יום שני, 13.05.2024 שעה 21:56

ונוס בשמינית הגמר, דימיטרוב הפתיע את ברדיך

מיאמי: האמריקאית ניצחה בקושי את ווזניאק מקנדה, מחכה לאיבנוביץ'. בלנקו בת ה-18 העיפה את פאנטה. גברים: מארי מול סימון בשמינית, גם נדאל עלה

|
ונוס וויליאמס חוגגת ניצחון דרמטי (GettyImages)
ונוס וויליאמס חוגגת ניצחון דרמטי (GettyImages)

ונוס ווליאמס המשיכה בקאמבק שלה לסבב הנשים עם ניצחון דרמטי במיאמי על אלכסנדרה ווזניאק הקנדית 6:4, 4:6 ו-6:7 (5:7). וויליאמס, שלא שיחקה מאז אליפות ארה"ב האחרונה, בגלל מחלה ממנה היא סובלת, כבר פיגרה 4:2 במערכה השלישית, חזרה ל-4:4, נשברה שוב ל-5:4, ואז הגיע תורה של הקנדית להיחנק כשהיא מגישה למשחק, ומחמיצה במשחקון הגשה נורא גם מאץ' פוינט.

השתיים הגיעו לשובר שוויון מכריע אחרי קרוב לשלוש שעות, ובסיומו ונוס ניצחה 5:7 וחגגה עוד ניצחון הרואי מבחינתה אחרי הניצחון על השלישית בעולם, פטרה קביטובה בסיבוב השני. ונוס, שזכתה לעידוד של סרינה והאב ריצ'רד ביציע ונראתה כבר גמורה בסיום, תפגוש בשמינית הגמר את אנה איבנוביץ' שלאט לאט מתייצבת ומתקרבת לצמרת. הסרבית גברה על דניאלה הנטוחובה הסלובקית 2:6 ו-6:7 (2:7).

גארבין מגרוזה בלנקו בת ה-18 מספרד, הסינדרלה של הטורניר שקיבלה כרטיס חופשי, לא עוצרת. אחרי שגברה על איומי מוריטה מיפן ו-וורה זבונרבה (9) בסיבובים הקודמים, התקדמה הספרדיה האלמונית לשמינית הגמר אחרי שניצחה גם את פלביה פאנטה מאיטליה 2:6, 6:1 ו-6:7 (6:8).

הספרדיה הגישה למשחק פעמיים עם 4:5 ו-5:6 במערכה השלישית, אבל נשברה. בלנקו עלתה גם ל-3:6 בשובר השוויון והחמיצה שלוש נקודות משחק, אבל שתי הנקודות האחרונות היו שלה והיא מחכה לאגה רדוונסקה מפולין שהביסה 1:6 ו-2:6 ספרדיה אחרת, סילביה סולר אספינוסה.

ונוס נפרדת מווזניאק (GettyImages)
ונוס נפרדת מווזניאק (GettyImages)
 

מריון ברטולי (7) עברה את סימונה האלפ מרומניה עם 4:6 ו-6:7 (6:8) ותפגוש בשמינית הגמר את מריה קירילנקו מרוסיה שניצחה בקלות את קסניה פרבק מקזחסטן 2:6 ו-1:6. דומיניק סיבולקובה הסלובקית, גם היא בין 16 האחרונות, אחרי 2:6 ו-0:6 קליל מול ז'י ז'אנג מסין.

ויקטוריה אזרנקה רשמה את ניצחונה ה-25 ברציפות ב-2012, כשהביסה את התר ווטסון הבריטית בת ה-19 0:6 ו-2:6. אזרנקה שלקחה את כל התארים החשובים מתחילת השנה תשחק בשמינית הגמר מול דומיניק סיבולקובה.

מארי יפגוש את סימון, דימיטרוב הפתיע את ברדיך
בין הגברים, זכה אנדי מארי ליום מנוחה נוסף כשמילוש ראוניץ' הקנדי פרש לפני המשחק, עקב פציעה. מארי, הרביעי בעולם ישחק בשמינית הגמר מול ז'יל סימון מצרפת (13) שניצח את יורגן מלצר מאוסטריה 6:7 ו-4:6.

גרגורי דימיטרוב הבולגרי בן ה-20 (101) רשם הפתעה גדולה כשהדיח את השביעי בעולם, תומאש ברדיך הצ'כי עם 3:6, 6:2 ו-4:6 אחרי שעתיים ורבע. זהו הניצחון הראשון של דימיטרוב בקריירה על שחקן טופ-10. "זה יום נפלא בשבילי, לא ציפיתי לשחק טוב כל-כך. היה לי מזל ב-4:4 בשלישית, ואני שמח שעמדתי בלחץ לסגור את המשחק", אמר הבולגרי הנרגש. בשמינית הגמר יפגוש הבולגרי, לשעבר מספר 1 בעולם לנוער את ינקו טיפסרביץ' מסרביה שניצח את אלכסנדר דולגופולוב מאוקראינה (18), 4:6, 7:5 ו-2:6.

דימיטרוב חוגג ניצחון מפתיע (רויטרס)
דימיטרוב חוגג ניצחון מפתיע (רויטרס)
 

ג'ו וילפריד טסונגה, השישי בעולם, עלה לשמינית הגמר עם 4:6 ו-6:7 על הגרמני פיליפ קולשרייבר. גם קאי נישיקורי מיפן הצדיק את הדרוג המכובד שלו, 16 ועלה לשמיני הגמר אחרי 4:6 ו-2:6 על לוקס רוסול הצ'כי. רפא נדאל, השני בעולם, הביס 2:6 ו-2:6 את ראדק סטאפנק הצ'כי וישחק מול נישקורי.

הפתעה מסוימת נרשמה כשפלוריאן מאייר חיסל תוך שעה ושבע דקות את החבר החדש בטופ10, ג'ון איסנר מארה"ב עם 4:6 ו-2:6 תוך שהוא שובר את איסנר, פיינליסט האינדיאן וולס שלוש פעמים ומפנה מעט את הדרך לנדאל שהיה אמור לפגוש את איסנר בהמשך. מאייר יפגוש בטסונגה.            

אסור לפספס
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */