שתף קטע נבחר

עובדי שירות התעסוקה חוזרים לעבודה

ועד העובדים נענה לבקשת יו"ר ההסתדרות עופר עיני להפסיק את העיצומים כדי לנסות להגיע לפשרה עם האוצר. עם זאת, מזהיר הוועד כי אם לא תושג פריצת דרך עד יום שני, יחודשו העיצומים ביום שלישי

עובדי שירות התעסוקה יחזרו מחר (ה') לעבודה סדירה עד ליום שני הבא, בעקבות בקשתו של יו"ר ההסתדרות עופר עיני. עם זאת, העובדים וההסתדרות מזהירים כי אם עד יום שני לא תחול פריצת דרך במשא ומתן עם האוצר על דרישות העובדים, יחודשו העיצומים ביום שלישי.

 

  • מהבוקר - לשכות התעסוקה לא יקבלו קהל

 

העובדים פתחו הבוקר בשביתה, במחאה על עומס העבודה החריג והבלתי נסבל, בעקבות הגידול המשמעותי בכמות המפוטרים. יו"ר ועד עובדי השירות, אהרון חוטובלי, אמר אתמול כי "הלחץ על העובדים בלתי הגיוני והגענו למצב של קריסה". לדברי חוטובלי, "כל פקיד מטפל מידי יום בכ-200 פונים. דבר שהוא בלתי אפשרי. העומס הנוצר גורם לאלימות פיזית ומילולית מצד הפונים, ואינו מאפשר לנו להעניק להם שרות סביר וראוי".

 

חוטבלי מתח ביקורת חריפה על מקבלי ההחלטות, ואמר שהם אלו שבחרו לבזבז מאות מיליוני שקלים על פיילוטים כמו "אורות לתעסוקה", במקום לספק כוח אדם נוסף לשירות התעסוקה. לדברי הוועד, הם פתחו בעיצומים רק אחרי שפנו במשך חודשים להנהלת שירות התעסוקה בבקשה לתוספת עובדים, וזו מצידה פנתה לאוצר. לטענת הוועד, כל הבקשות הושבו ריקם, למרות הגידול במספר המפוטרים.

 

השבוע דווח כי מספר דורשי העבודה בינואר עלה ב-15.1% לעומת החודש המקביל אשתקד וב-3.8% לעומת דצמבר, ועומד כעת על 218.5 אלף איש. בחודש שעבר נרשם שיא במספר המפוטרים, שעמד על 20 אלף איש.

 

הסתייגות מהעיצומים, עילה לא מופרכת

מנכ"ל שירות התעסוקה יוסי פרחי הביע הסתייגות מהעיצומים, אך למרות זאת, נמסר מהשירות כי עילת השביתה אינה מופרכת, כיוון שגם פניית המנכ"ל לאגף התקציבים בבקשה לתגבור כוח האדם נדחתה על הסף.

 

האוצר, מצידו, מסר בתגובה כי דרישות השירות להוספה של 60 תקנים הן מופרזות, וכי האוצר הציע מספר פתרונות למנהל שירות התעסוקה, אך הוא סירב לכולם.

 

היום, כאמור, הגיע חוטובלי להסכמה עם יו"ר ההסתדרות על השעיית השביתה וניסיון נוסף להגיע לפשרה עם האוצר. לדבריו, "אנחנו מקווים שמשרד האוצר ראה את המצוקה האמיתית הקיימת בלשכות התעסוקה והבין שחייבים להגדיל את תקני כח האדם על מנת לאפשר למובטלים לזכות בטיפול לו הם ראויים. אנחנו נחזור מחר לעבודה סדירה בתקווה שמשרד האוצר יתעשת עד ליום שני הקרוב ויאפשר לנו לתת את השירות הטוב אותו אנחנו נותנים כל ימות השנה. במידה ולא תהיה פריצת דרך נאלץ שוב לנקוט בעיצומים".

 

פרחי אמר בתגובה להחלטה להשעות את העיצומים כי הוא שבע רצון מחזרת העובדים לעבודה סדירה, ומודה ליו"ר ההסתדרות עופר עיני וליו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי על מעורבותם הפעילה בנושא. לדבריו, "לשירות התעסוקה יש תפקיד מאוד מרכזי בטיפול באבטלה במדינת ישראל ,ואנחנו מצפים שבסופו של יום ייתן האוצר את המענה הדרוש לשירות לטיפול במובטלים. האחריות הכוללת על הטיפול במובטלים בישראל איננה רק נחלתו של שירות התעסוקה, אלא מוטלת על כלל גורמי הממשלה ובכללם משרד האוצר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: צביקה טישלר
העובדים מפסיקים את השביתה
צילום: צביקה טישלר
מומלצים