריך תפאורה מיוחדת כדי למצוא את החבר'ה בירוק - הם בכל מקום בגדנסק.

 

 

בתחילת היום עוד היה קשה להבחין בהם, אבל שני אוהדים נחמדים שפגשתי בפיצרייה (צבועה בירוק - לבן בגלל ומתאימה בול לאירים) אמרו לי שזו רק ההתחלה. שלעיר יגיעו בערך 35 אלף אוהדים, בעיקר מפוזנאן בה נערך המשחק הראשון של אירלנד, ושהם לא ישאירו זכר לאלה מספרד.

 

הם צדקו. אוהדי אירלנד באמת כבשו את העיר. לפני ספרד - איטליה רחובות גדנסק היו מוצפים באדום הספרדי. אבל המהפך היה מהיר: האירים

הצבעוניים ומלאי שמחת החיים לאט לאט הפכו לאלו שנתנו את הטון.

 

לא רק בשמחת חיים הם מלאים. לפיצרייה הנ"ל נכנס בצעד לא בטוח בחור בסביבות גיל 40 וביקש כוס בירה. הוא התיישב לידי, ושני גרפסים מאוחר יותר הבנתי שזו לא הבירה הראשונה שלו היום. "אני חושב שזו השישית", הוא מלמל. קוראים לו קווין, ועל פי בעלי המקום הוא כאן כל יום - כל היום. "הוא שותה בירה אחרי בירה. זה מדהים", העיד בעל הפיצרייה. 

 

קרואטיה חוגגת מול האירים. אין ציפיות - אין אכזבות (צילום: AFP) (צילום: AFP)
קרואטיה חוגגת מול האירים. אין ציפיות - אין אכזבות(צילום: AFP)


יורו 2012 - שידורים

יורו 2012 - שידורים
יום ושעה משחק איפה משודר
ו' (19:00) צרפת - אוקראינה ספורט 1
ו' (21:45) שבדיה - אנגליה ערוץ 10
 

קווין מספר לי שמחירי המלונות ויוקר הנסיעה הביאו אותו ואת חבריו להתארגנות ייחודית. שבעה מהם ישנים בחדר מלון אחד קטן, והוא קיבל את הרצפה. אבל

לא אכפת לו, הוא מרוצה עד השמיים. לו יש כרטיס, בעוד שאר החברים נסעו לאצטדיון כדי להשיג משלהם, אז הוא בינתיים כאן מתדלק בירה. הצעתי לו משולש, אבל הוא אמר שהוא בכלל לא אוהב פיצה.

 

הגשם שוב מתחיל לרדת. שני אוהדים אומרים לי בחיוך שהם הביאו את מזג האוויר מאירלנד. שאלתי אותם קצת על האלימות בין האוהדים בטורניר, למשל הקטטה בין אוהדי אירלנד וקרואטיה בפוזנאן. הם כעסו, ואחד מהם אמר לי: "התקשורת עיוותה את זה לגמרי. זו הייתה קטטה בין פולנים וקרואטים, וכמעט לא היו שם אירים. אנחנו לא אלימים".

 

האירים מוסיפים צבע לרחובות בפולין, גם אם זה עולה להם באוויר (צילום: AP) (צילום: AP)
האירים מוסיפים צבע לרחובות בפולין, גם אם זה עולה להם באוויר(צילום: AP)

 

האירים שמחים בחלקם. גם ההפסד לקרואטיה לא הוציא להם את החשק לשיר ולעודד. מבין כל קבוצות האוהדים בהן נתקלתי בפולין, הם ככל הנראה הכיפיים ביותר. הם נהנים מהחיים. טיול קטן לפולין, כדורגל, חברים, בירות. מה רע?

 

חגיגת יורו 2012 ב-ynet ספורט:

 

רובם לא מאמינים שייצא משהו מהמשחק מול ספרד, הם מודעים ליחסי הכוחות ולצורה בה הנבחרת שלהם שיחקה מול קרואטיה - אבל לא תוציאו מהם את השמחה והאופטימיות.

 

אוהדי אירלנד וספרד ראש בראש ברחובות גדנסק. הירוקים נותנים את הטון (צילום: AP) (צילום: AP)
אוהדי אירלנד וספרד ראש בראש ברחובות גדנסק. הירוקים נותנים את הטון(צילום: AP)

 

צ'אבי אלונסו ופרננדו טורס. יצליחו להוציא את השמחה מהאירים? (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
צ'אבי אלונסו ופרננדו טורס. יצליחו להוציא את השמחה מהאירים?(צילום: רויטרס)

 

אירי וקרואטי מביימים קרב, השוטרים צופים בהנאה (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
אירי וקרואטי מביימים קרב, השוטרים צופים בהנאה(צילום: רויטרס)

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
אוהדי אירלנד בפולין
צילום: AFP
מומלצים