יום שישי, 17.05.2024 שעה 04:06
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
88%1899-220224מכבי ת"א
76%2030-233025הפועל ת"א
72%2021-211825עירוני רמת גן
62%1903-199524הפועל ירושלים
52%1983-202525הפועל חולון
50%2030-198724עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
46%2004-197124בני הרצליה
46%2152-199724הפועל חיפה
40%2096-204725עירוני נס ציונה
38%1959-192424הפועל עפולה
29%2036-183324הפועל אילת
28%2220-204625הפועל גליל עליון
24%2215-207325הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • הפועל חולון
  • 85 - 90
  • עירוני קריית אתא
  • הפועל ת"א
  • 71 - 82
  • עירוני רמת גן
  • הפועל חיפה
  • שישי, 17/05, 13:30
  • הפועל עפולה
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • שישי, 17/05, 13:35
  • הפועל אילת
  • בני הרצליה
  • שישי, 17/05, 13:40
  • עירוני נס ציונה
  • מכבי ת"א
  • ראשון, 19/05, 21:00
  • הפועל ירושלים

שולמן: ג'ו הוא הנשק העיקרי בהתקפה והוא ייחסר

לקרופורד התגלה קרע בגיד וחברו לראשל"צ מודאג לאחר ה-81:85 על אשקלון. המעורבים בהתפרעות נקנסו. בן דוד: "סקין התחיל בלי סיבה"

|
אייל שולמן. חושש מפציעתו של קרופורד (מור שאולי)
אייל שולמן. חושש מפציעתו של קרופורד (מור שאולי)

סדרת רבע גמר הפלייאוף היחידה שתוכרע במשחק חמישי היא הסדרה המרתקת בין מכבי ראשון לציון לעירוני אשקלון, ששוברת שיאים של מתח ולצערינו גם של אלימות, לאחר שאמש (ראשון) השיגו אפי בירנבוים וחניכיו ניצחון שני ברציפות על האשקלונים והפעם 81:85 בחוץ, במותחן שנגרר להארכה, והשוו את הסדרה ל-2:2. 

הקבוצה מעיר היין, שכבר הייתה בפיגור של 2:0 בסדרה ונראתה בדרך הבטוחה לים, החזירה לעצמה את יתרון הביתיות בסדרה בזכות שני הניצחונות האחרונים וביום רביעי תוכל להפוך לקבוצה הראשונה בהיסטוריה של הפלייאוף הישראלי, שמצליחה להפוך פיגור 2:0 ל-2:3 בסדרת פלייאוף עליון.

מה שהעיב על שמחת הניצחון של הקבוצה מעיר היין היא פציעתו הקשה של ג'ו קרופורד, שסיים את העונה לאחר שנפצע בברכו לקראת הסיום ולא יוכל לעזור לחבריו במשחק המכריע על העלייה לפיינל פור וגם לא בפיינל פור עצמו, אם ראשל"צ תצליח להעפיל אליו. בדיקת ה-MRI של קרופורד קבעה כי הוא סובל מקרע בגיד בברך והוא ייצטרך ניתוח ממנו תקופת ההחלמה עומדת בין 4 ל-6 חודשים.

המשחק היה הפכפך, צמוד ומותח כמו כל המשחקים בין הקבוצות עד כה העונה אבל את נקודת המפנה בו קשה לשכוח. זאת הייתה הפעם השנייה ששחקן מרכזי של אשקלון מאבד את העשתונות ומורחק מהמשחק בגלל אלימות ולאחר שבמשחק הראשון היה זה מרקו קילינגסוורת', הפעם הקפטן האשקלוני, רביב לימונד, הורחק ונאלץ לראות את סיום המשחק מהצד. האירוע האלים התרחש בפתיחת הרבע האחרון, כשלוח התוצאות הראה 57:65 לאשקלון.

אייל שולמן מראשל"צ הכניס מרפק לחזהו של לימונד, שלא הצליח לשלוט על עצביו והגיב עם דחיפה ונגיחה לפניו של שולמן אל מול עיניהם של השופטים, שהרחיקו אותו מהמשחק. ההרחקה של לימונד עצרה את התנופה של המקומיים והחזירה את הביטחון לאורחים, שהצליחו להפוך את התוצאה תוך שתי דקות בעזרת ריצת 2:13.

רביב לימונד. איבד את העשתונות (איתי ישראל)
רביב לימונד. איבד את העשתונות (איתי ישראל)
 

דוויין מיצ'ל הצליח עוד לכפות הארכה וסל של יוטר עם השריקה לתום הזמן החוקי בוטל ובצדק מכיוון שנקלע מאית שניה לאחר הבאזר אבל בהארכה היו אלה שחקניו של בירנבוים שהצליחו לשמור על קור רוח, למנוע מהקבוצה של אריק אלפסי לחגוג העפלה היסטורית לפיינל פור על חשבונם ולכפות משחק חמישי, שיתקיים ביום רביעי הקרוב בבית מכבי. באשקלון התקשו לקבל את ההפסד ובסיום המשחק נגרר טוני סקין לתגרה מכוערת עם שחקני הספסל של ראשל"צ כשאפילו אפי בירנבוים בעצמו ניגש כדי להפריד בין הניצים.

בסך הכל הורחקו במהלך המשחק ארבעה שחקנים, רביב לימונד, טוני סקין ודודו שמריז מאשקלון וסאשו ננקוב מראשל"צ. למרות זאת, כולם יוכלו לשחק במשחק החמישי והמכריע בסדרה לאחר שספגו רק קנס של 12,000 ש"ח כ"א.

בראשל"צ בכל מקרה לא חגגו יותר מדי את הניצחון ובקבוצה של בירנבוים הוותיק עושים הכל על מנת להימנע משאננות לקראת המשחק המכריע ביום רביעי לאחר שכבר הבוקר ערכו השחקנים אימון קליעות ושחרור.

ביום שאחרי ניצחון החוץ הדרמטי, ניסה שולמן להרגיע את הרוחות כשאמר: "אין מקום לאלימות כזאת וזה לא מתאים למגרשי הכדורסל ולשום מקום אחר. מה שיותר חשוב זה שניצחנו והחזרנו את יתרון הביתיות ובמשחק החמישי הכל יכול להיות. המטרה שלנו הייתה להחזיר את יתרון הביתיות אחרי שהיינו בפיגור 2:0 ועכשיו כשג'ו לא ישחק חשוב לנו לנצח גם בשביל ג'ו".

ג´ו קרופורד (יוסי ציפקיס)
ג´ו קרופורד. רוצים לנצח בשבילו (יוסי ציפקיס)
 

בן דוד: "סקין תפס לי בגופייה וזרק אותי לרצפה"
בפעם שעברה שקרופורד נפצע העונה והחמיץ משחק, היה זה שולמן שהתעלה והוביל את הקבוצה לניצחון חוץ מרשים על הפועל ירושלים עם שיא קריירה מדהים של 22 נקודות. לקראת המשחק החמישי דיבר שולמן על חסרונו של קרופורד ומה שיתר השחקנים צריכים לעשות כדי לחפות על חסרונו: "ג'ו הוא הנשק העיקרי שלנו בהתקפה והוא יהיה חסר לא משנה מה יהיה. גם אם ננצח וגם אם לא. עכשיו זה הזמן של כולם לתת מעצמם עוד יותר וזה כולל את כולם, גם אותי וגם את אור סולומון, נצטרך לעזור לקבוצה והכי חשוב זה לנצח בבית מול האוהדים שלנו שתמיד תומכים בנו וגם אחרי שהיינו בפיגור בסדרה נשארו איתנו ועודדו למרות הכל. אנחנו חייבים להם את המשחק הזה".

הרכז הוותיק, עמית בן דוד, שהיה הקורבן להוצאת התסכול של טוני סקין בסיום המשחק אמר: "סקין התחיל בלי סיבה, הוא תפס לי את הגופייה וזרק אותי לרצפה. אני מעדיף לא להתעסק בזה וזה לא אמור לקרות. אנחנו רוצים להתעסק בכדורסל ומקווים שדברים כאלה לא יהיו. מהצד השני זה פלייאוף ויש הרבה אמוציות ולפעמים זה בא לידי ביטוי בצורה כזאת אבל אסור שזה יקרה".

עמית בן דוד (יוסי ציפקיס)
עמית בן דוד. "סקין התחיל בלי סיבה" (יוסי ציפקיס)
 

באשקלון הגיבו לאירועים בסיום: "הנהלת המועדון רואה בחומרה רבה את אירועי האלימות שאירעו במגרשי הכדורסל לאחרונה. הנהלת הקבוצה פועלת רבות למען הגינות במשחקים ומחנכת את קבוצות הנוער והבוגרים לתרבות ספורט ולאהבת ספורט. באשר לאירוע האלימות, ההנהלה תנקוט צעדים חמורים. לא ניתן יד לאלימות, שכן ההתנהגות לא משקפת כלל את הלך הרוח בדרכו הולכת הקבוצה".

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */