שתף קטע נבחר

עסקת ענק של 11 מיליארד אירו בענף התשתיות

ענקית תשתיות האנרגיה Enel מאיטליה רוכשת 25% נוספים מחברת האנרגיה המתחדשת הספרדית Endesa ומשתלטת עליה. Enel הודיעה כי בכוונתה לממן את הרכישה באמצעות לקיחת הלוואות בהיקף 8 מיליארד אירו מ-12 בנקים

זמן רב תכננה Enel SPA האיטלקית להשתלט על חברת Endesa SA הספרדית, וגם המשבר הפיננסי העולמי לא הפריע לה לעשות זאת. אמש (יום ו') הודיעה ענקית תשתיות האנרגיה מאיטליה כי חתמה על ההסכם עם חברת האנרגיה המתחדשת הספרדית לפיו תרכוש 25% נוספים בחברה.

 

עד לביצוע העסקה הנוכחית חזיקה Enel ב-67% ממניות Endesa. על פי ההסכם, תרכוש Enel את חלקה של חברת Acciona העומד על 25%, ותגיע לשליטה של 92% בחברה הספרדית. תמורת 25% אלו תשלם Enel 9.6 מיליארד אירו במזומן, ועוד 1.5 מיליארד אירו שישולמו באמצעות דיבידנד שתחלק Endesa ל-Acciona. עוד הסכימו שלושת החברות ביניהן כי נכסים בשווי של 2.9 מיליארד אירו של Endesa יעברו לידי Acciona.

 

Enel הודיעה כי בכוונתה לממן את הרכישה באמצעות לקיחת הלוואות בהיקף 8 מיליארד אירו מ-12 בנקים. בנוסף תקבל 4.2 מיליארד אירו כדיבנדנד מ-Endesa.

 

באמצעות מהלכים אלו, תם למעשה שיתוף הפעולה העסקי בין Enel ל-Acciona שנה לפני המועד המתוכנן. שתי החברות רכשו יחד את חברת התשתיות הספרדית Endesa באוקטובר 2007 תמורת 42.5 מיליארד אירו. לאחר השלמת העסקה תהפוך Acciona לחברת האנרגיה המתחדשת השנייה בגודלה בעולם.

 

העסקה הזו מעניינת מכיוון שללא עזרתה של Acciona לא היתה יכולה Enel להשתלט על Endesa. כחלק מהעסקה המקורית בין Enel ל-Acciona משנת 2007, היה על החברה הספרדית Acciona למכור את אחזקותיה ב-Endesa תמורת 43 אירו למניה, אך רק החל במרס 2010.

 

סוכנות הידיעות בלומברג ציינה, כי עבור חברת Acciona העסקה כדאית משום שלפני כשבועיים היא הודיעה שבכוונתה לחפש מקורות מימון לתוכנית השקעה בהיקף של 6.77 מיליארד אירו שברצונה ליישם בחברה. העובדה שהיא תקבל את חלק מנכסי Endesa תהפוך אותה לחברת תשתיות האנרגיה המתחדשת השנייה בגודלה בעולם.

 

אתמול נסחרה מניית Endesa סביב 24.21 יורו בבורסת מדריד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים