שתף קטע נבחר

הכי ירוקים בכיתה: דואגים לכדור כל השנה

יש מי שלא מסתפק בכיבוי אורות למשך שעה אחת, ודואג לכוכב שלנו לאורך כל ימות שנה. תלמידי בית-הספר "סולם צור" שבקיבוץ גשר הזיו ובית-הספר לחינוך סביבתי במדרשת שדה בוקר, הם דוגמה מצויינת

בעוד ארבעה ימים כולנו נתבקש לכבות את האור לשעה במסגרת "שעת כדור הארץ‭,"‬ אבל יש תלמידים שטובת הכוכב שלנו נמצאת בראש מעייניהם בכל ימות השנה. כך למשל, בית-הספר "סולם צור" שבקיבוץ גשר הזיו, הוא אחד מבתי הספר הירוקים ביותר בישראל וכבר זכה בשלל פרסים.

 

 

ב"סולם צור" ממחזרים 32 סוגי פסולת - משמן השניצלים בקפיטריה וכלה במוצרי אלקטרוניקה, פלסטיק, ניירות, קופסאות שימורים, טלפונים סלולריים ועוד. בכל כיתה יש שלושה פחי מחזור: לאשפה אורגנית, לנייר ולסוללות. מי הגשמים נאספים להדחת האסלות.

 

אבל גולת הכותרת היא המערכות הסולאריות שהותקנו על גג בית-הספר - הן מפיקות 150 קילוואט, המספקות חשמל לבית-הספר בחינם. חלומה של המנהלת רגינה אבירם הוא להרכיב מערכות סולאריות דומות על גג האמפיתיאטרון שיוקם בקרוב בביתהספר, ולהפיק מהן עוד 150 קילוואט חשמל.

 

גם בית-הספר לחינוך סביבתי במדרשת שדה בוקר נותן דוגמה ירוקה. לפני שלוש שנים החלו להקים שם פארק אקולוגי עם מתקן שמטהר את מי הביוב ומזרים את המים לגינון ולהשקיה.

 

התלמידים אף בנו מתחם קומפוסט שבו הם מייצרים דשן מהפסולת האורגנית שנאספת בחדר האוכל - ואת המזון מבשלים בתנורים המופעלים באנרגיית השמש. "בית-הספר משקיע את כל היום באיכות הסביבה. אנו לומדים ועוסקים באקולוגיה, בשמירה על הקרקע ועל המים‭,"‬ הסביר ניצן גת ‭.(16) ‬

 

הכתבה התפרסמה ב"ידיעות אחרונות"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים