שתף קטע נבחר

פאר: שמחה עבור רם, רוצה לשחק בדובאי בעתיד

בהודעה רשמית, בעקבות ההחלטה להעניק לאנדי ויזה, אמרה שחר: "זה ניצחון לספורט ולעיקרון שכולם צריכים לקבל יחס שווה". נשיא ה-WTA: "נדרוש הבטחה לשילוב פאר בשנה הבאה, לפני שנכליל את הטורניר בלוח". רם עלה לגמר הזוגות במארסיי

בתחילת השבוע הבא אנדי רם יעשה את דרכו מצרפת לאיחוד האמירויות. שחר פאר, לעומת זאת, מסורבת הכניסה לדובאי, נמצאת עדיין בישראל ומתאמנת לקראת הטורנירים הבאים. אחרי שאיחוד האמירויות הודיעה כי העניקה ויזה לרם, שבינתיים העפיל לגמר הזוגות במארסיי יחד עם בן זוגו, ג'ולייאן נואל, הוציאה פאר הודעה רשמית, בה היא מתייחסת להחלטה.

 

 

"אני מברכת על ההחלטה של איחוד האמירויות ושל טורניר דובאי לשנות את העמדה שלהם, שעד כה מנעה מטניסאים ישראלים להתחרות באיחוד האמירויות", נכתב בהודעה. "זה ניצחון גדול לעיקרון שכל האתלטים צריכים לקבל יחס שווה, ללא אפליה הנובעת מדת, לאום, גזענות או מין. זה ניצחון לספורט בכלל, ולכוח שלו לאחד בין אנשים".


אנדי רם. פאר: "אני שמחה מאוד עבור אנדי" (צילום: ליאת אמרנט)

 

"ההחלטה למנוע ממני לשחק בדובאי עדיין כואבת לי אישית ומקצועית, אבל אני שמחה מאוד עבור אנדי רם", הוסיפה פאר. "אני מקווה שמהיום הזה והלאה, כל ספורטאי יוכל להתחרות באיחוד האמירויות. אני אישית מחכה להשתתף בדובאי בשנה הבאה".

 

איחוד האמירויות: להחלטה אין משמעויות פוליטיות

לארי סקוט, נשיא ה-WTA, אמר ל'ניו יורק טיימס' כי ידרוש הוכחה כתובה שפאר תוכל להשתתף בטורניר דובאי ב-2010 כדי לכלול אותו בלוח השנה. "מה שקרה כאן זו הפרה של החוקים. אין לערבב בין פוליטיקה וספורט", אמר סקוט, שהבהיר כי הטורניר ייאלץ לשלם קנס כדי להישאר בסבב. גם פאר עצמה, כמובן, תקבל פיצוי כספי.

 

בהודעה רשמית אחרי ההחלטה לתת ויזה לרם, אמר סולטן אל קורטזי ממשרד החוץ של איחוד האמירויות: "זה תואם את המחויבות של איחוד האמירויות לאפשר השתתפות של כל אדם באירוע ספורטיבי, כלכלי או תרבותי במדינה, ללא הגבלות". אל קורטזי, שטען כי להחלטה אין משמעויות פוליטיות, לא הזכיר את הסירוב לתת ויזה לפאר.


דובאי. ברוך הבא אנדי רם (AP)

 

מוקדם יותר, טענו במדינת המפרץ כי ההחלטה למנוע מפאר את ההשתתפות בדובאי נבעה מרצון לשמור על הסדר הציבורי ולמנוע הפגנות. סקוט, נשיא איגוד טניס הנשים העולמי, הגיב: "מוזר לראות הודעה המאפשרת לישראלים להיכנס למדינה, שבוע אחד אחרי שמנעת זאת מהם. בכל מקרה, שינוי המדיניות לטובה לא משכיח את מה שקרה בשבוע שעבר".

 

ובינתיים כאמור, רם ושותפו נואל עלו היום (ו') לגמר טורניר מארסיי (סך פרסים - 576 אלף יורו), לאחר שניצחו 6:7 (5) את הצמד הצ'כי תומאש ברדיך ויאן הנריך. הצמד הישראלי-אוסטרי, המדורג ראשון בטורניר בדרום צרפת, הבטיח לעצמו כבר 150 נקודות דירוג ו-15,200 יורו.

 

טניסאי הזוגות הישראלי, שמשתף פעולה עם נואל בגלל פציעת יוני ארליך ולאחר חוסר ההצלחה היחסי עם מקס מירני בתחילת השנה, עלה לגמר ראשון השנה. גם הגמר האחרון בו נטל חלק, באוקטובר 2008 בליון, נערך על אדמת צרפת. אז זכה רם בגביע ביחד עם הצרפתי מיכאל לודרה, לאחר שהשניים ניצחו את סטפן האס האוסטרלי וראס האצ'ינס הבריטי, שעשויים לפגוש אותם גם בגמר במארסיי.


ונוס וויליאמס בדובאי. מפגש מל האחות סרינה (צילום: רויטרס)

 

ונוס עלתה ל-9:10 מול סרינה

בגרסה הנשית של טורניר דובאי (סך פרסים - 2 מיליון דולר) ניצחה ונוס בדרבי של האחיות וויליאמס ועלתה לגמר, בו תתמודד מול הצרפתייה המפתיעה וירג'יני רצאנו.

ונוס גברה על סרינה במשחק רב תהפוכות 1:6, 6:2, 6:7 (3) ועלתה למאזן חיובי של 9:10 מול האחות הצעירה, המדורגת 1 בעולם.

 

ונוס תהיה הפייבוריטית הברורה לזכייה בגביע מספר 40 בקריירה, אבל רצאנו, שהדהימה בדרך לגמר את דינארה סאפינה (2 בטורניר), דניאלה הנטאחובה ו-ורה זבונרבה (5), תנסה להפתיע גם אותה. בחצי הגמר הביסה רצאנו 2:6, 1:6 את האסטונית קאיה קאנפי (16), שתתמודד מול שחר פאר וציפי אובזילר במפגש הפדרציה הקרוב בטאלין.


פורסם לראשונה 20/02/2009 11:40

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים