שתף קטע נבחר

עובדי הביטוח הלאומי פתחו היום בעיצומים

עובדי הביטוח הלאומי מצטרפים ל"טרנד" העיצומים בשירות הציבורי: העובדים לא יקבלו קהל בששה סניפים, במחאה על עומס העבודה ורפורמה שמתכננת ההנהלה. עם זאת, הם מבטיחים שהמובטלים החדשים לא ייפגעו

עובדי הביטוח הלאומי פתחו הבוקר (יום א') בעיצומים. העובדים לא יקבלו קהל בסניפי חיפה, חדרה, חולון, עפולה, יפו, ואשקלון. עם זאת, השירות למובטלים בסניפים אלה לא ייפגע. העובדים מתחייבים כי כל התביעות של המובטלים החדשים שיונחו בתיבות הדואר בסניפים הללו יטופלו באופן מיידי.

 

העובדים מוחים על הצעדים החד-צדדיים שנוקטת, לטענתם מנכ"לית המוסד, אסתר דומיניסיני, בכל הקשור לקידום השינוי המבני בשירות. העובדים טוענים כי השינויים הללו עשויים להוביל בפגיעה בשירות הניתן במוסד, מאחר שההנהלה מתכוונת, לטענתם, להעביר עובדים מסניפי קצה לסניפים מרכזיים ולצמצם את כח האדם במשרד הראשי של השירות.

 

בהסתדרות טוענים כי העובדים פתחו במו"מ עם ההנהלה לגבי השינויים שהיא מתכננת, אך מנכ"לית המוסד החליטה לנקוט בצעדים חד-צדדיים לקידום השינוי. ההנהלה מאיימת על העובדים, לטענת ההסתדרות, כי אם לא יגיעו לימי הדרכה בנוגע לשינוי המבני יופחת שכרם.

 

עוד טוענים בהסתדרות כי כי בביטוח הלאומי נוצר מחסור בכוח אדם עקב הגידול החד בתביעות של מובטלים חדשים עקב גל הפיטורים במשק וגידול בתביעות של נכים עקב יישום מסקנות ועדת לרון, לפיהן גם נכים המקבלים הכנסה גבוהה יכולים לקבל קצבת נכות.  

 

"נהגנו עד כה באחריות וניהלנו מו"מ על השינויים שההנהלה רוצה למרות שאינם לרוחנו, אך גילינו, לצערנו, שהמנכ"ל מדברת בצד אחד וחובטת בנו באופן חד-צדדי מהצד השני", אומר יו"ר ועד העובדים, ירון צרפתי.

 

בהנהלת הביטוח הלאומי קראו לעובדים "לא לפתוח בעיצומים כדי לא לפגוע באזרחי ישראל דווקא בעת קשה זאת, כאשר השכבות החלשות זקוקות לשירותינו. הנהלת הביטוח הלאומי דוחה מכל וכל את טענות הוועד. תמוהה החלטת הוועד לצאת לעיצומים דווקא כאשר מתנהל משא ומתן ענייני בנוגע לתפישת שירות חדשה שתשפר את השירות לאזרחים, והפעלתה לא תיפגע באף עובד של הביטוח הלאומי". עוד קראו בהנהלה לוועד "לשוב אל שולחן הדיונים כדי לסיים את המשא ומתן בהקדם האפשרי".

 

שבוע של עיצומים: גם בלשכות התעסוקה וגם ברשות המסים

נראה כי ועדי העובדים בשירות המדינה שואבים השראה אלה מאלה: עובדי שירות התעסוקה קיימו ביום ד' עיצומים של יום אחד שבהם הפסיקו את קבלת הקהל בלשכות. העובדים הפסיקו את העיצומים עד יום שני הבא, בעקבות בקשתו של יו"ר ההסתדרות עופר עיני, אך הם מאיימים לחדש אותם ביום שלישי הבא.

עובדי שירות התעסוקה טוענים כי הם סובלים מעומס עבודה חריג ו"בלתי נסבל" בעקבות הגידול במספר המפוטרים. זאת, לאחר שבמהלך ינואר פוטרו 20 אלף עובדים במשק, יותר מבכל חודש אחר בתולדות המדינה, בהמשך לפיטורים של 17 אלף עובדים בחודש דצמבר.

 

במקביל לעובדי שירות התעסוקה, פתחו גם עובדי רשות המסים ב"שביתה איטלקית". לקוחות של רשות המסים מסרו ביום ד' ל-ynet כי העובדים "מחרימים" חלק מהטפסים שבעזרתם הם עובדים ומסרבים למלא אותם (למשל טופס 106), ושבחלק מהסניפים העבודה נעשית לאט, במכוון. לקוחות טענו שעובדים אמרו להם כי הם שובתים כיוון שהם סובלים ממצוקה דומה לזו של עובדי שירות התעסוקה. יו"ר ועד עובדי רשות המסים, טלחום פדרוב, הודיע להסתדרות שאין שם עיצומים, אך אישר בשיחה עם ynet כי הם בעיצומים - ושוב הכחיש זאת מאוחר יותר במהלך היום.


פורסם לראשונה 19/02/2009 18:47

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מאיר פרטוש
הביטוח הלאומי: עיצומים מיום ראשון
צילום: מאיר פרטוש
מומלצים