שתף קטע נבחר

הסתיימו העיצומים ברשות המסים

עובדי הרשות פתחו ב"שביתה איטלקית", במסגרתה סירבו לבצע חלק מהעבודה המוטלת עליהם ו"החרימו" טפסים מסויימים. העובדים סובלים ממחסור בכוח אדם, ושאבו השראה מהעיצומים בשירות התעסוקה, שפרצו מאותה סיבה

עובדי רשות המסים הפסיקו את ה"שביתה האיטלקית" שבה נקטו היום (ד'), בהשראת העיצומים בשירות התעסוקה . זאת, ככל הנראה לאחר שעובדי שירות התעסוקה הודיעו על חזרה לעבודה סדירה לפחות עד יום שני הקרוב, בעקבות בקשתו של יו"ר ההסתדרות עופר עיני להפסיק את העיצומים ולנסות להגיע לפשרה עם האוצר.

 

ל-ynet נודע היום כי עובדי רשות המסים פתחו ב"שביתה איטלקית", במסגרתה הם מסרבים למלא חלק ממטלותיהם, ו"מחרימים" אחדים מהטפסים שבאמצעותם הם עובדים מול הלקוחות. לקוחות טוענים כי אחד הטפסים ה"מוחרמים" הוא טופס 106, המאפשר לרבבות נישומים לבצע תיאום מס ומהווה תנאי לפרנסתם.

 

לקוחות באחדים ממשרדי הרשות טוענים כי בחלק מהסניפים העובדים גם מאטים במכוון את העבודה. יו"ר ועד עובדי רשות המסים, טלחום פדרוב, אישר שהעובדים פתחו בעיצומים - אך סירב להסביר באלו שירותים הם פוגעים.

 

עובדי רשות המסים מתלוננים מזה זמן רב על עלייה בעומס העבודה המוטל עליהם. זאת, בשל גידול האוכלוסייה בישראל וגידול בפעילות הכלכלית, מטלות שנוספו להם

בשל יישום תוכנית מס הכנסה שלילי ומטלות נוספות שנוספו לרשות בדרום, במסגרת הטיפול בנפגעי המלחמה בעזה. למרות זאת, מסרבת הממשלה לדרישתם להגדיל את התקנים לעובדים ברשות. העיצומים בשירות התעסוקה, שהחלו הבוקר, מחזקים את רצונם של העובדים ברשות המסים להתחיל גם הם בצעדים ארגוניים, בשל עילה דומה.

 

"מישהו חושב שאנחנו פראיירים?"

"בסניף של מס הכנסה ברמלה בדרך כלל אין שום תור, אבל היום היה שם תור אדיר", סיפר אחד הלקוחות ל-ynet, "שאלתי את חברים שלי שעובדים שם מקרה, והם אמרו - אנחנו בעיצומים. הם שאלו אותי: מה קרה, עובדי רשות המסים ישבתו, ואנחנו נשב בשקט? מישהו חושב שאנחנו פראיירים?"

 

ברשות המסים הוכרז סכסוך עבודה כבר לפני חודשים, שכבר גרם לשיבושי עבודה ולשביתה, וכן לעיכוב רב בביצוע תוכנית מס הכנסה שלילי. לפי החוק, רשאים עובדי הרשות לפתוח בעיצומים, כיוון שיש ברשות סכסוך עבודה, אך עליהם להיות מתואמים עם ההסתדרות. אלא שמבדיקת ynet עולה כי עובדי הרשות כלל לא טרחו להודיע להסתדרות על העיצומים וגם לא קיבלו את אישורה.  

 

מהנהלת רשות המסים נמסר בתגובה: "לא ידוע לנו על שביתה איטלקית. אכן, קיים סכסוך עבודה שבעקבותיו ננקטים עיצומים נקודתיים. מתנהלים מגעים בין הצדדים ועל-פניו נראה כי צפויה הסכמה בקרוב".

 

המידע הראשוני הגיע באמצעות האימייל האדום


פורסם לראשונה 18/02/2009 14:20

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מס הכנסה: מקנאים בעובדי הלשכות?
צילום: גיל קול
מומלצים