יום שבת, 18.05.2024 שעה 14:12

מסתמן: גם אנדי רם לא יקבל ויזה לדובאי

הטניסאי שצפוי להיתקל בסירוב אמר: "עצוב שפוליטיקה וספורט מתערבבים". נשיא התאחדות הטניס: "מקומה של פאר בטורניר דובאי". פדרר פרש מהטורניר

|
אנדי רם. גם הוא ייתקל בסירוב? (Gettyimages)
אנדי רם. גם הוא ייתקל בסירוב? (Gettyimages)

טורניר דובאי יעמוד גם בשבוע הבא באור הזרקורים הפוליטי. אנדי רם, טניסאי הזוגות הישראלי, הגיש אף הוא, כמו שחר פאר, בקשה לוויזה כדי להשתתף בטורניר הזוגות ביחד עם קווין אולייט הדרום-אפריקני, במסגרת הטורניר לגברים שייערך בשבוע הבא בנסיכות.

למרות שלרם יש דרכון אורוגוואי, הוא הגיש את הבקשה עם דרכון כחול-לבן, וגם הוא צפוי להיתקל בסירוב מצד ראשי הממשל בדובאי, שהם בעצם קובעים את אישור הוויזה.

רם אמר היום בראיון ל-BBC: "זה אחד הטורנירים הגדולים בשנה והם חייבים למצוא דרך לאפשר לישראלים להשתתף. הממשלות הנוגעות בדבר, ה-ATP, ה-WTA, כולם צריכים לקחת אחריות, אני לא יודע מה צריך לעשות, אולי לבטל את הטורניר, או לקנוס בכסף רב, אבל משהו צריך להיעשות כדי שהסיטואציה הזו לא תחזור בשנה הבאה. מצב המלחמה הוא מסובך, אבל מי שמארגן כזה טורניר חייב לתת לכל השחקנים להשתתף בו".

"ביטול הטורניר זה הדבר האחרון ששחר או מישהו אחר רוצה בו, זה עצוב שהפוליטיקה מתערבבת עם ספורט. זה מצב חדש עבורי שמעולם לא התמודדתי איתו".

ל-ONE נודע כי דדי הרניק, נשיא הכבוד של איגוד הטניס, ניהל שיחת טלפון עם סגן יו"ר ה-ITF , חואן מרגז, שהוא גם הנציג של ה-ITF בהנהלת ה-WTA, וגם הוא מאוד כועס על ההתנהלות של טורניר דובאי.

הנהלת ה-ITF תעלה את הנושא בישיבה הקרובה ועלולים להינקט צעדים משפטים בנושא טורניר דובאי. כששתקבל החלטה בנושא, אנדי רם ואיגוד הטניס יחליט כיצד לפעול מול התאחדות ה-ATP.

פרנצ'סקו ריצ'י ביטי, נשיא ה-ITF (איגוד הטניס העולמי), התייחס לנושא שחר פאר והויזה שלא אושרה לה כדי לשחק בטורניר דובאי: "ה-ITF היה בהלם לגלות כי הטניסאית לא קיבלה ויזה בגלל הלאום שלה. שחר פאר הרוויחה את מקומה בטורניר והיא צריכה לקחת חלק בטורניר בדובאי.

שחר פאר.
שחר פאר. "הרוויחה את מקומה בדובאי" (רויטרס )

"ה-ITF תומך אך ורק בהחלטה כי רק בגלל דירוג הטניסאים בדירוג העולמי לא יאושרו טניסאים לשחק בטורניר כלשהו. בנוסף ה-ITF יהיה בקשר עם איגוד הטניס באמירויות כדי להזכיר להם כי איגוד הטניס העולמי לא מרשה אפליה משום סוג".

ביטי הוסיף: "איגוד הטניס העולמי לא מאמין כי הספורט צריך לשמש ככלי פוליטי, אלא ככלי מקרב בין ספורטאים וארצות. הטורנירים שהאיגוד הקים היו על בסיס של קירוב לאומים וזה לא השתנה במאה השנים האחרונות".

ג'סטין גימלסטוב, חבר מועצת המנהלים של ה-ATP וטניסאי בעברו, אמר: "אנחנו דורשים שכל טניסאי שראוי לכך, יקבל כרטיס ויזה לטורניר. אם אנדי לא יקבל ויזה לטורניר, מארגני הטורניר יעברו פה על חוק ברור מאוד של הסבב, ואנחנו נשקול את צעדינו, בנוגע לעתיד הטורניר. ה-ATP עומד מאחורי השחקנים שלו".

שחר פאר. חזרה לארץ אחרי שלא קיבלה את הוויזה (שי לוי)
שחר פאר. חזרה לארץ אחרי שלא קיבלה את הוויזה (שי לוי)

מרדי פיש, שחקן הטניס האמריקני, הוסיף: "זה לא שפוי. הנהלת הסבב חייבת לעשות משהו".

בתוך כך, אנדי רם וג'וליאן נואלה מאוסטריה עלו הערב לרבע גמר טורניר מארסיי לאחר שניצחו 6:7 ו-6:7 את ריק דה ווסט מדרא"פ וריק וואסן מהולנד. רם ונואלה, המדורגים ראשונים בטורניר כבר הוליכו פעמיים ביתרון שבירה במערכה הראשונה, אך נשברו והגיעו לשובר שוויון.

ההולנדי והדרום אפריקני כבר הוליכו בו 0:4 ו-3:6, אך רם ונואלה יצאו מהבור עם 7:9. במערכה השניה שברו דה ווסט ו-ווסן ל-5:6, אך שוב לא השכילו לשמור על היתרון נשברו, ובשובר השוויון השני, כבר נוצחו בקלות 2:7.
 
ערוץ הטניס לא ישדר את טורניר דובאי
ערוץ הטניס הודיע הלילה כי לא ישדר את טורניר דובאי, כמחאה על אי מתן הוויזה לשחר פאר. "זו לא היתה החלטה קשה בהתבסס על טוב מול רע", אמר קן סלומון, מנכ"ל הרשת.

זאת למרות שהאירוע הוא חלק מהסכם בין ה-WTA לערוץ. סולומון טוען שבשנה הבאה הערוץ ישדר את הטורניר רק אם יבטיחו מעכשיו לפאר את הוויזה.

נשיא ה-WTA, לארי סקוט, הגיב לעניין בכך שלא צפה את ביטול השידור, אבל הוא מבין אותו: "אני מצטער בכלל שהגענו לכזה מצב ולכאלו החלטות".

שחר פאר. טורניר דובאי לא ישודר בערוץ הטניס כמחאה (אמיר לוי)
שחר פאר. טורניר דובאי לא ישודר בערוץ הטניס כמחאה (אמיר לוי)

"לנו קל להוריד את המתג", הוסיף סולומון, "אבל זה אחרת עבור ראשי ה-WTA שחשבו כל הזמן שפאר תקבל את הוויזה ומשכו להם את השטיח מתחת לרגליים ברגע שכבר כל השחקניות הגיעו והטורניר התחיל.

"הטניס הוא הפנים של הספורט העולמי. אחרי מהפכות שיצרו ארתור אש בנוגע לשחורים ובילי ג'ין קינג בנוגע לנשים, במצב כזה אנחנו לא יכולים פשוט להפנות את הלחי השניה". טורניר דובאי החבוט מכל עבר, סופג היום מכה נוספת.

פדרר פרש מטורניר דובאי ולא ישחק בגביע הדייויס
רוג'ר פדרר הודיע היום על פרישה מהטורניר בשבוע הבא וממשחק גביע הדייויס של ארצו מול ארה"ב בסיבוב הראשון של הבית העליון, כדי לחזק את הגב שלו שנפגע בסתיו.

רוג´ר פדרר. גם הוא לא יהיה בדובאי (Gettyimages)
רוג´ר פדרר. גם הוא לא יהיה בדובאי (Gettyimages)

פדרר כתב באתר שלו: "אני אנצל את השבועות הקרובים לבדיקות וטיפולים, כדי שאהיה כשיר לשאר העונה. ההחלטה קשה מאוד עבורי, גם כי אחמיץ את אחד הטורנירים האהובים עלי וגם כי לא אייצג את ארצי ואעזור לחברים שלי לעלות לסיבוב הבא".

פדרר לא התחרה מאז שהפסיד ב-5 מערכות בגמר אליפות אוסטרליה. לרפאל נדאל שגם הוא בספק גדול לטורניר עקב הפציעה בברך בגמר טורניר רוטרדם בשבוע שעבר.


 

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */