שתף קטע נבחר

בגלל המחאה: הישראלים עוברים לשוקולד מיובא

וול סטריט ג'ורנל: חברות השוקולד הבינלאומיות מגדילות את ההשקעה בישראל, בתקווה לזכות בפתח לשוקי המזרח התיכון. אנליסט: "אם יותר צרכנים יתרחקו משטראוס לכיוון חברות בינלאומיות, הן יזהו הזדמנות להגדלת נתח השוק

חברות השוקולד הבינלאומיות מזהות את החרם על החברות המקומיות בישראל ומגדילות את ההשקעה המקומית. על אף שישראל מהווה רק 1.5% מהביקוש העולמי, שוק השוקולד במדינה צפוי לצמוח השנה בשיעור של 5%-10% מבחינת שווי, לאחר צמיחה של כ-40% ב-5 השנים האחרונות, פורסם בוול סטריט ג'ורנל על פי נתוני חברת המחקר Leatherhead הבריטית.

 

 

על פי ג'ונתן תומאס, אנליסט חברת Leatherhead, הכניסה לישראל פותחת דלת לחברות לשאר מדינות המזרח התיכון. רק בחודש האחרון, חברת נסטלה הגדילה את ההשקעה שלה בישראל, בחברת אסם, עם קנייה של 4.99% נוספים והגיעה לסך אחזקות של 58.76%. נסטלה מחזיקה בשליטה באסם מ-1995.

 

במקביל, נציגות חברת קרפאט העולמית בישראל מסרה כי הרחיבה את היצע המוצרים שלה בישראל במהלך 2011, בעיקר במותג מילקה. החברה אמרה גם כי התוכנית ארוכת הטווח היא לרשום צמיחה בשוק הישראלי עם מילקה ומוצרים אחרים.

 

"הצמיחה בצריכת השוקולד בישראל נובעת משני גורמים מרכזיים - בריאות והנאה", אמרה איקה כהן, בעלת בוטיק שוקולד מתל אביב. "שני הגורמים השפיעו לטובה על מכירות השוקולד, למרות ההאטה העולמית".

 

"יש יחסים הדוקים בין הגידול בתמ"ג לבין צריכת מוצרים המורכבים מפולי קקאו", אמר קית' פלורי, אנליסט סחורות בחברת Rabobank. עוד גורם למכירות הטובות של חברות מחו"ל היא המחאה החברתית והצרכנית שמתרחשת בישראל בשנה האחרונה, שכללה גם האשמות נגד שטראוס, מובילת השוק, על גביית מחירים גבוהים.

 

"אם יותר צרכנים יתרחקו משטראוס לכיוונן של החברות הבינלאומיות, החברות האלו יזהו את ההזדמנות להשקעה ולהגדלת נתח השוק", לדברי תומאס.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים