שתף קטע נבחר

מדהים! חולון זכתה בשנייה האחרונה בגביע

לא ייאמן! שלשה אדירה של בריאן טולברט עם הבאזר, מהפינה, בנפילה, הביאה לאלופת המדינה גביע ראשון בהיסטוריה עם 68:69 ענק על מכבי חיפה. פלורס הוביל את המנצחים עם 23 נק'

דרמה גדולה מזו אי אפשר היה לבקש. אלופת המדינה הפועל חולון זכתה הערב (ה') בגביע המדינה, לאחר שגברה בגמר על מכבי חיפה 68:69, בזכות שלשה מדהימה של בריאן טולברט בשנייה האחרונה, מהפינה, כשהוא בנפילה. חיפה הובילה בדקות האחרונות, ונראה היה שהמשחק בידיים שלה, אך טולברט טרף את הקלפים עם סל שרואים פעם בעשור. הקבוצה, שבעונה שעברה הביאה לאוהדיה אליפות ראשונה בהיסטוריה, זכתה לראשונה בגביע המדינה.

 

 

חיפה היתה זו שהובילה לאורך רוב המחצית הראשונה, אך הרבע השלישי היה כולו צהוב-סגול, כשחולון רצה ומנצלת איבודי כדור של הירוקים. ברבע הרביעי התפתחה דרמה גדולה, כשחיפה חזרה לתמונה לאט לאט, ואף מצאה זמן מצוין להחזיר את היתרון, ממש בדקות האחרונות, אך, כאמור, הסוף היה כולו חולונייה.

 

מהלך המשחק

הפועל חולון עלתה בחמישייה הראשונה עם קרטיס ווית'רס, ליאור ליפשיץ, כריס ווטסון, דרון וושינגטון ולואיס פלורס. הירוקים פתחו עם עמית בן דוד, משה מזרחי, עידו קוז'יקרו, רונאלד רוס וברוקס סיילס, שקלע את הנקודות הראשונות במשחק. שתי הקבוצות הרבו להחטיא בפתיחה מחוץ לקשת, אבל ווית'רס הריץ את חולון ליתרון קל בן ארבע נקודות. הירוקים חזרו כשהם נישאים על גבם של סיילס ובי.ג'יי מקי, שמיד עם כניסתו קלע שלשה. טולברט, האס של פרנקו, קבע 18:18 בסיום הרבע הראשון.

 

הרבע השני החל בשלשה של טולברט מצד אחד, ואחת נוספת מהצד השני, הפעם של ג'פרסון. רוס השלים שתי מתפרצות והעלה את חיפה ל-21:27. טולברט עצר את המפולת עם שלשה, אך בן דוד, בשתי שלשות משלו, העלה את חיפה לתשע נק' יתרון - הגבוה ביותר הערב. פלורס עצר את המטווח של חיפה, אך לזמן קצר בלבד, שכן פורת ובן דוד הוסיפו עוד קליעות מחוץ לקשת. מקי ניצל עבירה טיפשית של ווית'רס להוסיף שלוש קליעות עונשים בדרך ל-36:44 לחיפה במחצית. 


אבי אשכנזי. חיפה לא היתה במשחק ברבע השלישי (צילום: אלי אלגרט)

 

חולון עלתה לרבע השלישי בטירוף והורידה את ההפרש בראשותם של טולברט וכריס ווטסון לארבע נק' בלבד. חיפה איבדה את הראש וטולברט ניצל זאת כדי להעלות את הצהובים-סגולים ל-46:50. חיפה הצליחה לעצור במעט את המומנטום של היריבה וגררה אותה למשחק מבולגן, שחתם את הרבע השלישי ב-51:55 לחולון.

 

פלורס החל את הרבע הרביעי עם 2 נק' מהקו, בן דוד המשיך אותו עם החטאה ממצב נוח. בין איבוד לאיבוד הוסיף פלורס עוד שתיים, בן דוד בשתי נק' ומקי בשלשה שמרו את הירוקים בתמונה מהצד השני - 56:39 בלבד. המשחק נתקע על אותה התוצאה, עד שווטסון ביצע את העבירה החמישית, אך קוז'יקרו ניצל רק זריקה אחת. סל משוגע של פורת הוריד לנקודה בלבד, כשמהצד השני החטיא וושינגטון שתי זריקות מהקו. סיילס לא ניצל זאת, וביצע את החמישית שלו בהתקפה.


כריס ווטסון וברוקס סיילס נאבקים על הכדור ועל הגביע (צילום: אלי אלגרט) 

 

פלורס איבד כדור מצד אחד, אך הירוקים לא ניצלו זאת והחזירו את הכדור לאלופה. רוס הוסיף שתיים מהקו - והחזיר את היתרון לחיפה דקה וחצי לסיום.

וושינגטון החטיא, וקוקיה ביצע את העבירה החמישית שלו. בן דוד החטיא שתיים מהקו, ומהצד השני הוציא טולברט את החמישית מקוז'יקרו, והשווה מהקו. מקי חדר לסל וקלע שתיים גדולות ארבעים שניות לסיום.

 

טולברט קלע שתיים מהקו - 64:64, 40 שנ' לסוף. ג'פרסון קלע שתיים וסחט עבירה - 64:47 לחיפה, 15 שניות לסיום. פלורס סחט עבירה וקלע  שתיים - 10.2 שנ' לבאזר. חולון שלחה את מקי לזרוק מהקו, שהחטיא את הראשונה, וקלע את השנייה. חולון יצאה להתקפה על כל המשחק, וטולברט מצא עצמו בפינה, בנפילה, עם שמירה, וקלע שלשה אדירה עם הבאזר - 68:69 להפועל חולון בסיום - הגביע של האלופה.

 

קלעו לחולון: לואיס פלורס 23 נק', בריאן טולברט 21, כריס ווטסון 11, דרון וושינגטון 8, אורי קוקיה 4, קרטיס ווית'רס 2. לחיפה: בי.ג'יי מקי 14 נק', עמית בן דוד ועידו קוז'יקרו (7 ריבאונדים) 11 כ"א, ברוקס סיילס (12 ריב') 10, דבון ג'פרסון (7 ריב') 9, רונאלד רוס 7, גור פורת 4, משה מזרחי 2.


פורסם לראשונה 19/02/2009 20:43

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ווטסון מול קוז'יקרו. הניף את הגביע
צילום: אלי אלגרט
מומלצים