יום שבת, 08.06.2024 שעה 19:07
מישל דיין

מכבי פ"ת החלשה בליגה

מישל דיין בטור אישי ל-ONE: התחתית רותחת וזה הזמן להתכונן למאבקי ההישרדות: מי במצב הכי טוב? מה היתרון של בית"ר? ומי תשרוד בליגה?

כשבצמרת ליגת העל המתח לא כל כך בשיאו בשל יכולת שיא של עירוני קרית שמונה, בשלב הפלייאוף נותר לנו להתרכז בתחתית. למעט הפועל פתח תקווה, שתרד ליגה בסיום העונה, לא ניתן לדעת את זהות שתי הקבוצות הנוספות שיירדו ללאומית.

בית"ר ירושלים והפועל ראשון לציון עשו בדיוק את מה שהפועל באר שבע והפועל חיפה עשו לפני מספר שבועות – רצף ניצחונות טוב שהרים להן את הראש. הפועל ב"ש והפועל חיפה, שהשיגו מספר ניצחונות וחשבנו שמעתה ירוצו קדימה, הגיעו למשחקים האחרונים, הפסידו ועכשיו הכל פתוח. מכבי פתח תקווה? מבחינה מקצועית, מדובר בקבוצה הכי פחות טובה בתחתית.

אז מה מצבן של קבוצות התחתית?
בית"ר ירושלים – היתרון שלה על פני שאר הקבוצות הוא שיש לא מעט שחקני בית. במאבקי תחתית זה מצרך חשוב מאוד כי אותם שחקנים נלחמים עבור זהות ויש להם זיקה למועדון. מלבד זאת, היתרון הכי גדול של בית”ר הוא הקהל. לא פחות מ-5,000 צופים הגיעו למושבה כדי לתמוך וזה נותן המון לקבוצה. זה יעזור בפלייאוף עד מאוד.

מקצועית, בית"ר נראית מאוד מסודרת על המגרש, השחקנים יודעים בדיוק מה לעשות. בארבעה משחקים בית"ר ניצחה פעמיים, עשתה תיקו והפסידה פעם אחת. משהו השתפר שם ורואים את זה.

שחקן מפתח - אבי ריקן. למרות שמדובר במגן, תמיד אמרתי שמדובר בשחקן שיכול לתמוך בחלק הקדמי. ככל שיינתן לו יותר חופש לתמוך בהתקפה, כך בית"ר תרוויח. יש לו יכולות התקפיות מעולות, בעיטה וטכניקה למשל.

אוהדי בית&qout;ר ירושלים (שי לוי)
אוהדי בית"ר ירושלים. יכולים לעשות את ההבדל (שי לוי)
 

מכבי פתח תקווה – מבחינה מנטלית, היא הנחותה מבין קבוצות התחתית. סף השבירה שלה מאוד נמוך, יש לה יכולות התקפיות טובות וראינו את זה מול בית"ר, אבל אין לה איזון בקבוצה. החלק ההתקפי שלה עם גולן, פרדה ומרעי הוא טוב למאבקים האלה אבל חוסר האיזון יכול להיות משמעותי. כמו כן יש בעיה עם השוערים ועם מרכז ההגנה. דבר נוסף הוא הקטע הביתי. באורווה היה קשה מאוד להוציא נקודות ממכבי פתח תקווה. למושבה היא לא נכנסה כל כך טוב.

שחקן מפתח - טל בן חיים. אם הוא לא יעמוד לרשות הקבוצה יהיה קשה לפ"ת לשרוד כי ההתקפה שלה מאוד אנמית. יש לו יציאה מדהימה מהמקום ומדובר בכישרון הגדול ביותר שיש לנו בכדורגל. הוא יכול לסיים משחק במהלך אחד.

טל בן חיים בין אלקיים לקנדיל (יניב גונן)
טל בן חיים. זה שיכול אולי להשאיר את מכבי פ"ת בליגה (יניב גונן)
 

הפועל חיפה – קבוצה מאוזנת מאוד עם חלק התקפי יוצא מן הכלל אבל חיפה סובלת מחוסר יציבות. היא יכולה לעשות משחק נהדר, ושבוע אחר כך להיראות לא טוב מול קבוצה אחרת. גם ביום לא טוב קבוצת תחתית צריכה לדעת להוציא את הנקודה, והפועל חיפה לא עושה את זה. חשוב לציין שגם להפועל חיפה יש את יתרון הקהל.

שחקן מפתח - גל אראל. מדובר בשחקן מאוד איכותי. הוא נותן המון איזון במשחק של הפועל חיפה, כשהוא היה חסר זה פגע בקבוצה. אם הוא יהיה כשיר ויחזור לעניינים מדובר בחיזוק משמעותי. הוא משלב גם התקפה וגם יכולות הגנתיות במרכז המגרש.

גל אראל חוגג (יוסי ציפקיס)
גל אראל. יחגוג גם בסוף העונה? (יוסי ציפקיס)
 

הפועל ב"ש – משהו קרה לקבוצה הזו שמשלבת בין צעירים לוותיקים. יש צעירים מוכשרים מאוד כמו נאסר וסבע, אבל לא צריך להפיל עליהם את הכל. יש שם מספיק שחקנים ותיקים כמו יחיאל, אילוז וסוארז. בנוסף, סף השבירה של ב"ש הוא הנמוך ביותר מבין קבוצות התחתית ואסור שזה יקרה. היא סופגת שערים שאפילו בקבוצת נוער לא סופגים. היא צריכה לשפר את זה. ברור שגם לב"ש יש את יתרון הקהל. משגרים רקטות והם מביאים 1,500 אוהדים. מדהים. אני בטוח שיהיה להם 10,000 צופים ברגעים החשובים.

שחקן מפתח - וויליאם סוארז. אם הוא ישמור על יציבות בחלק האחורי הוא ישפר את הקבוצה. הייתי מצרף אליו גם את אוהד לויטה, שפתח את העונה יוצא מן הכלל, אך דווקא במאני טיים יש לו נפילות. אם הוא יחזור לכושר הטוב שלו זה יעזור מאוד.

הפועל ראשל"צ - הקבוצה הזאת חזרה לחיים עם הניצחונות החשובים שלה במחזורים האחרונים. היא הרימה את עצמה למעלה. אם עד לפני חודש דיברו על כך שהכתומים יצטרפו להפועל פ"ת, היום אי אפשר להגיד את זה. אייל לחמן הכניס את האגרסיביות ואת משחק ההגנה הנכון והמכווץ. ראינו את זה בניצחון על מ.ס. אשדוד.

שחקן מפתח - אסי בלדוט. הוא פשוט בעונה נהדרת. לא מבקיע? אז הוא מבשל. הוא שחקן נהדר שתורם המון לקבוצה.

אסי בלדוט (יוסי ציפקיס)
אסי בלדוט. עונה גדולה שלו (יוסי ציפקיס)
 

משחקי התחתית יהיו מותחים עד השנייה האחרונה. בשל העובדה שבפלייאוף התחתון המשחקים ייערכו אחת מול השנייה בקרבות ישירים, אני משער שבכל שבוע המצב ישתנה, מה שמבטיח לנו, חובבי הכדורגל, מתח ממש עד לרגעים האחרונים של הליגה.

אסור לפספס
נגןמי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
מי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
נגןגביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
גביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
נגןנטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ שלה
נטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ החדשים
נגןכשאבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו עם צמד
האבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו כובש צמד
יורו 2024 ראשי יורו
פנטזי יורו
משחק הניחושים
לוח משחקים להדפסהכדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית ספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים