שתף קטע נבחר

מגמה מעורבת בוול סטריט; פרטנר זינקה ב-11%

S&P 500 ודאו ג'ונס ננעלו ללא שינוי, נאסד"ק הוסיף 0.5%; אילן בן דב חתם עם קרן האצ'יסון הסכם למכירת 75% מסקיילקס מחזיקת השליטה בפרטנר; פייסבוק ירדה ב-3% ברקע הורדת מחיר היעד שהוענק לה

לאחר יום מסחר הפכפך: בורסות וול סטריט ננעלו היום (ב') במגמה מעורבת בצל פרסום נתוני מאקרו מאכזבים. נתוני המכירות מהמפעלים בארה"ב בחודש אפריל ירדו בניגוד לתחזיות האנליסטים. פייסבוק ננעלה מתחת ל-27 שקל למניה לאחר שנגעה בשפל מאז הנפקתה.

 

מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.14% ל-12,101.39 נקודות, מדד נאסד"ק עלה ב-0.46% ל-2,760.01 נקודות, ומדד S&P 500 עלה ב-0.01% ל-1,278.17 נקודות.

 

שבוע המסחר נפתח לאחר אכזבה מנתוני התעסוקה אשר הובילו ביום שישי לירידות חדות בבורסות וול סטריט. למשק האמריקאי נוספו 69 אלף משרות בלבד בחודש מאי, הגידול הנמוך ביותר מאז תחילת השנה.

 

נשיא ארצות הברית ברק אובמה טען באירועי גיוס כספים לקמפיין שלו לבחירה מחודשת לנשיאות בשיקגו ובמינסוטה כי משבר החובות באירופה הוא האשם העיקרי בצמיחה האיטית בשוק העבודה האמריקאי בחודש שעבר. "איננו היכן שאנחנו אמורים להיות, עוד לא הגענו לשם, זה היה בולט בדו"ח התעסוקה", אמר אובמה באחד מאירועי גיוס כספים שנערכו ביום שישי בשיקגו. "חלק ניכר מהבעיה ניתן לייחס לאירופה ולענן המרחף מעל האוקיינוס. כלכלת העולם כולה נחלשה בשל כך, ויש למשבר השפעה גם עלינו".

 

המועמד הרפובליקני לנשיאות תקף את דברי הנשיא ואמר כי "המדיניות השגויה של ברק אובמה - לא משבר החובות באירופה - הן הגורם העיקרי למצב העגום של הכלכלה האמריקאית", כך אמר מיט רומני בראיון ל-CNBC.

 

בסין מגזר השירותים התרחב בקצב האיטי ביותר מזה יותר משנה. מדד מנהלי הרכש למגזר השירותים ירד ל-55.2 נקודות במאי בהשוואה ל-56.1 נקודות באפריל, כך לפי משרד הסטטיסטיקה בסין. זוהי הקריאה הנמוכה ביותר מאז מרץ 2011 אז החלה רשות הסטטיסטיקה בהתאמה עונתית של הנתונים.

 

המסחר באירופה עבר להתנהל היום במגמה מעורבת אחרי פרסום נתוני האבטלה בספרד. שיעור האבטלה בספרד ירד ב-0.6% במאי בהשוואה לחודש הקודם, כך לפי נתונים שפורסמו היום. מספר מחוסרי העבודה ירד ב-30,113 בהשוואה לחודש הקודם לסך של 4,714,122. בהשוואה למאי בשנה שעברה עלה מספר המובטלים ב-12.5%.

 

הממשלה הפורטוגלית הודיעה כי תזרים עד 6.65 מיליארד אירו (8.27 מיליארד דולר) לשלושת הבנקים הגדולים במדינה בניסיון לחזק את סקטור הבנקאות, המתמודד עם האצה בהפסדים על הלוואות לאחר שהמדינה קיבלה חילוץ בינלאומי לפני מעט פחות משנה.

 

ראש ממשלת ספרד, מריאנו ראחוי, הפציר בחבריו בגוש האירו לפעול להקמת רשות פיסקאלית משותפת. ראחוי אמר כי רשות פיסקאלית חדשה באיחוד המטבע המשותף תשלח מסר ברור לשווקים שהאירו לא עומד להיעלם וכי תסייע בהפחתת החששות לגבי ספרד.

 

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, ושר האוצר בממשלתה, וולפגנג שויבלה, לוחצים על ממשלת ספרד להסכים לקבל חילוץ מקרן החירום של גוש האירו (EFSF) - כך דווח השבועון הגרמני "דר שפיגל". לפי הדיווח, מרקל ושויבלה סבורים שספרד "אינה מסוגלת להתמודד בכוחות עצמה בלבד עם המשבר במגזר הבנקאי שלה". באמצעות הצעד הזה מקווים בברלין למנוע מראש הידרדרות של ספרד לספירלה של חוסר אמון בשווקים, כמו זה שעמו מתמודדת יוון.

 

באסיה ננעל המסחר בירידות חדות. מנתונים שפורסמו לפנות בוקר ביפן, עולה כי כמות הכסף הנזיל במדינה עלתה במאי ב-2.4%, בהשוואה לירידה של 0.3% באפריל. נתון זה טוב מתחזיות האנליסטים שציפו לעלייה מתונה של 0.3%.

 

מניות במרכז

עיסקת פרטנר נחתמה הערב במשרדי קונצרן האצ'יסון בהונג קונג, כך נודע ל"כלכליסט". כפי שנחשף ב"כלכליסט" מוקדם יותר האצ'יסון תשלם לאילן בן דב וחברת סאני שבשליטתו 125 מיליון דולר עבור 75% ממניות סקיילקס המחזיקה בשליטה בפרטנר. מניית פרטנר זינקה ב-11%.

 

מניית פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם, ירדה ב-3%, לאחר שהגיעה במהלך המסחר בנאסד"ק למחיר של 26.57 דולר למניה - שפל מאז שהונפקה ב-18 במאי במחיר 38 דולר למניה. זאת, בין היתר, על רקע הורדת מחיר היעד שהעניק בית ההשקעות סנפורד את ברנשטיין ל-25 דולר למניה.

 

BP תמכור את החזקותיה במיזם הנפט עם רוסיה - TNK-BP, כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס לפי מקור המקורב לחברה. זאת למרות איומים על ידי המיליארדרים הרוסים השותפים במיזם לחסום את העסקה.  

 

ג'נרל מוטורס, יצרנית הרכבים הגדולה בארה"ב צפויה לקצץ את התחייבויות הפנסיה שלה לעובדים ב-26 מיליארד דולר, וזאת על ידי כך שתציע ל-42 אלף עובדים פיצויים חד פעמיים. "המהלך הזה הוא המטרה שלנו כדי להקטין את הסיכון שבתוכניות הפנסיה שלנו ולחזק עוד יותר את המאזן שלנו, מה שיעניק לחברה יותר גמישות", אמר דן אמאם, סמנכ"ל הכספים של ג'נרל מוטורס בהצהרה רשמית של החברה ביום שישי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סוחרים בוול סטריט
צילום: AP
מומלצים