שתף קטע נבחר

ועד תנובה: מגבית עבור עובדים שלא קיבלו שכר

בעקבות העיצומים במסגרתם לא שווקו שוקו, קוטג' ויופלה לנקודות המכירה, ההנהלה החליטה שעובדים בקווים הללו לא יעבדו ולא יקבלו שכר. הוועד: "כעת העובדים יוכלו לקיים סדר פסח כהילכתו". תנובה: "נאלצנו להפסיק קווי ייצור מסוימים"

לקראת פסח, ועד עובדי תנובה ערך מגבית בקרב עובדי החברה, כדי לסייע ל-50 עובדים שההנהלה ניכתה משכרם, בעקבות עיצומי העובדים. "כבר במהלך היום יועבר הכסף לעובדים כדי שיוכלו לקיים את ליל הסדר כהלכתו", אמר יו"ר הוועד אחיאב שמחי.

 

  • תנובה לעובדי מחסן: "לא תקבלו שכר"

 

במסגרת סכסוך עבודה, הפסיקו העובדים את שיווק גבינת קוטג', שוקו ומוצרי יוגורט יופלה, במסגרת סכסוך העבודה בין הוועד להנהלה. בתגובה, תנובה החליטה לשלוח הביתה עובדים בקווי הייצור של המוצרים שלא נשלחו לשיווק, בין היתר בתואנה שמדובר בהשבתת מגן מצד החברה.

 

הנהלת החברה הודיעה לאותם עובדים, כי הם נדרשים שלא להגיע לעבודה עד לחידוש הייצור וכן לא יהיו זכאים לשכר עבודה. מדובר בעובדים בקווי הקוטג', שוקו וכן עובדי המרכזים הלוגיסטיים.

 

העובדים: "ביד חזקה ובזרוע נטוייה"

הוועד טען כי לא מדובר בהשבתת מגן משום מכתבים מטעם סמנכ"ל משאבי אנוש אינם מהווים "הודעה כדין" על פי חוק, ומטרתם להפחיד עובדים  ולעורר בהם חשש מפני השתתפות במחאה.

 

עקב כך, שמחי הורה לעובדים אלה להמשיך ולהגיע לעבודה ולהשתלב בפעילות אחרת של המחלבה או המרכז הלוגיסטי.  במקביל הודיע ועד עובדי תנובה כי הוא מקפיא את העיצומים עד אחרי החג

  

עו"ד בני כהן, פרקליטם של עובדי תנובה: "הנהלת תנובה לא מבינה כנראה שהפסקת פעילות המחאה בשבוע האחרון היא מחווה כלפי הציבור לקראת החג ולא סיום הסכסוך. כדאי להנהלה המנכה משכרם של עובדים, במיוחד ערב חג הפסח, לשנן ולהבין במהלך ליל הסדר את משמעות הפסוק בהגדה: 'ביד חזקה ובזרוע נטויה ובמורא גדול ובאותות ובמופתים' – כי זה מה שמצפה לאחר החג, למי שנוהג כך ערב החג".

 

מתנובה נמסר בתגובה: "בשל העיצומים שננקטו לפני כשבועיים על אי חלוקת מוצרים, נאלצה תנובה להפסיק קווי יצור מסוימים. לחלק מהעובדים באותם קווי יצור נמצאה תעסוקה חלופית, בעוד שלחלק מהעובדים נמסר בזמנו כי בשל העיצומים אין להם תעסוקה. עם סיום העיצומים שבו כל העובדים לעבודה סדירה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תנובה. שביתת הקוטג' של העובדים
צילום: בן קלמר
מומלצים