שתף קטע נבחר

היסטוריה: סעודיה תשלח ספורטאיות ללונדון

הוועד האולימפי הבינ"ל מסר כי המדינה מהמזרח התיכון צפויה לשלוח בפעם הראשונה בתולדותיה נשים למשחקים. היו"ר ז'אק רוג: "אני אופטימי"

נכון, זה אולי נשמע דבר מובן מאליו, אבל מדובר בהיסטוריה של ממש. הוועד האולימפי הבינ"ל מסר כי סעודיה צפויה לשלוח הקיץ לאולימפיאדת לונדון ספורטאיות, בפעם הראשונה בתולדותיה.

 

עוד ב-ynet ספורט:

 

שלוש מדינות בלבד לא שלחו מעולם נשים למשחקים האולימפים, קטאר, ברוניי וסעודיה. בוועד האולימפי הבינלאומי, שנפגשו אתמול בלוזאן לישיבה ראשונה סיפרו כי התשובה הסופית של הסעודים תינתן בשבועות הקרובים.

 

אופטימי מתמיד. ז'אק רוג (צילום: AP) (צילום: AP)
אופטימי מתמיד. ז'אק רוג(צילום: AP)

 

למרות זאת, הם כבר העבירו לוועדה המארגנת את שמות הספורטאיות הצפויות לייצג את המדינה. "אנחנו אופטימים", מסר יו"ר הוועד האולימפי

 הבינ"ל, ז'אק רוג.

 

בירת קטאר, דוחא, היא אחת המועמדות לאירוח המשחקים האולימפיים ב-2020 ובמדינה מהנסיכות כבר הודיעו בחודש שעבר כי הם ישתמשו בכרטיס החופשי שהם מקבלים כדי לשלוח שחיינית ואצנית.

 

מי שנחלץ לעזרת הספורטאיות הסעודיות בחודשים האחרונים הוא הארגון לזכויות אזרח הארגון קרא לוועד האולימפי הבינלאומי להתערב בנושא ולסיים את האפליה. "על הנשים לא לוותר", אמר כריסטוף וילקי, חוקר בכיר בארגון זכויות האדם למזרח התיכון. "המסר של הממלכה צריך להיות מסר של שוויון לנשים ונערות סעודיות שרוצות לעסוק בספורט, אבל המסר שיוצא מההחלטה הוא הפוך לגמרי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Gettyimages
הסעודים בבייג'ינג
צילום: Gettyimages
מומלצים