שתף קטע נבחר

מחלקים תעודות בגרות: היום גמרי התיכונים

בראשל"צ יוכתרו אלופות בתי הספר: ויצ"ו הדסים תפגוש את רוטברג רמה"ש בגמר התלמידות (14.00), עירוני ט' והיובל הרצליה יתמודדו (17.00) על התואר הנכסף בבנים

אולם בית מכבי בראשון לציון ילבש היום (ה') חג, כשארבע קבוצות בנים ובנות יאבקו על שני תארים - אלופות ליגת העל לבתי ספר תיכוניים. במשחק הראשון של היום (14.00) ייפגשו רוטברג רמת השרון ו-ויצ"ו הדסים אבן יהודה בגמר הבנות. לאחר מכן (17.00) יעלו היובל הרצליה ועירוני ט' לקרב על תואר אלופת הבנים. ערוץ הספורט יעביר ישירות את המשחקים.

 

גמר הבנות: אביגיל כהן מול שירה שכט

המשחק המוקדם של היום יפגיש, כאמור, את רוטברג רמת השרון ו-ויצ"ו הדסים אבן יהודה בגמר התלמידות. השתיים נפגשו פעמיים כבר בשלב המוקדם של ליגת העל והאדומות של גלית מוסאי חגגו פעמיים.

 

האם יעשו זאת גם בפעם השלישית? "זה משחק חדש", הסבירה מאמנת רוטברג, גלית מוסאי. "אני לא יודעת אם אפשר להגיד שאנחנו פייבוריטיות. יהיה משחק צמוד, אבן יהודה קבוצה מצוינת ולא שיחקה בשלב המוקדם מולנו עם כל ההרכב שלה. מדובר גם בקבוצה מאומנת, עם הרבה סוגי הגנות ומגיע להן קרדיט על זה". 


שחקניות הדסים חוגגות גביע ב-2007. מה יהיה הפעם? (ניר 'שוקו' כהן)

 

אביגיל כהן היא הכוכבת הבלתי מעורערת של רוטברג, אולי גם של הליגה כולה. מולה תתייצב שירה שכט, עימה תשתף הקיץ פעולה בנבחרת הנערות, באליפות אירופה שתיערך באילת. המצ'-אפ בין השתיים עשוי להיות זה שיכריע את גורל הגמר וייקבע לאן יילך הגביע.

 

מאמן אבן יהודה, ארז דגן, סיכם: "מניסיון העבר, במשחק גמר, עם כל ההתרגשות והתפאורה, מי שתבוא יותר נחושה תזכה. מי שתנצח תעשה זאת עם מלחמה ורצון יותר מהיריבה. המפתח לניצחון יהיה לעצור את אביגיל כהן. כשעוצרים אותה, עוצרים את כל הקבוצה".

 

בכל מקרה, בהדסים מקווים לנצח, גם כדי להקדיש זאת לאיש שהיה אחראי במשך שנים על הפרויקט באבן יהודה: "רוצים לעבור את רמת השרון ולהקדיש את הגביע לרלף קליין".


אביגיל כהן (מימין) חולפת על פני היובל בחצי הגמר (צילום: ראובן שוורץ)

 

גמר הבנים: פעם שלישית גלידה?

אחרי שני הפסדים רצופים בקרב על התואר, ינסו שחקני היובל הרצליה לשבור את המנחוס כשייפגשו בגמר הבנים את עירוני ט' תל אביב.

 

מאמן היובל, רוני קאן, התייחס למפגש הצפוי עם האלופה המכהנת: "השחקנים מתרגשים. רובם שחקני כיתה י"ב והם יודעים שזו השנה האחרונה שלהם בבית הספר. אנחנו בין קבוצות ההגנה הטובות בארץ וצריך לשלוט בקצב המשחק ולהוריד את כמות הנקודות של השלישייה המובילה בעירוני ט'. אנחנו צריכים לעשות את הקסימום, נקווה שזה יספיק. מולנו יריבה טובה וראויה, על היסטוריה נדבר אחרי המשחק".


כרמל בוכמן. הכוכב הגדול של עירוני ט' (צילום: ראובן שוורץ)

 

האלופה, עירוני ט' רוצה לזכות בתואר בפעם השניה ברציפות ולעשות היסטוריה. בחצי הגמר ניצחה האלופה את מטרווסט רעננה 83:88. לקראת הגמר ערכה הקבוצה ערב משותף וביום רביעי כבר התאמנה בבית מכבי, בו ייערך הגמר.

 

מאמן עירוני ט', עידן פלדה, סיכם: "אנחנו מגיעים בהרגשה טובה שאפשר לעשות היסטוריה ולקחת את התואר בפעם השניה ברציפות. במשחקי גמר היכולות פחות באות לידי ביטוי ויותר הרצון והנחישות. הפעולות הקטנות הן שיובילו לניצחון. יש התרגשות עצומה בבית הספר ואצל המשפחות. לא יהיה קל, אבל אנחנו לא באים לשמש תפאורה".


פורסם לראשונה 18/02/2009 18:02

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אביגיל כהן, רוטברג רמה"ש
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים