שתף קטע נבחר

מיקרוסופט. מקום העבודה הצעיר והמרענן הבא

"הכוכב הדועך" של עולם הטכנולוגיה, שנחשב בידי רבים למיושן ולא רלוונטי, זוכה לסופרלטיבים מפתיעים בידי מתמחים המועסקים בחברה בחופשות הקיץ. "כיף", "מגניב" ו"מהפכני" הם רק חלק מהתאורים הנקשרים בידי הסטודנטים למיקרוסופט, ומשאירים מעסיקים כמו גוגל ופייסבוק הרחק מאחור

למתמחים הצעירים, חלקם בעלי המוחות הטובים והמבריקים ביותר בתחום הטכנולוגיה, העסקים והעיצוב בארה"ב, יש הרבה תיאורים נלהבים על המעסיק שלהם מעבודת הקיץ. כיף. מגניב. מיוחד. סטארט-אפ ענק. מביא מהפכה לעולם.

 

 

האם הם מדברים על מעסיקים כמו פייסבוק? טוויטר? או גוגל? לא, על אף אחד מהם. החברה שעליה הם מדברים היא מיקרוסופט - החברה שנהגו לכנות אותה "הכוכב הדועך" של עולם הטכנולוגיה, ושלאחרונה אפילו נחשבה ללא רלוונטית, ביורוקרטית ומשעממת.

 

"מיקרוסופט מרגישה שוב מגניבה", אומר גבנה באדיפ, 22, מהנדס חשמל מאוניברסיטת רייס, אחד מ-1,500 מתמחים שבילו 12 שבועות בקמפוס של החברה במהלך הקיץ. "המוצרים של מיקרוסופט נודעים כמעט בכל תחום טכנולוגיה, וכל מה שהם עושים מתחיל עכשיו להתחבר אחד לשני".

 

המתמחים הנלהבים כבר מכנים את המתחרות, פייסבוק וגוגל בתור "מפחידות", בעקבות העמדה האגרסיבית שלהן באשר לפרטיות, והתלות הגדולה בפרסום. "איזה סוג של מודל עסקי זה, שדוחף פרסומות לפרצוף של האנשים?" שואל מתמחה של מיקרוסופט, שהעדיף להישאר בעילום שם.

 

בסקר שנערך לאחרונה על ידי אתר משאבי האנוש Glassdoor, גוגל היא החברה המבוקשת ביותר לעבודה בתור מתמחה, ואחריה מיקרוסופט. הן גם מעניקות את השכר הגבוה ביותר, של יותר מ-6,000 דולר לחודש.

 

מיקרוסופט "מבצעת מהפכה בעולם", אומרת ג'ואן לאנס, 25, בוגרת תואר במדעי המחשב ופיננסים מג'ור'גיה טק, שהיתה מתמחה במיקרוסופט במהלך הקיץ.

לדברי מנהלי מיקרוסופט, חדוות הנעורים הזו מזכירה את הימים הטובים של שנות ה-90, אז לקח ביל גייטס את הסטארט-אפ המהפכני משותפה זוטרה של IBM והפך אותו לחברה בעל השווי הגדול בעולם.

 

"אני התחלתי לעבוד במיקרוסופט כי האמנתי", מספר ג'ון לודוויג, מנהל בכיר שעמד מאחורי יצירת האקפסלורר וחלונות 95. "זה לא היה עניין של כסף. האמנתי ברעיון של מחשב לכל אזרח". לדבריו, "סטודנטים צעירים רוצים השראה, הם רוצים ללכת אחרי משהו. עניין האנדרדוג הוא זה שגורם שנותן מוטיבציה - לאנשים כישרוניים זה מקום טוב להיות בו, ההרגשה של 'אנחנו מול העולם'".

 

התחרות על הכשרונות עדיין קשה

אך התדמית הביורוקרטית של החברה עדיין מרחיקה חלק מהסטודנטים, שנמשכים לחברות צעירות יותר, המגיבות מהר יותר לשוק, כמו פייסבוק. "יש בהחלט תחושה של התרגשות. הרבה מתמחים שאני מכיר עבדו לפני שנה על הטיים-ליין", מספר ג'והן אוגנדר, סטודנט לתואר שני במתמטיקה שעבד בקיץ בפייסבוק. "זה ממש נחמד להם לחזור ללימודים בזמן שהמוצר של פייסבוק מושק ולהגיד 'אני עבדתי על זה כל הקיץ'".

 

"בשבילי, מיקרוסופט היא סטארט-אפ ענק שנאבק על מנת לחדש, ובמקביל לשמור על תאימות", טוענת לעומת זאת לאנס. "אנחנו אנדרדוג בתחומים מסוימים, ואנחנו חזקים בתחומים אחרים בהם אנשים מנסים לחקות אותנו. הסיכונים גבוהים במיוחד במיקרוסופט, וזה סוג של מקום שאני רוצה לעבוד בו".

 

מיקרוסופט פורסת שטיח אדום בפני המתמחים. בשנה שעברה יותר מ-1,000 מתמחים קיבלו בהפתעה הופעה חינם של דייב מת'יוס באנד. הכביש המוביל למשרדי החברה בסיאטל, שפקוק לרוב בבקרים, נחסם בעבר לתנועה לטובת מעבר אוטובוסים של מתמחים, על ידי לא פחות מאשר חיילי צבא ארצות הברית. הם כבר לא באים לברביקיו עם ביל גייטס, כפי שהיה בעבר, אבל יש תחושה מוחשית של התרגשות באוויר.

 

"כולם אומרים שהכי כיף במיקרוסופט", אומר מתמחה אחד, שהתעניין אצל סטודנטים משנים קודמות איפה הכי כדאי לעבוד. "מיקרוסופט היתה הטובה ביותר בשיווק של עצמה".

 

מעבר לגיוס מתמחים, מיקרוסופט עדיין מתקשה להתחרות על גיוס כישרונות, במיוחד על רקע גיוסים אגרסיביים של פייסבוק וגוגל למשרדיהן בסיאטל. "באמת יש בחברה שינוי תרבותי מהותי - במובנים רבים זו חברה שונה", אומר ג'יימס וויטאקר, מהנדס תוכנה ידוע שחזר למיקרוסופט לאחר שלוש שנים בגוגל, בעקבות העובדה שגוגל מתמקדת יותר ויותר בהכנסות מפרסומות. "בדרגים הגבוהים, המנהלים מוכנים יותר לשקול רעיונות חדשניים בסיסיים שמגיעים מהשטח".

 

מגמת ההזדקנות של מיקרוסופט תגיע בסופו של דבר גם ליריבות הצעירות. "גוגל ופייסבוק הולכות ומתנפחות, ובאופן בלתי נמנע הן ישקעו בפוליטיקה ובביורוקרטיה", מעריך בן סליבקה, מהנדס תוכנה שהוביל את יצירת דפדפן האקספלורר בשנות ה-90. "בעוד כמה זמן אתם תשאלו עובדים ותיקים בפייסבוק ובגוגל את אותן שאלות שאתם שואלים אותי עכשיו".


פורסם לראשונה 12/06/2012 23:10

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים