יום שישי, 17.05.2024 שעה 03:40
ליגה לאומית 23-24
 פלייאוף עליון 
7022-5735עירוני ק"ש1
6631-5435עירוני טבריה2
6644-6335בני יהודה3
5936-5835הפועל נוף הגליל4
5056-6435מכבי יפו5
5058-6335הפועל ניר רמה"ש6
5052-4235מכבי הרצליה7
4643-4535הפועל א.א. פאחם8
 פלייאוף תחתון 
4947-5335הפועל עכו1
4346-3635מ.ס כפר קאסם2
4140-4335הפועל ר"ג3
4058-4335סקציה נס ציונה4
3953-4135הפועל עפולה5
3847-3535הפועל כפ"ס6
3747-3035הפועל ראשל"צ7
2080-3335איחוד בני שפרעם8
לוח משחקים
  • הפועל נוף הגליל
  • שישי, 17/05, 16:00
  • הפועל א.א. פאחם
  • בני יהודה
  • שישי, 17/05, 16:00
  • הפועל ניר רמה"ש
  • עירוני ק"ש
  • שישי, 17/05, 16:00
  • מכבי הרצליה
  • עירוני טבריה
  • שישי, 17/05, 16:00
  • מכבי יפו
  • סקציה נס ציונה
  • שישי, 17/05, 16:00
  • הפועל עפולה
  • הפועל עכו
  • שישי, 17/05, 16:00
  • הפועל כפ"ס
  • מ.ס כפר קאסם
  • שישי, 17/05, 16:00
  • איחוד בני שפרעם
  • הפועל ראשל"צ
  • שישי, 17/05, 16:00
  • הפועל ר"ג

שכחה לנצח בבית: 1:1 בין הפועל חיפה והרצליה

לאומית: מסודי העלה את האורחים ליתרון, אבוקרט השווה, ניצן הצטיין. חיפה ללא ניצחון ביתי מאז המחזור ה-11. רעננה גברה על ק.אתא בדקה ה-90

|
ערן לוי מאוכזב. מה קורה לחיפה בבית? (עמית מצפה)
ערן לוי מאוכזב. מה קורה לחיפה בבית? (עמית מצפה)

הפועל חיפה אומנם מוליכה בבטחה את טבלת הליגה הלאומית, ואלמלא תסריט יוצא דופן תשחק בעונה הבאה בליגת העל, אך נראה שבמגרש הביתי בקרית אליעזר, היא פשוט לא מסוגלת לנצח.

שלומי דורה וחניכיו מחיפה נפרדו אחה"צ (שישי) בתיקו 1:1 במפגש קצוות מול מכבי הרצליה והשלימו משחק ביתי חמישי ברציפות ללא ניצחון (מאז ה-0:1 על אחי נצרת במחזור ה-11).

האמת? האדומים מחיפה תקפו לאורך כל 90 הדקות, הגיעו לאינספור הזדמנויות ובסופו של יום היו ראוים לניצחון וביותר משער אחד, אך משחק הירואי של שוער הרצליה, איתמר ניצן, הותיר את התוצאה על כנה.

לאחר לחץ אדיר של המארחים בפתיחה, היו אלה דווקא האורחים שעלו ליתרון - אלן מסודי ברח לאושרי רואש ונגח פנימה בכדי לקבוע 0:1 להרצליה בדקה ה-29.

השיוויון המוצדק של חיפה הגיע 5 דקות להפסקה, במהלך שהחל בהגבהה של ערן לוי, המשיך באסיסט של סביטי ליפניה בראש ונגמר עם כדור ברשת, אחרי שרן אבוקרט הצליח להכניע את איתמר ניצן בבעיטה מ-5 מטרים.

במחצית השניה כל חיפה הלכה קדימה והגיעה לאינספור הזדמנויות מול איתמר ניצן, אך לוי, יוסי ג'נאח והישאם כיוואן, החמיצו בשלומיאליות מול השער. כשניצן סופסוף נכנע, היה זה המשקוף שהציל את הרצליה מספיגה, אחרי בעיטה של ערן לוי. לקראת הסיום דווקא הרצליה כמעט וגנבה את הניצחון, אך המשקוף מנע ממנה שער, אחרי נגיחה של אסי משיח מקרוב.

שכחו לנצח בבית

חיפה נותרה במקום ה-1 עם 41 נקודות במאזנה, 4 יותר מהפועל רעננה השניה. הרצליה (16 נקודות)  התרחקה נקודה מהמקום האחרון, אך נותרה במקום ה-11 המוביל למבחנים בתום העונה.

מחצית ראשונה
המארחים היו עדיפים בפתיחה ושלטו במרכז השדה, אבל דווקא האורחים מהרצליה היו אלו שסיכנו לראשונה את השער לאחר שדאבל פס בין אלן מסודי ואסי משיח, המשיך בבעיטה שטוחה של האחרון מ-16 מטרים לידיו של גליל בן שאנן.

היראקלי גיפרדזה מנער את אסי משיח (עמית מצפה)
היראקלי גיפרדזה מנער את אסי משיח (עמית מצפה)

מהעבר השני, חוסר תיאום בהגנת הרצליה כמעט ונוצל ע"י היראקלי גיפרדזה, אלא שהאחרון, שנותר חופשי ברחבה, איחר את הכדור בסנטימטרים. בדקה ה-8 מבצע יפה של רן אבוקרט הסתיים בבעיטה מ-12 מטרים שנהדפה ע"י ניצן. 3 דקות לאחר מכן מצא אבוקרט את גפרידזה, שבעט כדור מסובב מתוך הרחבה, אך ניצן, האיש העסוק עד כה במשחק, שוב היה במקום וקלט.

בדקה ה-19 הגיעה חיפה להזדמנות הטובה ביותר במשחק - ערן לוי הותיר במסירה פנטסטית את גיפרדזה במצב של אחד על אחד מול ניצן, החלוץ הגיאורגי בעט לרגליו של השוער, הכדור ניתז חזרה ליוסי ג'נאח, שנותר חופשי ברחבה, אך זה בעט מ-10 מטרים כדור חלש והחוצה.

אסי משיח וברק לביא בעימות עם רן אבוקרט (עמית מצפה)
אסי משיח וברק לביא בעימות עם רן אבוקרט (עמית מצפה)

ערן לוי, שבעיקר פירגן לחבריו בפתיחת המשחק, ניסה בדקה ה-24 את מזלו בבעיטה מ-25 מטרים, אך החמיץ את המסגרת במעט.

דקה 29 - מכבי הרצליה עולה ל-0:1: חניכיו של רמי לוי עולים ליתרון מפתיע ובניגוד מוחלט למהלך המשחק. אסי משיח, בכדור חופשי מימין, מצא את אלן מסודי, שברח לאושרי רואש ונגח מצוין מ-10 מטרים פנימה. הרצליה כובשת בניסיון השני שלה בלבד לכיוון שערו של בן שאנן.

אלן מסודי חוגג את היתרון עם החברים (עמית מצפה)
אלן מסודי חוגג את היתרון עם החברים (עמית מצפה)

בדקה ה-32 הוכיח איתמר ניצן שמקומו בליגת העל, לאחר שהדף בקצות אצבעותיו בעיטת יעף של יוסי ג'נאח מתוך הרחבה. הרצליה מנגד, קיבלה ביטחון מאז שעלתה ליתרון והחלה לתקוף. בדקה ה-37 כדור חופשי של אסי משיח בסמוך לדגל הקרן כמעט והפתיע את בן שאנן.

דקה 40 - הפועל חיפה משווה ל-1:1: המארחים משיגים את השער לו היו ראויים. ערן לוי הגביה כדור קשתי מ-30 מטרים, סביטי ליפניה הוריד בראש לעברו של רן אבוקרט, שהשתטח ובעט מ-4 מטרים בימין פנימה.

רן אבוקרט מכניע את איתמר ניצן ומשווה ל-1:1 (עמית מצפה)
רן אבוקרט מכניע את איתמר ניצן ומשווה ל-1:1 (עמית מצפה)

דקותיים בלבד לאחר שער השיוויון של חיפה, הרצליה כמעט והחזירה לעצמה את היתרון. אלן מסודי הגביה מימין, שי ביטון נגח מ-5 מטרים, אך בן שאנן התעופף ומנע שער בטוח בהצלה גדולה. למרות הנגיעה של בן שאנן, הכדור עשה את דרכו לשער, עד שהורחק מהקו ע"י עודד אלקיים. 

דקה להפסקה, אומיט גונזאלס היה גם כן קרוב לכיבוש, עם מבצע נאה שהסתיים בבעיטה חזקה ליד העמוד. אסף קריספיס, שלא חש בטוב, הוחלף באותה דקה ע"י דני אלברט הבלתי נגמר. במחצית 1:1, שמקפח את שלומי דורה וחניכיו.

רן אבוקרט ויוסי ג´נאח חוגגים לאחר שער השיוויון (עמית מצפה)
רן אבוקרט ויוסי ג´נאח חוגגים לאחר שער השיוויון (עמית מצפה)

מחצית שניה
רמי לוי ביצע שינוי אחד בהרכב עם פתיחת המחצית השניה והכניס את החלוץ ויקטור קאר על חשבונו של ברק לביא. בחיפה היה זה היראקלי גיפרדזה ששילם את מחיר ההמחצות מהמחצית הראשונה ופינה את מקומו להישאם כיוואן.

בדקה ה-48 מצא ערן לוי בעוד מסירה גאונית את יוסי ג'נאח, שניסה להקפיץ מעל איתמר ניצן, אך זה הצליח למנוע שער בטוח. ג'נאח, שנפגע באותו מהלך, נשכב על הדשא למספר דקות עד שהתאושש.

יוסי ג´נאח מאוכזב לאחר שהחמיץ מול איתמר ניצן (עמית מצפה)
יוסי ג´נאח מאוכזב לאחר שהחמיץ מול איתמר ניצן (עמית מצפה)

שלומי דורה, שלא היה מרוצה מהיכולת של חניכיו ברבע השעה הראשונה של המחצית השניה, ביצע חילוף התקפי והכניס בדקה ה-62 את חמודי כיאל במקומו של יוסי ג'נאח.

בדקה ה-65 רק המזל מנע מחיפה לעלות ליתרון - כיאל המחליף, בפעולה ראשונה במשחק, מסר מצוין לערן לוי שהגיח מאחור ובעט מ-11 מטרים כדור אדיר שפגע במשקוף ונחת בסמוך לקו השער.

ויקטור קאר ואושרי רואש נאבקים על הכדור (עמית מצפה)
ויקטור קאר ואושרי רואש נאבקים על הכדור (עמית מצפה)

הלחץ האדיר של חיפה נמשך, אך ביום שכזה נראה ששום דבר לא יכול להכניע את איתמר ניצן, שהפעם מנע שער בטוח כשהדף נגיחה של כיאל מ-5 מטרים.

את החילוף האחרון שלו ביצע שלומי דורה בדקה ה-73, כשהכניס את חנן ממן במקומו של דודו אברהם. האוהדים המקומים לא אהבו את המהלך של המאמן וליוו את החילוף בשריקות בוז. רבע שעה לסיום ערך רמי לוי את החילוף האחרון של הרצליה  - רפא בניטס נכנס, שי ביטון יצא.

הישאם כיוואן מדלג מעל עוז יפרח (עמית מצפה)
הישאם כיוואן מדלג מעל עוז יפרח (עמית מצפה)

איתמר ניצן המשיך להציל את הרצליה ובדקה ה-84 מנע באינסטינקט מצוין שער של הישאם כיוואן, לאחר שהאחרון בעט חזק מ-5 מטרים. דקה לסיום יכול היה אסי משיח לגנוב ניצחון עבור הרצליה, אך נגח למשקוף מ-5 מטרים. שוקי נגר השתלט על הריבאונד ובעט חזק, בן שאנן הדף.

בתוספת הזמן נותר ערן לוי חופשי לגמרי ברחבה, אך בעט מימין לשמאל כדור שטוח שחלף סנטימטרים מהעמוד. בסיום 1:1 - הרצליה יורדת מרוצה מהמשחק, דורה וחניכיו לקול שריקות בוז מ-1,500 האוהדים בקרית אליעזר. 

ערן לוי לא מאמין שזה קורה לו. משיח וגונזאלס נומים לרווחה (עמית מצפה)
ערן לוי לא מאמין שזה קורה לו. משיח וגונזאלס נושמים לרווחה (עמית מצפה)

הפועל חיפה: גליל בן שאנן, סביטי ליפניה, אושרי רואש, שרון לוי, עודד אלקיים, יוסי דורה, רן אבוקרט, דודו אברהם (חנו ממן, 73'), היראקלי גיפרדזה (הישאם כיוואן, 46'), יוסי ג'נאח (חמודי כיאל, 62'), ערן לוי.

מכבי הרצליה: איתמר ניצן, ג'וש קנת, עוז יפרח, עודד גביש, ברק לביא (ויקטור קאר, 46'), שוקי נגר, אסי משיח, שי ביטון (רפא בניטס, 75'), אסף קריספיס (דני אלברט, 44'), אלן מסודי, אומיט גונזאלס.

עירוני רמה"ש והפועל כפ"ס נפרדו ב-1:1
סלובודאן דראפיץ' וחניכיו עדיין ללא ניצחון מאז חודש דצמבר. מנגד, החבורה של חיים לוי קטעה רצף של 4 הפסדים. עידן שום העלה את האורחים ליתרון מוקדם, אך אלכס לויט דאג לחלק את הנקודות בין השתיים. כפ"ס ורמה"ש נותרו במקומות ה-8 וה-9 בהתאמה עם 20 נקודות כ"א.

דקה 3 - כפ"ס עולה ל-0:1: האורחים עולים ליתרון מהיר מרגליו של עידן שום, שקיבל כדור רוחב מגיא דיין ובעט מקרוב פנימה.

סלובודאן דראפיץ´. כפ
סלובודאן דראפיץ´. כפ"ס לא ניצחה מאז דצמבר (עדי בן ברון)

רמת השרון היתה עדיפה ב-45 הדקות הראשונות וכמעט שהצליחה לאזן את התוצאה, אלמלא החמצה ענקית של עמנואל בניאני, ממצב של אחד על אחד מול אוהד לויטה.

בדקה ה-86 נותרה כפ"ס ב-10 שחקנים, לאחר שאיתי אלקסלסי משך בשיערו של יאיר אזולאי וראה את הכרטיס האדום.

אלכס לויט. החזיר את רמה
אלכס לויט. החזיר את רמה"ש למשחק (עדי בן ברון)

דקה 50 - רמה"ש משווה ל-1:1: החבורה של חיים לוי משיגה את השער המיוחל במהלך שהחל עם הגבהה של גל גבע והסתיים בבעיטה של אלכס לויט פנימה.

רעננה כבר שניה אחרי 0:1 דרמטי על קרית אתא
החבורה של אלי כהן נמצאת בדרכה הבטוחה לליגת העל לאחר שגברה 0:1 על נועלת הטבלה, עירוני קרית אתא, משער דרמטי של דודו ביטון בדקה ה-90. רעננה עקפה את הפועל עכו והפועל ר"ג והיא כבר עם 37 נקודות -  4 פחות מהמקום הראשון.

דודו ביטון. העניק לרעננה ניצחון סופר חשוב (עדי בן ברון)
דודו ביטון. העניק לרעננה ניצחון סופר חשוב (עדי בן ברון)

המארחים הגיעו בדקה ה-60 להזדמנות נהדרת לעלות ליתרון, אך דווקא דודו ביטון, מי שכבש לאחרונה צמד בניצחונה של הנבחרת הצעירה על מולדובה, החמיץ מ-2 מטרים אחרי שקיבל אסיסט מצוין מקרבאליו.

דקה 90 - רעננה עולה ל-0:1: המארחים משיגים שער ניצחון דרמטי. ליאור לינדר הכניס כדור עומק לדודו ביטון, שבעט לידיו של שגיא שטראוס, הכדור חזר לחלוץ שהפעם לא פיספס וגלגל פנימה.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */