שתף קטע נבחר

המצרי שלא לחץ יד לזאבי: ידעתי שזה יעשה רעש

התקרית מקרב הג'ודו ממשיכה להכות גלים אצל השכנה בדרום, שהפכה את דארוויש לגיבור לאומי. המצרי: "התעקשתי לא לפרוש כי ידעתי שיש סיכוי שהוא יגיע לפודיום וישמיעו את ההמנון"

שבוע לאחר התקרית בה הג'ודוקא המצרי, רמדאן דארוויש, סירב ללחוץ את ידו של אריק זאבי בסיום הקרב ביניהם, מתייחס המצרי לראשונה למקרה. דארוויש, שניצח באותו קרב במסגרת רבע גמר הגראנד פרי בדיסלדורף, סיפר אמש (ו') בראיון לערוץ הטלוויזיה 25 בארצו על המניעים שהובילו אותו להתעלם מזאבי.

 

עוד ב-ynet ספורט:

 

"זו הפעם השניה שאני לא לוחץ לו את היד", משחזר הג'ודקא המצרי, שמאז המקרה הפך לגיבור לאומי. "עשיתי את זה בגלל שהוא מפורסם במולדתו וידעתי שזה דבר רגיש ומהלך שיעשה הרבה רעש".

 

צפו בדארוויש מסרב ללחוץ יד לאריק זאבי 

 

דארוויש, שכנראה מודע היטב לרזומה של זאבי, המשיך לספר: "זאבי השתתף בכמה אולימפיאדות והביא להם גם מדליית ארד באתונה. הוא גיבור בארצו ומביא הרבה כבוד למדינתו וידעתי שהפסד רגיל לא יקבל את אותה חשיפה כמו לא ללחוץ ידיים".

 

לאחר הקרב נגד הישראלי, דארוויש, המדורג תשיעי בעולם, המשיך לחצי הגמר, שם נעצר וזכה במדליית הארד, כאשר מבחינתו זו היתה התחרות האחרונה שבה יכול היה לצבור ניקוד לקראת המשחקים האולימפיים בלונדון 2012.

 

אריק זאבי. דארוויש: "אני מתנגד לפרוש נגד ישראלים" (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
אריק זאבי. דארוויש: "אני מתנגד לפרוש נגד ישראלים"(צילום: אורן אהרוני)

 

אבל יותר מכך, לדארוויש היתה מוטיבציה נוספת כדי לנצח את זאבי: "אני מתנגד לפרוש נגד יריבים ישראלים וראיתם שהופעתי כבר פעם שניה נגדו. אם אתה פורש, יש לו סיכוי להגיע לפודיום ולנגן את ההמנון שלו, לכן התעקשתי להתמודד ולהביס אותו - כדי שלא יגיע לפודיום".

 

ומה תגובתו על כך שהפך לגיבור לאומי? "זה נותן לי הוכחה נוספת שלא הייתי צריך לפרוש. בו זמנית גם הוא הפסיד וגם אני הצלחתי להניף את הדגל המצרי".

 

באיגוד הג'ודו הישראלי לא מתכוונים לשתוק על המקרה והיו"ר החדש, משה פונטי, הוציא מכתב תלונה ואף שוחח עם יו"ר איגוד הג'ודו העולמי כדי לראות איך מטפלים במקרה ואיך מונעים אירועים כאלו בעתיד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אריק זאבי
צילום: אורן אהרוני
מומלצים