שתף קטע נבחר

צילום: ראובן שוורץ

על כל הקופה / טור אישי

הגענו לשלב בסדרה שבו המאמנים כבר צריכים לשקול את מהלכיהם בהתחשב בהמשך. לאוברדוביץ' אין ברירות אלא לשלוף כל מה שיש. אריה מליניאק מוכן למשחק מספר 3 בסדרת ההצלבה

הכנה למשחק טובה בערך לדקות הראשונות שלו, ולמצבים מתוכננים שיתפתחו במהלכו. כולם מבינים שהחמישייה שסוגרת את המשחק חשובה יותר מהחמישייה הפותחת. כי בכדורסל מותרות החלפות שחקנים בלתי מוגבלות, וכל טעות בהרכב ניתנת לתיקון בתוך שניות. זאת בתנאי שהשחקנים לא מתפרקים לגורמים, כמו שקרה למכבי ת"א ברבע השני של משחק מספר 1.

 

עוד ב-ynet ספורט:

 

הגענו לשלב בסדרה שבו המאמנים כבר צריכים לשקול את מהלכיהם בהתחשב בהמשך. אוברדוביץ' עבר לניוטרל במשחק הראשון כשהוביל ב-33 הפרש, והבין שניצחון בהפרש אסטרונומי רע לו. במשחק השני כולם ירו בכל הכלים, כאילו אין מחר. הפסד של פנאתינייקוס הערב יקרב מאוד את מכבי לסגירת הסדרה, ולא יותיר לאוברדוביץ' ברירות אלא לשלוף כל מה שיש.

 

לא צריך גם לייחס יותר מדי משקל לשליפת הפתעות. האזורית שבלאט נקט בה במשחק מספר 2 היא שמירה בסיסית שמוכרת לכל

 מאמן מתחיל, והייתה מהלך של חוסר ברירה. ההיגיון אומר שאוברדוביץ', גם אם הוא מאמין שדייויד בלאט לא יספר אותה בדיחה פעמיים, יבוא הפעם מוכן עם הרכב וצורת משחק להתקפה נגד אזורית.

 

יש לו שחקנים שמתאימים לצורת המשחק הזאת, יש להם גם ידע, ובמקרה הגרוע הוא יזדקק לפסק זמן כדי לארגן את הקבוצה. הבעיה שאז הוא עלול למצוא את עצמו מתקיף נגד שמירה אחרת.

 

עדיף שייקח סיכון מחושב. בלאט (צילום: מור שאולי) (צילום: מור שאולי)
עדיף שייקח סיכון מחושב. בלאט(צילום: מור שאולי)

 

אם בלאט מאמין בשמירת לחץ, עדיף לנקוט בה כמהלך יזום, בזמן ובמקום שאתה בוחר, ולקחת סיכון מחושב. שמירת לחץ אינה בהכרח קמיקזה לחטיפות כדור. מספיק שתעכב את היוונים ותגרום להם לבזבז 6-7 שניות בעלייה להתקפה, כדי שיגיעו לזריקות בשניות האחרונות. נכון שההרכב של מכבי לא בדיוק מתאים ללחץ, אבל זו עוד אופציה לתת קצת מנוחה לגבוהים, שלא יגיעו לישורת הסופית עם ארבע וחמש עבירות ובלי אוויר.

 

אפשר לצפות שאוברדוביץ' ייתן הפעם יותר כבוד ליוגב אוחיון, ובטח לדייויד בלו. זה ישחרר את דווין סמית' וגיא פניני לקליעה, אבל ביטחון עצמי בא והולך, תלוי בהצלחה של הזריקות הראשונות. ויש גם מתנגד, כמו שדוביד שווייצר נהג לומר: שאראס ודיאמנטידיס ייקחו אחריות, כי זה מה שהם יודעים. בלאט חייב לשחק בכל רגע נתון עם בעל בית על המגרש, למרות שנראה שהוא החליט לשים בצד את החבילה שהוא מחזיק על פפאלוקאס (תעלומה בעיניי).

 

אין לו תחליף כשאוחיון נח. פפאלוקאס (צילום: עומר גבע, אתר מכבי ת"א) (צילום: עומר גבע, אתר מכבי ת
אין לו תחליף כשאוחיון נח. פפאלוקאס(צילום: עומר גבע, אתר מכבי ת"א)

 

ליווני יש אמביציה מיוחדת מול פאו וניסיון רב במעמדים כאלה. הוא לוקח אחריות במקום שאחרים מתפרקים, וגם עושה לפעמים שטויות

. חוסר הסבלנות של בלאט לטעויות של פפא לא מובן לי, כי אין לו כרגע תחליף בדקות שיוגב נח.

 

לתת את הכדור האחרון במשחק בידיים של לנגפורד זה הרבה יותר מסוכן, ולכן עדיף שלנגפורד יקבל את המסירה השנייה או השלישית בהתקפה, ויעשה מה שהוא יודע - ללכת לסל. הערב משחק על כל הקופה. המנצחת תעלה לפיינל פור.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מור שאולי
ז'ליקו אוברדוביץ'
צילום: מור שאולי
מומלצים