יום רביעי, 15.05.2024 שעה 22:38
לוח משחקים
  • הפועל ירושלים
  • חמישי, 16/05, 21:00
  • מכבי ת"א

מי תעשה היסטוריה - מכבי חיפה או הפועל חולון?

החבורה של אבי אשכנזי והאלופה ייפגשו הערב ב-20:45 בגמר גביע המדינה. טולברט: "זה לא יהיה משחק של אלי-הופס". קוז'יקרו: "שתי הקבוצות שוות"

|
קוז´יקרו מול ווטסון. מי מבניהם יחגוג הערב?
קוז´יקרו מול ווטסון. מי מבניהם יחגוג הערב?

הפועל חולון ומכבי חיפה ייפגשו הערב (חמישי) ב-20:45 בגמר גביע המדינה לעונת 2008/09. בהסתמך על מה שראינו מהשתיים עד כה בליגה ובהתייחס לקהלים הססגוניים בצהוב-סגול ובירוק, הכל מוכן לקרב לוהט ומעניין בהיכל נוקיה.

אוהדי חולון מבטיחים קרנבל גדול בהיכל נוקיה הערב וכחמשת אלפים אוהדים סגולים צפויים לתמוך ולהעניק אווירה ביתית לחניכיו של דני פרנקו בגמר

אצל היריבה מחיפה קיימת התרגשות גדולה לקראת המשחק הערב. אוהדי הקבוצה מתכוונים לתת פייט אמיתי לאוהדי חולון ביציעים. עד שעות הצהריים כ-5000 אוהדים ירוקים כבר הבטיחו את מקומם בהיכל נוקיה אחרי שרכשו כרטיסים בקופות 'גרבר' בחיפה.

זה לא סוד שהפועל חולון תלויה הערב בעיקר בלואיס פלורס ובראיין טולברט. משחק ההתקפה של האלופה בנוי לא מעט על היכולת של שני הגארדים המובילים של הקבוצה,אם זה בניהול המשחק או ביצירת מצבים לאחרים ולעצמם.

טולברט ופלורס מסתדרים מצוין על המגרש ומחוצה לו למרות הפרשי הגילאים והכימיה ביניהם היא אחת הסיבות המרכזיות לכך שחולון נמצאת במרחק של 40 דקות מגביע היסטורי.  

למרות החיבור המצוין בין השניים, מדובר בהפכים מוחלטים - מצד אחד יש את פלורס בן ה-27, מחושב, רציני, סוס עבודה אמיתי ואחד הזרים הטובים בליגה.  מהצד השני יש את טולברט, אומנם כבר בן 34 אבל עדיין אותו ילד ניצחי שלא מפסיק לצחוק ולחייך בכל הזדמנות.

"חולון תביא גביע"

הנה לכם דוגמא קטנה: אתמול באימון המסכם של הקבוצה בנוקיה, בזמן שחבריו לקבוצה התאמנו על זריקות עונשין לקראת הגמר, טולברט החליט לדחוף שני כדורים למכנסיים ולחקות את כריס ווטסון בכניסה אגרסיבית לסל.

אבל אוהדי חולון, אל דאגה, כמו שראיתם בחצי הגמר מול נהריה, כשהוא עולה על המגרש הוא אחד השחקנים הטובים והאחראים ביותר בקבוצה אולי ויותר חשוב מכך, הוא גם המנוסה ביותר מבין כולם.

"אני מעדיף לשחק כמה שיותר מהר", אומר טולברט לקראת המשחק. "חיפה אוהבת לשחק לאט ואנחנו אוהבים לשחק בקצב מהיר ככה שברור שאני מעדיף שנשחק את המשחק שלנו ולא נגרר אחרי המשחק שלהם. שליטה בקצב היא דבר חשוב מאוד".

לואיס פלורס ובריאן טולברט. חברים טובים על המגרש ומחוצה לו (יעל מרגלית)
לואיס פלורס ובריאן טולברט. חברים טובים על המגרש ומחוצה לו (יעל מרגלית)

מפתח נוסף עבור הגארד הוותיק היא המלחמה על הכדורים החוזרים. "מחר זה לא משחק של האלי הופס וראוותנות, זה יהיה משחק של מלחמה בו נצטרך לשחק ביחד בהגנה ובהתקפה ולדאוג לשלוט בריבאונד, כי חיפה היא קבוצת ריבאונד מצויינת".

משחקי גביע נוטים להיות מוכרעים בשניות האחרונות וכבר עכשיו די ברור למי יילך הכדור במקרה שהחולונים ייצטרכו סל ניצחון.

לואיס פלורס:
לואיס פלורס: "אם אהיה חם, ברור שהכדור יגיע אלי בדקות האחרונות" (תומר גבאי)

"אם נהיה בפיגור של נקודה-שתיים כמה שניות לסוף, לואיס יהיה זה שיצטרך לקחת את האחראיות ולקלוע", אומר טולברט  ומסביר: "לואיס יותר צעיר ויותר מהיר כך שהוא יהיה זה שיכריע את המשחק ואם הוא יחטיא ארוץ לריבאונד יחד עם ווטסון וקוקיה".

