שתף קטע נבחר

שטייניץ מציע: פטור ממס על שכירות לטווח ארוך

האוצר ורשות המסים הפיצו תזכיר חוק, שבמסגרתו יקבלו גופים מוסדיים פטור ממס על הכנסה מהשכרת דירות לטווח ארוך. שר האוצר: "המהלך ייצור פתרונות דיור איכותיים לזוגות צעירים"

עוד הצעה לפתרונות דיור : משרד האוצר ורשות המסים הפיצו בשבוע שעבר תזכיר חוק, המעניק פטור ממס לגופים מוסדיים על הכנסה מהשכרת דירות לטווח ארוך, במטרה לתמרץ אותם להשקיע בפרויקטים כאלה. תזכיר החוק הופץ בהמשך להחלטת מועצת מקרקעי ישראל בינואר השנה, בנושא שיווק מכרזי קרקע להשכרה ללא מחיר מינימום.

 

עוד על השכרת דירות בערוץ הנדל"ן :

 

על פי בדיקת האוצר, בשוק המגורים בישראל קיימים כיום כמה חסמים עיקריים לכניסת גופים מוסדיים לשוק השכירות ארוכת הטווח, ובהם הקושי להתחרות על נכסים עם רוכשים פרטיים; והתשואות הנמוכות בשוק השכירות כיום. עוד עולה מהבדיקה כי קופות גמל ישראליות משקיעות בפרויקטים להשכרת מגורים לטווח ארוך בחו"ל, וכי קבלנים אינם מעוניינים בפרויקטים המחייבים ניהול ארוך טווח בשל התשואה הנמוכה יחסית.

 

במשרד האוצר וברשות המסים מאמינים כי המהלך שהם מקדמים צפוי להגדיל את אטרקטיביות התשואות ולפתח את שוק השכירות ארוכת הטווח בארץ. באוצר אף סבורים כי למיסוד שוק ההשכרה לטווח ארוך יש כמה יתרונות בולטים, בנוסף ליצירת אלטרנטיבה יציבה לצעירים חסרי הון עצמי - שאין באפשרותם לרכוש דירה כיום.

 

"המהלך יסייע ביצירת פתרונות דיור איכותיים"

פרויקטים לשכירות ארוכת טווח, שינוהלו על ידי הגופים המוסדיים, יוכלו לשמור על רמת תחזוקה גבוהה, על תמהיל דירות בגדלים שונים ובסטנדרטים שונים, וכן על הזרמת הון משמעותי להגדלת היצע הדיור ולהגדלת היקף האשראי לשוק הנדל"ן.

 

שר האוצר, יובל שטייניץ, אמר בתגובה כי המהלך צפוי לאפשר את הזרמתו של אשראי נוסף לשוק הנדל"ן, ולסייע ביצירת פתרונות דיור איכותיים וברי-קיימא לטווח ארוך לזוגות צעירים ולמשפחות שטרם רכשו דירה.

 

"מדובר בחלק מסדרת צעדים, שנועדו להביא לשינוי משמעותי בשוק השכירות בישראל, ולקרב אותו לנהוג במדינות אחרות בעולם, שבהן קיימים מודלים איכותיים של שכירות ממוסדת ארוכת טווח", אמר שטייניץ. "המהלך מתווסף לסדרת צעדים שנקטה הממשלה בשנה האחרונה בהובלת משרדי האוצר והשיכון להגדלת היצע הדיור".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
כיום יש כמה חסמים לכניסת המוסדיים לשוק השכירות
צילום: באדיבות חברת אפגד
מומלצים