יום ראשון, 19.05.2024 שעה 08:06

ספרד מול ארה"ב בחצי הגמר, צ'כיה נגד ארגנטינה

דייויס: מחזיקת הגביע השלימה 1:4 על אוסטריה, 2:3 לארה"ב על צרפת. צ'כיה גברה 1:4 על סרביה וארגנטינה על קרואטיה. סרינה זכתה בצ'רלסטון

|
פרר חוגג מקום בחצי הגמר (רויטרס)
פרר חוגג מקום בחצי הגמר (רויטרס)

מחזיקת גביע דייויס, ספרד, השלימה היום (ראשון) 1:4 מול אוסטריה בבית ותפגוש בחצי הגמר, שוב כמארחת, את ארה"ב, שניצחה על החימר בחוץ את צרפת 2:3.

דוד פרר, החמישי בעולם, השלים את הנקודה השלישית למארחים, שמשחקים השנה ללא רפאל נדאל, כשניצח את יורגן מלצר 5:7, 3:6 ו-3:6. אגב, זה ניצחון ראשון של ספרד על אוסטריה בדייויס אחרי 33 שנה.

פרר שבר במשחקון ה-12 את מלצר אחרי מערכה שקולה מאוד, אבל בשתיים הבאות, הספרדי, שניצח בפעם ה-14 ברציפות במדי הנבחרת, כבר שלט לחלוטין. גם פרר בן ה-30, תכנן לא לשחק השנה בדייויס בגלל השנה האולימפית, אבל לבסוף החליט שכן ולא שמט מערכה השנה. הספרדים היו מאוד מרוצים בסיום, בעיקר בגלל הנצחון במשחק המקביל של ארה"ב, שקבע משחק בית נוסף לספרדים. ניקולס אלמגרו השלים 1:4 לספרדים כשגבר על אלכסנדר פייה 5:7 ו-5:7. 

במפגש המקביל, נבחרת צרפת בחרה לארח את ארה"ב על החימר במונטה קרלו, כיוון שהמשטח האדום נחשב לנקודת תורפה אצל האמריקנים. אבל לא אצל ג'ון איסנר.

האמריקני, שהביא את ארה"ב לרבע הגמר במו ידיו עם ניצחון על רוג'ר פדרר בשווייץ, עשה זאת גם היום עם נצחון גדול על המחבט הצרפתי הבכיר, ג'ו וילפריד טסונגה 3:6, 6:7, 7:5 ו-3:6.

איסנר מקבל חיבוקים מחבריו לנבחרת (רויטרס)
איסנר מקבל חיבוקים מחבריו לנבחרת (רויטרס)
 

איסנר המתנשא ל-2.06, פיניליסט האינדיאן וולס, נישא על התנופה של הניצחון של האחים בראיין בשבת, בעוד טסונגה הגיע לחוץ כשהוא יודע שהוא חייב להשיג את הנקודה. האמריקני הגיש מצוין וחבטת הפור הנד השלימה את היתרון שלו כשהוא נשבר רק פעם אחת בכל המשחק (במערכה השלישית). איסנר עלה ל-0:3 במערכה הרביעית ובכך כבר הוכרע המפגש. ז'יל סימון צימק עבור צרפת ל-3:2 כשניצח את ריאן האריסון בן ה-19, 2:6 ו-3:6.

"נתתי כל מה שאני יכול, לא היה לי מזל וג'ון לקח את ההזדמנויות שלו. כשהוא שבר במערכה הרביעית המשימה שלי הפכה לבלתי אפשרית", אמר טסונגה המאוכזב בסיום.

טסונגה לא מאמין שהוא הפסיד במגרש הביתי (רויטרס)
טסונגה לא מאמין שהוא הפסיד במגרש הביתי (רויטרס)
 

"אני מברך את ג'ון שהוא מאוד כשרוני ומברך את הקפטן האמריקני, ג'ים קורייר, שעם כשרון המנהיגות וה"קלאס" שלו מנהיג את נבחרתו לניצחונות" הוסיף הקפטן הצרפתי, גי פורז'ה.

בחצי הגמר השני: צ'כיה מול ארגנטינה
בחצי הגמר השני יתמודדו צ'כיה וארגנטינה. הצ'כים השלימו 1:4 מול אלופת 2010, סרביה, ששילמה את המחיר על חסרונו של נובאק ג'וקוביץ', שעודד את חבריו דרך הטוויטר. תומש ברדיך הביא את הנקודה המכרעת כשניצח בקרב המחבטים הבכירים את ינקו טיפסרביץ' 6:7 , 6:7 ו-6:7, כאשר כל שוברי השוויון היו צמודים ודרמטיים. במשחק לפרוטוקול ניצח לוקס רוסול את ויקטור טרויצקי 6:7 ו-5:7 והשלים 1:4 לצ'כים.

ברדיך מקבל ברכות מחבריו לנבחרת (רויטרס)
ברדיך מקבל ברכות מחבריו לנבחרת (רויטרס)
 

ארגנטינה גברה בבית 1:4 על קרואטיה. חואן מרטין דל פוטרו הביא את הנקודה המכרעת כשהביס את מריאן צ'ליץ' 1:6, 2:6 ו-1:6. הארגנטינאים הפסידו ארבע פעמים בגמר דייויס, כולל בשנה שעברה. חואן מונאקו השלים את הנצחון במשחק לפרוטוקול כשהביס 1:6 ו-1:6 את אנטוניו ואיק.

סרינה בכושר נהדר: זכתה בטורניר צ'רלסטון
סרינה וויליאמס קטפה הערב (ראשון) את התואר ה-40 שלה בקריירה כשדרסה בגמר טורניר החימר הירוק בצ'רלסטון את לוסי סאפארובה הצ'כית 0:6 ו-1:6 תוך 58 דקות.

וויליאמס נראתה בשני המשחקים האחרונים כמו שלא נראתה מאז גמר ווימבלדון 2010 שלאחריו נפצעה ונעדרה כמעט שנה מהסבב ואם תשמור את היכולת הזו, ההגמוניה של ויקי אזרנקה, שניצחה כמעט את כל הטורנירים מתחילת העונה, בסכנה. סאפארובה, שניצחה 0:6 ו-0:6 בחצי הגמר את פולונה הרצוג, מנעה במשחקון העשירי תוצאה דומה, כשהצליחה להשיג משחקון במערכה השנייה.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */