יום שבת, 20.04.2024 שעה 02:52
ליגה איטלקית 23-24
8317-7732אינטר1
6937-6332מילאן2
6426-4733יובנטוס3
5925-4532בולוניה4
5535-5631רומא5
5235-4233לאציו6
5136-5731אטאלנטה7
4940-5032נאפולי8
4529-3132טורינו9
4436-4331פיורנטינה10
4341-3432מונצה11
3940-3533גנואה12
3248-2732לצ'ה13
3256-3633קליארי14
2847-3031אודינזה15
2844-3032ורונה16
2848-2532אמפולי17
2763-4032פרוזינונה18
2662-3932ססואולו19
1568-2632סלרניטנה20
לוח משחקים
  • גנואה
  • 1 - 0
  • לאציו
  • קליארי
  • 2 - 2
  • יובנטוס
  • אמפולי
  • שבת, 20/04, 19:00
  • נאפולי
  • ורונה
  • שבת, 20/04, 21:45
  • אודינזה
  • ססואולו
  • ראשון, 21/04, 13:30
  • לצ'ה
  • טורינו
  • ראשון, 21/04, 16:00
  • פרוזינונה
  • סלרניטנה
  • ראשון, 21/04, 19:00
  • פיורנטינה
  • מונצה
  • ראשון, 21/04, 21:45
  • אטאלנטה
  • רומא
  • שני, 22/04, 19:30
  • בולוניה
  • מילאן
  • שני, 22/04, 21:45
  • אינטר

רנסנס באיטליה: סקס, סמים וקרב על סקודטו אחד

מ-2006 מחכה איטליה למשחק עונה בין מילאן ליובה. ב-21:45 זה קורה כשבמרכז הילדים הרעים וידאל ובואטנג. על פציעות במיטה, כופר והטבלה שיצאה משליטה

|
וידאל ובואטנג. הילדים הרעים של משחק העונה
וידאל ובואטנג. הילדים הרעים של משחק העונה

הרנסנס האיטלקי: שנת 2006 הייתה שנה מוזרה מאוד לחובבי הכדורגל האיטלקי. אושר מצד אחד כשנבחרת האזורי זכתה בתואר היוקרתי בעולם לאחר שניצחה את צרפת בגמר המונדיאל, אחרי הכרעה בבעיטות עונשין מ 11 מטרים. עצב מצד שני התגלתה פרשת הקאלצ'יופולי הארורה, שבעקבותיה יובנטוס המפוארת "נזרקה" בבושת פנים אל הליגה השנייה.

הורדתה של הגברת הזקנה לסרייה B לא רק השפיעה על מועדון הפאר מטורינו אלא על כל הכדורגל האיטלקי שפשוט צנח למחוזות בהם לא היה מעולם.

הרבה מאוד זמן חיכו במדינת המגף למשחק עונה אמיתי. אחרי כמעט שש שנים בהן הכדורגל האיטלקי שהה באפילה מוחלטת, שתי היריבות המושבעות ממילאנו וטורינו ייפגשו הערב (שבת) ב-21:45 בסאן סירו לקרב איתנים עקוב מדם, קרב שיבשר על השלמתו של ה"רנסנס האיטלקי".

אם בעבר, הרנסנס סיים את תקופת ימי הביניים האפלה על ידי אמנים ופילוסופים, עכשיו על הלידה מחדש יהיו חתומים קווין פרינס בואטנג ממילאן וארתורו וידאל מיובנטוס, שני הילדים הרעים, שיהיו הבורג המרכזי במשחק העונה.

"בחורים רעים"
לא מעט קווי דימיון משותפים לשני השחקנים שיחזיקו את מרכז המגרש בסן סירו. שניהם משחקים בתור קשרי 50/50 ששולטים באגרסיביות בעיגול האמצע. שניהם בני אותו גיל (24) ונמצאים כעת בעיצומה של שנת הפריצה. גם אם נבחן את ממדי הגוף המרשימים של השניים, הקעקועים הרבים, הזקן הצרפתי ותסרוקת המוהיקן המפוארת, קיים סיכוי סביר מאוד שנחשוב שמדובר באחים שהופרדו בלידתם.

קווין פרינס בואטנג במדי מילאן (GettyImages)
קווין פרינס בואטנג במדי מילאן (GettyImages)
 

למרות כל אלו הגורם המשותף יותר מכל לצ'יליאני ולגרמני ממוצא גנאי הוא הופעותיהם הרבות במדורי הרכילות, ולאו דווקא בעקבות ביצועיהם על המגרש. סמים, מתן שוחד לשוטר, מעשיות בין הסדינים והליכת ירח מוצלחת בטקס האליפות הם רק חלק ממגוון הידיעות הרחב שהשניים סיפקו למדורים השונים, מלבד מדור הספורט בשנה החולפת.

פרינס, שהגיע למילאנו אחרי מונדיאל מוצלח בדרום אפריקה הפך כבר בעונת הבכורה לאחד מהשחקנים האהובים ביותר על הקהל המילאנזי. דוגמא למעמד הרם לו זכה קווין ניתן היה לראות בחגיגות האליפות בעונה שעברה אחרי ניצחון 1:4 על קליארי.

ארתורו וידאל במדי יובנטוס (GettyImages)
ארתורו וידאל במדי יובנטוס (GettyImages)
 

הקבוצה מבירת האופנה העולמית השיבה לעצמה את הסקודטו האבוד לאחר שבע עונות והחגיגות היו בעיצומן: הקפת אליפות, זיקוקים צבעוניים וכמובן הנפת הסקודטו בפעם ה-18 בתולדות המועדון היו רק חלק קטן ממופע הראווה המילאנזי. למרות כל אלו מה שבאמת ריגש את 80 אלף הצופים בסן סירו באותו הערב היה אדון בואטנג שביצע את הליכת הירח המסורתית של אליל נעוריו מייקל ג'קסון וחתם את חגיגות האליפות בקל תרועה.

העונה הסתבר שהנסיך החדש ממילאנו לא רק רקדן על כר הדשא. למרות שערים עוצרי נשימה כמו אלו נגד ברצלונה וארסנל בליגת האלופות, הבחור המקועקע לא תמיד בקו הבריאות בליגה המקומית (גם למשחק זה בואטנג היה בספק).

מליסה סאטה אחרי שבוע חלש (GettyImages)
מליסה סאטה אחרי שבוע חלש (GettyImages)
 

לחברתו מליסה סאטה יש הסבר משכנע לגבי פציעותיו הרבות של אהוב לבה: "הפציעות שלו נובעות לא ממאמץ על כר הדשא אלא ממאמץ מוגזם במיטה". הדוגמנית שבעבר הייתה גם האקסית של כריסטאן ויירי דאגה להזכיר לכולם כי למרות החשש, קווין בכושר לא רע בכלל: "בשבוע חלש אנחנו מקיימים יחסי מין שבע פעמים, שבוע טוב יכול להגיע לעשר".

להבדיל מבואטנג, וידאל צבר כותרות שליליות דווקא מכיוון משפחתו וחבריו שהיו אחראים על מספר אירועים די מביכים. הקשר הצ'ילאני שנולד למשפחה מרובת ילדים מסנטיאגו, דואג כמעט בכל ראיון להזכיר את הקשר החם עם שני הוריו וששת אחיו ואחיותיו. מה שבטוח, את המפגש של משטרת צ'ילה עם אביו ודודתו שנתפסו עם 150 מנות קוקאין, הוא בוודאי יעדיף לשכוח. עוד אירוע מצער שסיבך את ארתורו על לא עוול בכפו התרחש כשחברו, אלחנדרו פסירה, נתפס גם הוא על ידי המשטרה המקומית.

חולצת פסים יכולה לשמש ככופר. ניחשתם מי זה? תלחצו ותגלו (GettyImages)
חולצת פסים יכולה לשמש ככופר. ניחשתם מי זה? תלחצו ותגלו (GettyImages)
 

פסירה, שנחשב לאחד מחבריו הטובים ביותר של וידאל נתפס ללא רישיון כשהוא נוהג ברכב הדודג' של הקשר. הסיפור הסתבך כשאותו צעיר בן 18 הציע לשוטרים סכום רב של דולרים וגם חולצה של יובנטוס - חתומה על ידי וידאל כמובן.

דאבל טראבל גם בנבחרות
כפי שראינו גם הצ'ילאני וגם בואטנג הוזכרו בלא מעט פרשיות מביכות מחוץ לכדורגל. עוד נושא משותף שהשניים בוודאי לא יתגאו בו הוא הסטטוס העכשווי בנבחרתם. ארתורו שהצטיין במדי הנבחרת הצ'יליאנית במונדיאל בדרום אפריקה ובטורניר הקופה האחרון הושעה מנבחרתו לאחר שחזר ביחד עם עוד ארבעה מחבריו כשהם שיכורים לגמרי.

וידאל בנבחרת. טקס הטבלה שיצא מכלל שליטה הסתיים בהשעיה
וידאל בנבחרת. טקס הטבלה שיצא מכלל שליטה הסתיים בהשעיה
 

החמישה שהגיעו מטקס הטבלת בנו של חברם לנבחרת חורחה ואלדיביה, ננזפו בחומרה והושעו מהנבחרת הלאומית לחמישה משחקים.

להבדיל מווידאל, שעדיין אהוב מאוד בקרב עמו, אצל הגנאי הסיפור די שונה. בואטנג שנולד בברלין לאם מקומית ואב מגאנה הבין לפני המונדיאל האחרון שבנבחרת מולדתו הוא כנראה לא ישחק, מה שגרם לו לבחור לשחק עם נבחרת גאנה. אחרי שפצע בברוטאליות את מיכאל באלאק לפני הטורניר בדרום אפריקה והפך לאויב העם הגרמני, הוא גם הצליח לעצבן את אוהדי נבחרתו החדשה.

 
 אצל הביאנקונרי הסיפור שונה לחלוטין. אחד הברגים החשובים ביותר במערך של אנטוניו קונטה העונה הוא כמובן אנדראה פירלו שלקח במילאנו כל תואר אפשרי. המהנדס המבריק של הגברת הזקנה יגיע למפגש מול האקסית המיתולוגית וינסה להוכיח פעם נוספת למסימילאנו אלגרי איזה טעות נוראה הייתה לשחררו 
 
 
 

הגנאי הבינלאומי אמנם היה הפתעת הנבחרת האפריקאית במונדיאל האחרון אך מאז חתימתו במילאנו הוא הראה לא פעם ולא פעמיים כי נבחרת "הכוכבים השחורים" אינה בראש מעייניו. הכל התחיל כשהתאחדות הגנאית האשימה את כוכבם החדש בכך שהוא מעדיף להגיע רק למשחקים נוצצים מול יריבות ידועות ואילו מול נבחרות חלשות הוא מביים פציעות (מה שכמובן לא נכון אם תשאלו את חברתו).

לצערה של האישה שאיתו, בואטנג הוכיח כי האשמות ההתאחדות הגנאית אכן נכונות לאחר שביקש לפרוש מהמדים הלאומיים מכיוון שהדרישות הפיזיות לשחק גם בקבוצה וגם בנבחרת שואבות ממנו כוחות רבים.

קווין פרינס בואטנג. נשיקה אחת ולהתראות לנבחרת (GettyImages)
קווין פרינס בואטנג. נשיקה אחת ולהתראות לנבחרת (GettyImages)
 
למרות הפרשיות הרבות בהן מעורבים השניים, גם וידאל וגם בואטנג מציגים יכולת פשוט פנומנלית במדי קבוצותיהן העונה. וידאל הפך לאחד הברגים החשובים ביותר במכונת המשומנת של אנטוניו קונטה שבנויה יותר מכל על משולש ה-MVP שמחזיק את הקישור.

בזמן שמרקיסיו ופירלו (ה-M וה-P) דואגים ליצירתיות במרכז המגרש, ארתורו (ה-V) אחראי על הלחימה ועל הנשמה בחוליית הקישור הביאנקונרית. גם בואטנג מציג עונה חלומית במיוחד במשחקי המאני טיים ואין ספק שהמשחק מול הגברת הזקנה עונה על הגדרה זאת.

מסעות הבן האובד
אם תביטו בסגלי הקבוצות של וידאל ובואטנג, תוכלו להבחין בלא מעט שחקנים שצבעו את צבעי מעבר החצייה בין טורינו למילאנו משחור לבן לשחור אדום ולהיפך. בשורות הרוסונרי נוכל למצוא את פיפו אינזאגי הוותיק ואת זלאטן איברהימוביץ' האיום, שבעברם התהדרו במדי הזברות המפורסמים. בצד השני נמצא הבן האובד, אנדראה פירלו, שחוזר לסאן סירו אחרי עשר שנים בהן היה שחקן מילאן.

פירלו מול קמוראנסי.  (GettyImages)
פירלו מול קמוראנסי. "וְעָשָׂה לוֹ, כְּתנֶת פַּסִּים" (GettyImages)
 

בצד המארח שני המוזכרים מעלה ככל הנראה לא ישחקו. פיפו בן ה-38, שחזר אחרי קרע ברצועה, נשאר במילאנו בעיקר בשביל הקהל ואילו איברה, שדרס עיתונאית איטלקית השבוע, הושעה ל-3 משחקים אחרי שסטר לבלם נאפולי סלבטורה ארוניקה.

אצל הביאנקונרי הסיפור שונה לחלוטין. אחד הברגים החשובים ביותר במערך של אנטוניו קונטה העונה הוא כמובן פירלו, שלקח במילאנו כל תואר אפשרי. המהנדס המבריק של הגברת הזקנה יגיע למפגש מול האקסית המיתולוגית וינסה להוכיח פעם נוספת למסימילאנו אלגרי איזה טעות נוראה הייתה לשחררו.

לא מעט אירועים מסעירים יתרחשו ב-21:45 בסאן סירו. המפגש המרגש, הקרב על מרכז השדה בין "הבחורים הרעים" ואצטדיון מפוצץ ב-80 אלף אוהדים, שירשמו פרק נוסף בתולדות הרנסנס האיטלקי והשבת הסרייה A למקומה הטבעי.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */