שתף קטע נבחר

אירלנד: 100 אלף הפגינו נגד המדיניות הכלכלית

מרכז דבלין נחסם על ידי עשרות אלפי מפגינים שיצאו נגד תוכנית קיצוצים ממשלתית, שצפויה לפגוע בקופות הפנסיה של כ-350 אלף עובדי ציבור. המפגינים: "שהבנקים ישלמו"

המשבר העולמי הגיע לרחובות דבלין. כ-100 אלף מפגינים חסמו אתמול (יום שבת) את מרכז הבירה האירית, בתגובה למדיניות הכלכלית של הממשלה. 

 

המפגינים מתנגדים לתוכנית הממשלה להטיל מס על קופות הפנסיה של כ-350 אלף עובדי ציבור, במטרה לחסוך כ-1.4 מיליארד אירו השנה. לפי IMPACT, איגוד הסחר הציבורי הגדול באירלנד, עלות המס תעלה לחוסכים מהמעמד הבינוני-נמוך 2,800-1,500 אירו בשנה.


"לא נשלם על חמדנות עשירי העל". המפגינים בדבלין (צילום: AP)

 

המפגינים האשימו את הממשלה בטענה כי זו "השליכה" את החשבון הלאומי של אירלנד על מורים, אחיות ופועלי בניין, אך "נותנת הנחות" לבנקים.

בהפגנה נשאו שלטים עליהם נכתב, בין היתר, "עשיתם את הרוב, שלמו את הרוב!" ו-"לא נשלם על חמדנות עשירי העל".

 

ראש הממשלה האירי, בריאן קאוון, מוביל חבילת קיצוצים של 2 מיליארד אירו, על מנת לייצב את הכלכלה האירית, שכונתה בעבר "הנמר הקלטי", אך כיום מתמודדת עם מיתון קשה. קוון אמר כי הכלכלה תתכווץ בשיעור של עד 10% עד 2010, והזהיר כי דרושים חסכונות של 15 מיליארד אירו במהלך חמש שנים, על מנת לייצב את המערכת הפיננסית האירית. "הצעדים המחוצים הם קשים וכואבים, אך הם גם חיוניים והוגנים", נכתב בהודעה מטעם הממשלה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מפגינים ברחובות הבירה
צילום: AFP
ראש ממשלת אירלנד, בריאן קאוון
צילום: רויטרס
מומלצים