שתף קטע נבחר

ירידה של 16% בייצוא מישראל לאיחוד האירופי

הייצוא למדינות האיחוד ברבעון הראשון הסתכם בכ-3.6 מיליארד דולר, ירידה של 16% לעומת הרבעון הקודם ושל 5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. היקף הייצוא הכללי לעולם ירד ב-5%. יו"ר מכון הייצוא: "נתונים מדאיגים מאוד"

הייצוא הישראלי ברבעון הראשון של השנה מצוי בהאטה, קיפאון וירידה - כך עולה מנתונים שמפרסם היום (ג') מכון הייצוא. סך הייצוא הסתכם ברבעון הראשון בכ-10.9 מיליארד דולר, ירידה של כ-6.5% לעומת הרבעון הקודם וירידה של כ-5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

 

  

על פי ניתוח שערך אגף כלכלה במכון הייצוא, הייצוא לאיחוד האירופי, שהיווה ברבעון הראשון כ-33% מסך הייצוא, הסתכם בכ-3.6 מיליארד דולר - ירידה של 16% בהשוואה לרבעון הקודם ועלייה של כ-3% בלבד בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

 

הגידול בייצוא לאיחוד האירופי לעומת הרבעון המקביל אשתקד נובע מעלייה חדה של כ-215% בייצוא התרופות כתוצאה מהסטה משמעותית של ייצוא ענף התרופות מארה"ב לאירופה. בניכוי יצוא התרופות מתהפכת התמונה ונרשמת ירידה של כ-8% בייצוא לאיחוד האירופי לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

 

הייצוא לאסיה שהיווה בתקופה זו כ-20% מסך הייצוא הישראלי, הסתכם בכ-2.2 מיליארד דולר, ירידה של כ-6% לעומת הרבעון הקודם ועלייה של כ-7% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הגידול בייצוא לאסיה בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד נרשם בעיקר בשל המשך הגידול בייצוא לסין שעלה בכ-15% והסתכם בכ-540 מיליון דולר.

 

הייצוא לארה"ב שהיווה בתקופה זו כ-21% מסך הייצוא, הסתכם בכ-2.4 מיליארד דולר, עלייה של כ-3% בהשוואה לרבעון הקודם וירידה של כ-23% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. במכון היצוא מציינים כי הירידה החדה שנרשמה ברבעון הראשון של 2012 בהיקפי הייצוא לארה"ב נובעת ממגמה ברורה ומתמשכת של ירידה בייצוא התרופות לשוק זה.

 

בנטרול השפעת יצוא התרופות אין ירידה בייצוא לארה"ב בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. עוד מציינים, כי העלייה בייצוא לעומת הרבעון הקודם עשויה להצביע על שינוי מגמה בהמשך.

 

רמזי גבאי, יו"ר מכון הייצוא ציין: "הנתונים מדאיגים מאוד. אם המצב יימשך ייאלצו יצואנים לצמצם או אף לסגור קווי ייצור או להעביר קווים לחו"ל. אני קורא לממשלה לנקוט אופן מיידי בצעדים נדרשים לסייע ליצואנים לחזור למסלול גידול".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ייצוא
צילום: jupiter
יו"ר מכון הייצוא, רמזי גבאי
מומלצים