שתף קטע נבחר

ההסתדרות נגד שדרות: לא לפטר 100 עובדים

מחר יתקיים דיון בבית הדין לענייני עבודה בנושא. ראש העירייה, דוד בוסקילה ל-ynet: "יש צער בפגיעה בפרנסה של כל עובד אבל אנחנו צריכים לזכור שנבחרנו על מנת לתת שירות לציבור ולא רק לשלם משכורות לעובדים". ההסתדרות: "העירייה מעסיקה עובדים בימי שישי ללא שכר"

הסתדרות המעו"ף (מנהל עובדי משק ופקידים), באמצעות עו"ד אלעד מורג, פנתה הבוקר (ג') לבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע בתגובה לבקשת עיריית שדרות לפטר כ-100 עובדים, המהווים כשליש מהעובדים בעירייה - זאת כחלק מתוכנית הבראה שהיא רוצה לקיים. מחר יתקיים הדיון בנושא. 100 עובדים אלו נקלטו בעירייה בתקופות קודמות.

 

20% במס הכנסה לתושבי שדרות

מהומה בשדרות: "חברי הכנסת לא ייצגו אותנו"

ראש העיר שדרות מאיים: "נשבית את החינוך"

לפי אנשי העירייה, התייעלות המערכת שמחירה גם בפיטורי עובדים, היא תוצאה של גירעונות תקציביים שמקורם עוד בתקופות ראשי עיר קודמים. עם כניסת ראש העיר, דוד בוסקילה, לתפקיד לפני כשלוש שנים, גירעון העירייה עמד על 38 מיליון שקל כאשר על פי עלות התקציב בכל שנה נוסף לגירעון סכום של כ-10 מיליון שקל בכל שנה.

 

ב-2009 תקצוב הממשלה לעירייה ירד בכל שנה ב-20 מיליון נוספים. היום, לאחר תוכנית הבראה שנעשת בשיתוף משרד האוצר, עומד הגירעון של העירייה על 68 מיליון שקל. במסגרת תוכנית הבראה זו, נדרשה העירייה להגדיל את הכנסותיה, ולהגדלת את מקומות העבודה – דבר שנעשה על ידי בניית מפעלים חדשים, וכעט נדרשים לקיצוץ הוצאות שכר. אנשי העירייה הבכירים קיצצו משכרם 5%, אך לא מן הנמנע, ש-90 עובדי עירייה נוספים יעבדו את משרתם.

 

על פי מדרג שנקבע על ידי מחלקות העירייה נקבעו מדרג וקריטריונים אשר לפיהם אמורים אותם עובדים לעזוב. בשנה האחרונה 26 מלווי הסעות הילדים, שנשכרו על מנת לסייע את נסיעתם של ילדי העיר לבתי הספר ובחזרה, כבר פוטרו, וכעט נדרשים לפחות עוד 20 לעזוב. אמנם קיבלה העירייה תקצוב של 670 שקל בחודש עבור כל מלווה הסעות, אך משום שהעירייה נדרשה להשלים למעלה מ-2000 שקל בכל חודש מתקציבה לכל עובד על מנת שיגיע למשכורת מינימום, יצר התפקיד גירעון שנתי הקרוב לשני מיליון שקל.

 

בנוסף אליהם, עובדים מעל גיל שישים שעזיבתם לא תותיר חלל במערכת, יצאו לפנייה מוקדמת. כאשר בשלב הזה 15 העומדים לקריטריונים עזבו מרצונם. יתר העובדים אשר עשויים לסיים את עבודתם, הם העובדים שנשכרים ללא תקינה – ככל הנראה 40 במספר. אך בעירייה מבהירים שעובדים הימצאו מתאימים לשאת בתפקיד אחר (אשר קיים בו תקן אך הוא מתפנה עקב אחד מהקריטריונים) ינותב לתפקיד חדש במקום להכניס עובד חדש למערכת על חשבונם.

 

לא רק לשלם משכורות

ראש העירייה, דוד בוסקילה אמר ל-ynet: "יש צער בפגיעה בפרנסה של כל עובד אבל אנחנו צריכים לזכור בתפקידנו שנבחרנו על מנת לתת שירות לציבור ולא רק לשלם משכורות לעובדים. לנגד עיניי עומד העיניין שהציבור צריך לקבל את השירות הטוב ביותר ומי שלא תורם לזה לא צריך להיות במערכת".

 

בתשובה לביה"ד ההסתדרות טוענת ההסתדרות כי היא מתנגדת באופן חד משמעי לפיטורי העובדים: "אם לא די בכך שהעירייה אישרה לעצמה דרך משרד הפנים קיצוצי שכר שבהגשמתם תתרוקן העיר ממחצית מעובדיה, העירייה אף עותרת לסיים את העסקתם של מעל ל-100 עובדים מעוטי הכנסה ערב חג הפסח".

 

בתשובה אף נכתב כי "העירייה עיקשת בעמדתה, עומדת על ביצוע פיטורין המוניים ואינה מעוניינת במו"מ של ממש".

 

ההסתדרות טוענת בנוסף כי העירייה נוקטת בצעדים חד צדדיים כלפי העובדים, שכן העירייה הורידה לחלק מהעובדים באופן חד צדדי תשלום בגין שעות נוספות. כמו כן, מנהל אגף בעיר הורה לעובדיו לעבוד בימי ו' כאשר חלקם לא קיבלו כל שכר. כך גם לחלק מעובדי הגינון והפיקוח בעיר. והעירייה קולטת עובדים חיצוניים חדשים באופן חד צדדי וללא כל יידוע של הועד.

 

לטענת ההסתדרות "16 עובדים חדשים נקלטו על ידי החברה הכלכלית לפרויקט "עיר ללא אלימות" וכ-6 פקחים חדשים נקלטו. זאת כאשר במקביל מקוצצות שעות ונפגעים ימי השישי של עובדים המועסקים כפקחים הקיימים בעירייה".

 

עוד נטען כי יש לציין כי העירייה אף שכרה את שירותיו של קבלן צנרת חיצוני בכ- 390 אלף שקל בזמן שיו"ר הוועד מרדכי אליאסי, הממונה על הנושא, היה בתאונת עבודה ואף ביקשה מביה"ד לקיים מכרז לשירותי תיקון צנרת הפוגעים בעבודתו השוטפת של יו"ר הוועד.

 

יו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר דוד, אמר היום: "אנו לא ניתן יד לפיטורי עובדים בפרט ערב חג הפסח. לא ייתכן שהעירייה רוצה לעשות תוכנית הבראה על חשבון כשליש מעובדיה ולא מוכנה לנהל מו"מ על קיצוצים אחרים שאינם נוגעים לבשר החי של העובדים. אנו אומרים לכך לא".

 

מטעם ההסתדרות המעו"ף מייצג את העובדים אלי טרבלסי, מנהל חטיבת הרשויות המקומיות ורמי גואטה, יו"ר ההסתדרות במרחב אשקלון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ראש עיריית שדרות דוד בוסקילה
צילום: גדי קבלו
מומלצים