שתף קטע נבחר

ליגת לוטו: ירושלים בבית העליון, אשדוד בתחתון

המחזור ה-22 ננעל, ואיתו גם הליגה הסדירה. ירושלים הביסה 61:87 את הבקעה ותהיה בבית העליון, אשדוד הפסידה 76:74 לגלבוע/גליל וירדה לתחתון. ברק נתניה ניצחה 73:92 את עירוני אשקלון, שתשחק בבית העליון. חיפה רשמה הפסד 14 ברציפות, 105:102 למכבי ראשל"צ, במשחק שהסתיים לאחר שתי הארכות

רואים את הסוף. לאחר הניצחון הקליל של מכבי ת"א על בני השרון/הרצליה, סגרו הערב (א') ארבעה משחקים במסגרת המחזור ה-22 של ליגת לוטו את הליגה הסדירה (מלבד משחק השלמה של מכבי ת"א מול מ.כ. הבקעה).  

 

 

בסופו של יום נקבע כי הפועל ירושלים ועירוני אשקלון ישחקו בבית העליון, ואילו מכבי אשדוד ירדה לבית התחתון. הירושלמים עשו את שלהם במלחה עם 61:87 קליל מול הבקעה, כאשר אשדוד הייתה הקבוצה שכשלה ברגעי הסיום.

 

גוני יזרעאלי מול שחקני הבקעה. ניצחון קליל במלחה (צילום: חיים צח) (צילום: חיים צח)
גוני יזרעאלי מול שחקני הבקעה. ניצחון קליל במלחה(צילום: חיים צח)
 

הקבוצה של עופר ברקוביץ' הובילה לאורך שלושה רבעים וחצי מול גלבוע/גליל, אבל התעוררות של האורחים מגן נר הובילה לניצחון 74:76 של הקבוצה ליאור ליובין בחוץ על ברקוביץ' ושחקניו.

 

ברק נתניה הביסה 73:92 את עירוני אשקלון, אבל הקבוצה של אריק אלפסי נהנתה מההפסד של אשדוד ותפסה את מקומה בבית העליון. במשחק שחתם את הערב ניצחה מכבי ראשון לציון 102:105 בחוץ את מכבי חיפה לאחר שתי הארכות, כאשר הירוקים שמטו יתרון דו ספרתי ברבע הרביעי ורשמו הפסד מספר 14 ברציפות. 

 

טיילר ווילקרסון בין שחקני ראשון לציון. עוד הפסד מרגיז (צילום: ערן יופי כהן) (צילום: ערן יופי כהן)
טיילר ווילקרסון בין שחקני ראשון לציון. עוד הפסד מרגיז(צילום: ערן יופי כהן)
 

הפועל י-ם - מ.כ הבקעה 67:81

לסטטיסטיקה המלאה של המשחק

ירושלים פתחה נהדר את הרבע הראשון ועלתה ליתרון 9:20 כבר אחרי שבע דקות. הבקעה ניסתה למזער נזקים עד לתום הרבע, אבל זה לא עזר והמארחים סיימו את הרבע הראשון ביתרון 13:27.

 

ירושלים נעצרה מעט ברבע השני והבקעה צמצה ל-34:22, אבל הקבוצה של שרון דרוקר החזירה לעצמה את היתרון הגדול מהר מאוד והחצי הראשון הסתיים ב-31:49 לאדומים-לבנים.

 

יובל נעימי. הפועל ירושלים שלטה במשחק (צילום: חיים צח) (צילום: חיים צח)
יובל נעימי. הפועל ירושלים שלטה במשחק(צילום: חיים צח)
 

ירושלים הורידה מעט את הרגל מהדוושה ברבע השלישי, שהסתיים ב-53:72 עם שתי נקודות עונשין מוצלחות של אורי קוקיה. הרבע האחרון היה גארבג' טיים, כשירושלים הגדילה את היתרון, ניצחה 61:87 והבטיחה את מקומה בפלייאוף העליון (גלעד שוברט).

 

מכבי אשדוד - גלבוע/גליל 76:74

לסטטיסטיקה המלאה של המשחק

פתיחת המשחק הייתה שייכת לאשדוד, שעלתה ל-12:20 בדקה השביעית. גלבוע/גליל לא נשארה אדישה, ודגן יבזורי החזיר אותה ל-22:19 בתום הרבע הראשון. המגמה המשיכה גם ברבע השני, שהסתיים עם שתיים מהקו של דרור חג'ג' ו-31:38 למארחים בתום 20 דקות.

 

מכבי אשדוד מול גלבוע/גליל, הערב באשדוד (צילום: אבי רוקח) (צילום: אבי רוקח)
מכבי אשדוד מול גלבוע/גליל, הערב באשדוד(צילום: אבי רוקח)
 

אשדוד עלתה ליתרון של עשר נקודות, 35:45, בדקה ה-26, אבל גלבוע/גליל

לא ויתרה וצמצמה ל-48:46, דקה וחצי לתום הרבע השלישי. עם זאת, אשדוד היא קבוצה עם אופי, ושתיים של דניאל גור אריה בתוספת שלשה של חג'ג' חתמו את הרבע עם 50:57 למארחים.

 

המהפך הגדול הגיע ברבע הרביעי, כאשר גלבוע/גליל השוותה את התוצאה ל-68:68 ועלתה ליתרון 71:74 עם שתי זריקות עונשין מוצלחות של ג'וזף ג'ונס, דקה וחצי לתום המשחק. אשדוד לא ויתרה ושתיים של ג'וש קרטר רשמו 74:74, 15 שניות לסיום. סל של רומאו טראוויס העלה את גלבוע/גליל ל-74:76, ההתקפה האחרונה של אשדוד לא עלתה יפה ובסיום ניצחון גדול לאורחים. אשדוד ירדה לבית התחתון.

 

מאיר טפירו מול ג'וזף ג'ונס. אשדוד החמיצה הזדמנות (צילום: אבי רוקח) (צילום: אבי רוקח)
מאיר טפירו מול ג'וזף ג'ונס. אשדוד החמיצה הזדמנות(צילום: אבי רוקח)

 

מכבי חיפה - מכבי ראשל"צ 105:102 (שתי הארכות)

לסטטיסטיקה המלאה של המשחק  

פחות מ-50 צופים צפו בברנדון באומן האורח מעלה את ראשון לציון ל-5:8. בהמשך ניסה טיילר ווילקרסון לסייע לקבוצתו תחת הסלים, וחיפה רצה ל-10:14 ובתום הרבע הראשון 16:22 לירוקים. 


חיפה עלתה לרבע השני כשקרלוס פאוול ניסה לעורר את חבריו, והירוקים הובילו 25:29 בדקה ה-14. האורחים מראשון לציון לא ויתרו, והיתרון של חיפה הצטמצם ל-40:43 בתום המחצית הראשונה, אחרי שלשה של פאוול עם הבאזר.

 

האולם הכמעט ריק בנשר. האוהדים איבדו אמון במכבי חיפה (צילום: ערן יופי כהן) (צילום: ערן יופי כהן)
האולם הכמעט ריק בנשר. האוהדים איבדו אמון במכבי חיפה(צילום: ערן יופי כהן)
 

ווילקרסון המשיך להיות הכוח של חיפה תחת הסלים, ויחד עם סילבן לנדסברג עלתה חיפה ל-42:50 בדקה ה-24, כאשר בתום הרבע השלישי עמדה התוצאה על 56:66 לירוקים. לצערה של חיפה, השחקנים בירוק-לבן לא השכילו לשמור על ההפרש.

 

ראשון לציון נגסה לאט-לאט בנקודות, דרווין קיצ'ן חתם 40 דקות מרתקות עם סל נהדר ושתי הקבוצות הלכו להארכה עם 85:85 על השעון. ראשון לציון עלתה ליתרון ראשון בהארכה ובהמשך קבע עמית בן דוד 86:89 לכתומים. ג'ו קרופורד רשם 92:94 לאורחים, אבל סל ענק של פאוול חתם 94:94 אחרי חמש דקות נוספות ושתי הקבוצות נכנסו להארכה שניה.

 

סילבן לנדסברג. הפסד מספר 14 ברציפות לירוקים (צילום: ערן יופי כהן) (צילום: ערן יופי כהן)
סילבן לנדסברג. הפסד מספר 14 ברציפות לירוקים(צילום: ערן יופי כהן)
 

חיפה כבר ראתה את הניצחון בעיניים הערב, אבל איבדה את הכיוון בהארכה השניה. קרופורד לקח אחריות והעלה את ראשון לציון ליתרון 102:105, המהלך האחרון של חיפה לא צלח והירוקים רשמו הפסד מרגיז נוסף, ה-14 ברציפות בלגה וה-015 בכללי. הכתומים סיימו את העונה הסדירה במקום השלישי בטבלה (איתן גליקמן).

 

ברק נתניה - עירוני אשקלון 73:92

לסטטיסטיקה המלאה של המשחק

בראיין אסברי היה האיש החם של נתניה בפתיחה ושמונה נקודות שלו הריצו את המארחים ליתרון 8:10 אחרי חמש דקות. אריק קמפבל הוסיף ארבע משלו, ושלשה של אדריאן בנקס עם הבאזר שלחה את נתניה ליתרון 13:21 בסיום הרבע הראשון.

 

ליאור ליפשיץ מול טוני סקין, הערב בנתניה (צילום: מור שאולי) (צילום: מור שאולי)
ליאור ליפשיץ מול טוני סקין, הערב בנתניה(צילום: מור שאולי)

 

אסברי המשיך ללהוט וקלע חמש נקודות רצופות ללא מענה בפתיחת הרבע השני. אשקלון מפוזרת בהתקפה, ושלשה של בנקס פלוס סל ועבירה של וורן קרטר פתחו פער משמעותי לצהובים, 23:34, חמש דקות להפסקה. יוני ניר ורביב לימונד ניסו לנגוס בהפרש, אבל להפסקה ירדה נתניה ביתרון שמונה - 33:41.

 

ג'יימי סקין ומרקו קילינגסוורת' הורידו את ההפרש לארבע

בלבד בפתיחת הרבע השלישי, בנקס שמר את נתניה ביתרון וחמש דקות לתום הרבע הצהובים בפלוס שש - 43:49. בהמשך אשקלון הורידה למינוס שתיים בלבד, אבל נתניה עם בנקס וקרטר חזרה לתת את הטון ובסיום הרבע 51:63 לצהובים. 

 

נתניה המשיכה להגדיל בהדרגה את ההפרש בראשותם של בנקס ואסברי, ועלתה ל-58:78, חמש דקות לסיום. אשקלון ניסתה לרדוף אחריה ללא הצלחה, ובסיום נתניה סגרה עניין עם ניצחון קליל - 73:92 (אור בוקר).


פורסם לראשונה 25/03/2012 18:47

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: חיים צח
ירושלים מול הבקעה
צילום: חיים צח
מומלצים