שתף קטע נבחר

שבוע אחרי פרשת משחת השיניים: ארד לסוסו

הג'ודוקא הישראלי סוסו פללשווילי, שנחשד בגניבת משחות שיניים בגרמניה, זכה במדליה בגביע העולם בפראג. לפני כן כמעט הודח בגלל שלא התייצב בזמן לקרב. ארד גם לצעיר טומי ארשנסקי

השאיר את הפרשה העגומה מאחוריו. שבוע לאחר שהג'ודוקא סוסו פללשווילי נעצר בחשד כי גנב שלוש שפופרות משחות שיניים בתחרות הגראנד פרי בדיסלדורף (פורסם לראשונה ב-ynet ספורט), זכה פללשווילי במדליית ארד בגביע העולם בפראג.

 

עוד ב-ynet ספורט:

 

פללשווילי (73 ק"ג), שצריך להמשיך ולצבור נקודות שיאפשרו לו להשתתף במשחקים האולימפיים בלונדון, פתח את יום התחרויות בניצחונות על יריבים מסלובקיה, אוקראינה ורוסיה והעפיל לשלב רבע הגמר.

 

סוסו פללשווילי. כמעט ופספס את רבע הגמר (צילום: מור שאולי) (צילום: מור שאולי)
סוסו פללשווילי. כמעט ופספס את רבע הגמר(צילום: מור שאולי)

 

בשלב זה המתין לו סקורטוב המולדובי, אבל בגלל שהקרבות של הישראלי היו ברצף אחד אחרי השני, נאלץ יריבו להמתין דקות ארוכות על המזרן, כאשר במערכת הכריזה מנסים נואשות למצוא את פללשווילי.

 

לאחר שהכרוז הכריז על קריאה שנייה, והשופט המרכזי נתן התראה אחרונה של דקה בלבד, הגיע פללשווילי בריצה למזרן. אם הוא לא היה מופיע, השופט היה מכריז אוטומטית על ניצחון של המולדובי. בקרב עצמו נראה הישראלי מותש וכמעט ולא זז, ולכן ספג לישראלי ארבעה עונשים, שהפכו לאיפון והעבירו את פללשווילי לבית הניחומים. 

 

רוני שוורץ. הודחה בסיבוב השני בפולין (צילום: מור שאולי) (צילום: מור שאולי)
רוני שוורץ. הודחה בסיבוב השני בפולין(צילום: מור שאולי)

 

אבל פללשווילי לא הרים ידיים אחרי האכזבה ברבע הגמר. בבית הניחומים הוא ניצח יריב סיני, ובקרב על המדליה הפתיע את המונגולי צגנבטאר קשבטאר, מהטובים בעולם במשקל עד 66 ק"ג.

 

גם ארשנסקי חגג על הפודיום

חוץ מפללשווילי, בירת פראג האירה פנים גם לטומי ארשנסקי (60 ק"ג). הג'ודוקא הצעיר עלה לקרב על הארד, לאחר שניצח יריבים מוונצואלה, סין ומונגוליה. בחצי הגמר הפסיד ארשנסקי ליריב הולנדי באיפון, אבל הופעה מרשימה מול הבולגרי יניסלב ג'רצב העניקה לו את המדליה והשאירה לו סיכוי להגיע ללונדון 2012.

 

מדליית ארד מרשימה. טומי ארשנסקי  (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
מדליית ארד מרשימה. טומי ארשנסקי (צילום: אורן אהרוני)

 

גולן פולק, עוד ישראלי צעיר שמתמודד על מקום במשחקים האולימפיים, ניצח שני קרבות, לפני שהפסד בשמינית הגמר לגאורגי לשה שבדאוטשווילי סיים את דרכו בפראג.

 

ואדים גושין (73 ק"ג) הודח כבר בסיבוב השני על ידי מתחרה מגאורגיה, כשלפני כן הספיק לגבור על יריב מרומניה. מוקי שגיא הפסיד בסיבוב הראשון, כפי שקרה לאלון רחמיה במשקל 66 ק"ג. באותו משקל הודח גם גור זמיר בקרב הראשון, טל פליקר סיים עם ניצחון והפסד.

 

במקביל, נערך גם סבב גביע העולם לנשים בוורשה, פולין, לשם טסה רק רוני שוורץ. שוורץ פתחה את התחרות במשקל עד 48 ק"ג בניצחון על יריבה צרפתיה, אבל הפסידה בסיבוב השני למתחרה דרום קוריאנית. סיכוייה להגיע לאולימפיאדה נראים כעת קלושים.


פורסם לראשונה 25/02/2012 14:49

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סוסו פללשווילי
צילום: אורן אהרוני
מומלצים