שתף קטע נבחר

פוטנציאל של 128 מיליון חביות נפט ב"גבריאלה"

חיים גבריאלי מנכ"ל אי.די.בי אחזקות: "גילינו נפט באיכות גבוהה שאפשר להפיק מהר. בשנות ה-90 קדחו שם והפיקו 500 חביות נפט ביום. המים הם רדודים והקרבה לחוף קצרה". מודיעין שבה שותפים אידי.בי וצחי סולטן אמורה להתחיל לקדוח בסוף השנה

קבוצת אי.די.בי ושותפות חיפוש הגז והנפט מודיעין הודיעו היום (ג') כי ברישיון "גבריאלה" פוטנציאל הפקת נפט של 128 מיליון חביות. מודיעין שבה שותפים אי.די.בי וצחי סולטן אמורה להתחיל לקדוח בשדה בסוף השנה. חיים גבריאלי, מנכ"ל אי.די.בי אחזקות אמר: "גילינו נפט באיכות גבוהה שאפשר להפיק מהר. חשוב לזכור שבשנות ה-90 קדחו בשדה והפיקו 500 חביות נפט ביום. בנוסף, המים רדודים והקרבה לחוף קצרה".

 

עוד בערוץ הכלכלה

 

ג'ף וולטרס, מנכ"ל אדירה אנרגיה שהחליף רק לאחרונה את חזי קוגלר, אמר שהוא שמח לחזור לישראל ולפעול בתחום האנרגיה. אדירה מחזיקה ב-15% מרישיון גבריאלה והיא מציגה הבוקר את תוצאותיה לגבי רישיון "יצחק", שם התגלה פוטנציאל הפקת נפט נוסף. כזכור, וולטרס שימש בעבר כבכיר בנובל אנרג'י והיה שותף לחלק מתגליות הגז של נובל באזור.

 

סימני הנפט הראשוניים נגלו ברישיון הקידוח לפני כחצי שנה, כאשר ל"כלכליסט" נודע כי תוצאות עיבוד הסקרים שנערכו בשטח הרישיון שבין נתניה לאשדוד, מעלות סבירות להימצאות נפט בשטח הרישיון.

 

חברת Gustavson אשר ביצעה את עיבוד הסקרים עבור חברת אדירה המחזיקה ב-30% מהרישיון, העבירה תוצאות אופטימיות בספטמבר האחרון. על פי תוצאות עיבוד הסקרים יש הסתברות גבוהה של 90% להימצאות כמות של 60 מיליון חביות נפט בשטח הרשיון, סבירות בינונית של 50% להימצאות 270 מיליון חביות נפט, והסתברות נמוכה של 10% להימצאות של 800 מיליון חביות.

 

אולם, מדובר היה בעבודה של פאסט-טרק (עיבוד מהיר), ולא בסקר מעמיק, ולכן לא אין מחויבות מצד השותפות ברישיון לדיווח אותו הממצאים. עם זאת, האינדיקציה קיימת ונחשבת מעודדת בצורה דרמטית, בעיקר עבור שתי השותפות בקידוח מול חופי הים התיכון, חברת אדירה הקנדית (30%) ומודיעין מקבוצת אי.די.בי (70%).

 

מודיעין מחזיקה ב-20% מרישיונות שרה ומירה, כאשר אדירה מחזיקה ב-4 רישיונות לחיפושי נפט: הרישיון היבשתי המצוי באזור עמק החולה, "איתן" שבו נמצאו כבר סימני גז. וכן הרישיונות "גבריאלה", "יצחק" ורישיון "שמואל" המשתרעים יחד על סך כולל של כ-350 אלף דונם.

 

רישיונות אלה ממוקמים בהתאמה על היבשה - בעמק החולה בצפון ישראל - 10 ק"מ מהחוף; בין נתניה לאשדוד, 12 ק"מ מהחוף; בין חדרה לנתניה; וסמוך לחוף בין אשקלון ובת ים. בנוסף, החברה מחזיקה בזכות כניסה עד 70% מרישיון "נוטרה", הסמוך לרישיון "איתן" של החברה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קידוח נפט
צילום: מוחמד שינאווי
צילום: יריב כץ
נוחי דנקנר בעל השליטה באי.די.בי
צילום: יריב כץ
מומלצים