פלורס לעומתו מעדיף לראות לאיזה כיוון המשחק יתפתח ואמר: "אני חייב להגיד שעם כל הכנות, הכל תלוי במה שיילך בזמן המשחק. אם בראיין חם והולך לו, אני מעדיף שהוא יזרוק את הזריקה המכרעת כי אם בראיין חם, מספיקות לו 2 שניות כדי לנצח את המשחק והוא כבר הראה את זה בעבר".

"מנגד, ברור שאם אני אגיע חם לדקות האחרונות אז רוב הסיכויים שהכדור יגיע אלי", מסכם הדומינקני שכבר קלע כמה סלי ניצחון בקריירה שלו בחו"ל ויקווה לזכות הערב ביחד עם חברו הוותיק לקו האחורי בתואר ראשון בישראל. 

אורלנד: "הכנו לחיפה כל מיני הפתעות - תראו את זה בגמר"
הידית של חולון, הלוא הוא יהוא אורלנד, התייחס למחשבות שעוברות בראש לפני המעמד החשוב ואמר: "ברור שאני מתרגש לפני משחק כזה. אני חושב שכולם פה מתרגשים, מרוכזים וכולם רוצים לעשות עבודה טובה".

"אני לא חושב שאנחנו קבוצות דומות - להם יש את היתרונות שלהם, לנו יש את שלנו. יכול להיות שהמשחק יהיה צמוד אבל אני לא חושב שהקבוצות שוות אלא שונות. יכול להיות שקבוצה אחת תשתלט על המשחק ואני מקווה שזה יהיה אנחנו".

יהוא אורלנד (מימין):
יהוא אורלנד (מימין): "אנחנו וחיפה לא קבוצות דומות" (אמיר לוי)

על חסרונו של כוכב חיפה, דורון פרקינס, אמר אורלנד: אני לא חושב שלחיסרון של דורון פרקינס יש משמעות. בי ג'יי מקי חזר וראיתם את זה בחצי גמר. עמית בן דוד עושה עבודה יפה. הכנו בשבילו ובשביל שאר החיפאים כל מיני דברים והפתעות ואתם תראו את זה בגמר".

עידו קוז'יקרו: "זה מפגש בין שתי קבוצות שוות"
קפטן מכבי חיפה, עידו קוזיקרו, לא מתבייש להסתיר את רגשותיו ואומר: "אני מאוד מתרגש להיות במעמד הזה. כל הזדמנויות האחרונות שהייתי פה תמיד פגשתי את מכבי תל אביב. אני חושב שחלק מההתרגשות והלחץ נובע שיש משחק בין שתי קבוצות שוות יכולת".

"זה מה שיפה בכדורסל של השנים האחרונות. אני מקווה שהספורט ינצח שיהיה משחק הוגן הן מבחינת הקהל והן מבחינת הקבוצות ושהאנשים יהנו כי אין הרבה ערבים כאלה לאוהדי הכדורסל הישראלי".

קוז´יקרו והחברים:
קוז´יקרו והחברים: "אני רגיל לפגוש במעמדים כאלה את מכבי ת"א" (עמית מצפה)

על יחסי הכוחות בין שתי הקבוצות, אמר הסנטר: "יש יריבות אמיתי שוות כוחות ספורטיבית והוגנת. אנחנו בטוח נהנה. אנחנו כבר נהנים. אני מקווה שנעשה היסטוריה".

המאמן הירוק, אבי אשכנזי הוסיף: "ב-48 שעות האחרונות דיברנו ואמרנו הרבה מעבר למה שיש לנו להגיד. אני בכל אופן מאז המשחק חש התרגשות רבה גם באופן אישי וגם אצל השחקנים".

"אנחנו רואים בזה הזדמנות גדולה. אנחנו מצפים שהרבה אוהדים בירוק יגיעו לדחוף אותנו ואנחנו רוצים לעשות היסטוריה. חולון קבוצה חזקה מאוד אני בטוח שיתפתח משחק צמוד מעניין ואטרקטיבי. אני קורא לקהל שלנו שלא יהיה רימוני עשן או דברים מסוכנים. לא פחות חשוב שיהיה משחק ספורטיבי".

אוהדי מכבי חיפה. אשכנזי:
אוהדי מכבי חיפה. אשכנזי: "מצפה שהרבה מהם יגיעו לדחוף אותנו" (עמית מצפה)

"אני לא מת על משחק צמוד, לפעמים הסגנון שלנו מכתיב סקור נמוך, אנחנו יכולים לעשות את ההתאמות ביומיים האלה אבל בגדול אתה לא משנה סגנון משחק ב-48 שעות. אני מקווה שאת מה שאנחנו עושים טוב נעשה טוב".

אסור לפספס
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */