יום שישי, 10.05.2024 שעה 00:13

אחרי 26 ניצחונות ברצף: אזרנקה הפסידה לברטולי

הצרפתייה עצרה את המדורגת 1 ("לא סופר-וומן") עם 3:6 ו-3:6 ברבע גמר מיאמי. ברטולי תפגוש את רדוונסקה שהעיפה את ונוס. נדאל ומארי ייפגשו בחצי

|
אזרנקה. הפנים אומרות הכל (GettyImages)
אזרנקה. הפנים אומרות הכל (GettyImages)

הריצה המדהימה של ויקטוריה אזרנקה עם 26 ניצחונות רצופים ב-2012 הסתיימה. הבלארוסית המדורגת ראשונה בעולם שחלמה על השיא של מרטינה הינגיס -  37 ניצחונות ב-1997 נככנעה הלילה (בין רביעי לחמישי) למריון ברטולי מצרפת, 6:3 ו-6:3 ברבע גמר טורניר מיאמי.

"אני אנושית, לא סופר-וומן. ברור שאני מאוכזבת כי הפסדתי, אבל אני מסתכלת בגאווה על מה שהשגתי בשלושת החודשים האחרונים", אמרה אזרנקה שזכתה באליפות אוסטרליה הפתוחה, בסידני, בדוחא ובאינדיאן וולס ב-2012.

מן הפתיחה נראתה ברטולי מצוין. הצרפתייה ברחה עם כדורים מדויקים לפינות ל-0:4 בפתיחה, אזרנקה השיגה שבירה בחזרה ל-2:4, אבל ברטולי המשיכה להיות אגרסיבית בדרך ל-3:6.

ברטולי שברה שוב בפתיחת המערכה השנייה ל-0:1, אבל אזרנקה לא ויתרה, שברה בחזרה ואף עלתה ליתרון 2:3, אלא שמכאן זכתה הצרפתייה בארבעה משחקונים רצופים, כשהבלארוסית לא הצליחה לעשות את מה שעשתה מול סיבולקובה לפני יומיים (חזרה מפיגור 6:1 ו-5:2 לניצחון) ונכנעה לראשונה העונה.

"לקחתי את הכדורים מוקדם, זה היה לפעמים כמו טניס שולחן", אמרה ברטולי שתשחק מול אגה רדוונסקה בחצי הגמר. אגב, בראש בראש בין השתיים מוליכה רדוונסקה 0:6.

מריון ברטולי מחוייכת (GettyImages)
מריון ברטולי מחוייכת אחרי הניצחון הגדול (GettyImages)
 

האחרונה שמה סוף לקאמבק של ונוס וויליאמס כשגברה עליה ברבע גמר טורניר מיאמי, 4:6 ו-1:6. ונוס שחזרה לשחק לראשונה מאז אליפות ארה"ב הפתוחה וניצחה בדרך לרבע הגמר שלושה משחקים בני שלוש מערכות, נראתה מותשת ועייפה כבר מהפתיחה. וויליאמס נלחמה בחום הכבד כשניסתה לקצר את הנקודות ולעלות לרשת, אך ביצעה 38 טעויות בלתי מחויבות ורדוונסקה, שהפסידה חמש פעמים בעבר לוונוס, הייתה יציבה מספיק כדי לנצח.

רדוונסקה שברה ל-0:2 בפתיחה, אך ונוס השוותה. הפולנייה שברה שוב ל-2:3, אך האמריקנית בת ה-31 השקיעה את הכל וחזרה ל-3:3. עם זאת, כשרדוונסקה שברה ל-3:4 היא הצליחה לשמור על היתרון וניצחה 4:6 במערכה הראשונה, אחרי כמה משחקונים צמודים. במערכה השנייה רדוונסקה שברה ל-1:2 ושוב ל-1:4, ונוס לא הצליחה לעמוד בקצב ונכנעה. בחצי הגמר השני ישחקו מריה שראפובה וקרולין ווזניאקי, שהדהימה את אחותה של ונוס, סרינה.

שראפובה (GettyImages)
שראפובה מרוצה. ווזניאקי מחכה לה (GettyImages)
 

השני בעולם, רפאל נדאל והרביעי בעולם, אנדי מארי, איבדו מערכה אך ניצחו וקבעו ביניהם פגישה בחצי הגמר. הספרדי קיבל פייט אדיר מהמדורג שישי, ג'ו וילפריד טסונגה וניצח 2:6, 7:5 ו-4:6. אחרי שניצח בקלות במערכה הראשונה, היה רחוק נדאל שתי נקודות מניצחון במערכה השנייה, אבל אז טסונגה החל להילחם בחזרה, שבר ל-5:6 בעזרת טעות כפולה של נדאל והגיש בהצלחה למערכה השנייה.

המערכה השלישית, הייתה קרב ברמה גבוהה מאוד של טניס. טסונגה החמיץ נקודת שבירה במשחקון השישי אבל הספרדי הצליח לשבור במשחקון התשיעי ל-4:5. טסונגה עוד הציל נקודות משחק במשחקון הבא, אבל נכנע אחרי שעתיים ו-49 דקות של טניס מצוין.

רפאל נדאל (GettyImages)
נדאל מול טסונגה. רואים שהוא עבד קשה (GettyImages)
 

מארי איבד את המערכה הראשונה לינקו טיפסרביץ' אך ניצח 6:4, 3:6 ו-4:6. הבריטי סבל במערכה הראשונה מצרבת עם גיהוקים ("מדדתי את רמת המים בגוף והיא הייתה גבוהה למרות שלא שתיתי כמה שעות לפני המשחק, כל הזמן רק רציתי לגהק") ולמרות שהוליך 2:4, טיפסרביץ' הצליח לקחת שישה משחקונים רצופים, לנצח 4:6 במערכה השנייה ולהוליך 0:2 בשנייה.

מארי הישווה ל-2:2, אבל הסרבי שבר שוב ל-2:3. הבריטי שוב חזר עם שבירה מיידית, אבל הפעם התעשת והשלים את המערכה השנייה. מארי שבר בפתיחת המערכה השלישית ל-1:2 ומכאן כבר שמר על היתרון עד הסיום ומקום בחצי הגמר מול נדאל.

אנדי מארי (GettyImages)
מארי משחרר קיטור. הצרבת תעבור עד למשחק מול נדאל? (GettyImages)
 

וינטרוב ברבע הגמר ב"סטיל אופן"
המחבט מספר שתיים של ישראל, אמיר וינטרוב (1 בתחרות, 201 בעולם) מתחרה השבוע בטורניר הפיוצ'ר "סטיל אופן" (פרסים על סך 10,000 דולרים) אשר מתקיים במועדון "סטיל טניס" (דן אכדיה, הרצליה).

וינטרוב הציג השבוע יכולת טובה, לאחר שהפסיד בשבוע שעבר בסיבוב הראשון. המחבט מספר שתיים העפיל לשלב רבע הגמר לאחר שניצח 1:6 ו-2:6 את פרנצ'סקו ווילארדו (855) האיטלקי. מחר ב-10:00 יתמודד וינטרוב מול אנטון בנתיאו הצרפתי (716) שניצח אותו בסיבוב הראשון בשבוע שעבר.

אמיר וינטרוב (ONE)
אמיר וינטרוב. עלה סיבוב בטורניר
 

לאחר המשחק, אמר וינטרוב: "היה משחק טוב וצריך להמשיך ככה גם בשאר התחרות. בכל ניצחון אני צובר עוד ביטחון חיוני לקראת הדייויס".

בסיבוב הראשון ניצח וינטרוב 3:6 ו-0:6 את לוקאס ג'סטרלינג (741) האוסטרי. אור רם הראל העפיל לסיבוב השני לאחר שניצח 3:6 ו-1:6 את אביב בן שבת, אך הודח בסיבוב השני על ידי אדריאן בוסל משווייץ (5 בתחרות, 425 בעולם) עם 2:6 ו-1:6. דקל בר, בר בוצר, סער סטיל, אייל כהן, נתנאל אלקבץ, טל ארוס ואיגור סמילנסקי הודחו בסיבוב הראשון.     

אסור לפספס
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */