$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

בלי קונטאדור: הג'ירו ד'איטליה יוצא לדרך

אלוף אשתקד ייעדר בשל השעיה. גם פטאקי בחוץ, איבן באסו ינסה לזכות בחולצה הוורודה. פרנק שלק יפתיע?

דני פורת
דני פורת  05.05.12 - 15:22
מי יחליף אותו עם החולצה הורודה? קונטאדור (gettyimages)
מי יחליף אותו עם החולצה הורודה? קונטאדור (gettyimages)

מהדורת 2012 של הג'ירו ד'איטליה תפתח היום (שבת) בפעם הראשונה בהיסטוריה בדנמרק ובניגוד לשנה הקודמת מצפה לנו מירוץ פתוח ומעט פחות מסוכן ותובעני מאשתקד. אלברטו קונטאדור, שזכה בעונה שעברה בחולצה הוורודה לפני פסילתו, מושעה והוא יהיה השם הבולט שייעדר מהמירוץ האיטלקי. לרוכבים מצפה 7 קטעים שיסתיימו בפסגות. אף רוכב לא ילבש השנה את הספרה 108 לזכרו של ווטר ויילאנדט הבלגי שנהרג על המסלול לפני שנה.

שלושת הימים הראשונים, כולל קטע הפתיחה נגד השעון בהרינג, יתקיימו כולם בדנמרק - היעד הצפוני ביותר שאירח אי פעם מירוץ ג'ירו - ויהיו מישוריים.  ביום הרביעי יגיעו הרוכבים לאיטליה שם יצפה להם קטע נגד השעון בוורונה (32.2 ק"מ) ולאחר מכן יעבור הפלוטון לאורך הים האדריאטי למספר קטעים שיסתיימו בספרינט המוני. הפסגה הראשונה מצפה לרוכבים בקטע 8 בלאג לצ'נו, דרומית לנאפולי. קטע 14 הוא הראשון והרציני ביותר מקראסקו לפייאמונטה ויכלול עליה בסיום של 28 ק"מ.

השבוע השלישי הולך להיות מפרך וקשה מנשוא הכולל 4 טיפוסים, כאשר גולת הכותרת יהיו קטעים 19 ו-20. הראשון כולל פסגה באלפה די פאמפאגו, ומעורר זיכרונות מהקרבות של מרקו פנטאני וג'ילברטו סימוני. בקטע הלפני האחרון פאסו מורטירולו הרצחני מחכה לפלוטון, כאשר הפסגה שלו היא הגבוהה ביותר בטור השנה: 2,832 מטרים, וסיום על פסגת פאסו סטלביו, 22.4 ק"מ לסיום. הקטע האחרון יתקיים איך לא במילאנו וכולל 31.5 ק"מ נגד השעון.

המועמד מספר אחד לזכיה הוא איבן באסו. הרוכב האיטלקי של קבוצת לאמפרה כבר בן 34 ולמרות שהפעם הוא לא יוכל לקבל תמיכה מחברו וינצ'נזו ניבאלי (שיתמקד בטור), הוא יחפש זכיה שלישית בג'ירו אחרי שעשה זאת כבר ב-2006 וב-2010. מיקלה סקארפוני מקבוצת לאמפרה, שסיים בעונה שעברה במקום השני והוכרז כמנצח בשל פסילתו של קונטאדור, אמור לתת לו פייט רציני. חברו לקבוצה, דמיאנו קונגו, תמיד יכול להתברר כאס המנצח אחרי שזכה ב-2004 בג'ירו. פרנק שלק מרדיושאק-ניסן הוקפץ ברגע האחרון למירוץ על חשבונו של יאקוב פוגלסאנג ויכול לעשות צרות לאיטלקים בהרים. אפשר לציין גם את חואקים רודריגס (קאטושה), ג'ון גאדרה (אייג'י2אר) ורומן קרויזיגר (אסטאנה) כמי שיחפשו מקום על הפודיום.

הספרינטר הטוב בעולם מארק קבאנדיש יקווה לזכות בכמה ניצחון ולצבור ביטחון לקראת הטור דה פראנס והמשחקים האולימפים. הבריטי שהצטרף לקבוצת סקיי יתמודד מול מאט גוס ומארק רנשאו, שני החברים הקודמים שלו ב-HTC. גם טיילור פרר האמריקאי, שניצח שני קטעים ב-2010, מגיע עם יומרות לזכות בחולצה של המאיץ הטוב ביותר. תור הושובד, אלוף העולם לשעבר, ינסה להתאושש מהתרסקות בפאריז-רובה כדי לזכות במיאוץ אחד או שניים בג'ירו. שם אחד גדול שנעדר מהרשימה הוא אלסנדרו פטאקי, שבגיל 38 ואחרי 22 זכיות בקטעים בג'ירו, נותר בבית. גם בלעדיו יהיה מעניין.