יום שלישי, 21.05.2024 שעה 15:18

אוסאליבן זכה במאסטרס הגרמני ורמז על פרישה

לאחר 29 חודשים שחונים, "הרוקט" ניצח 7:9 את מגווייר ("רוצה לקפוץ מגשר") במשחק רב תהפוכות ושוב הדאיג את מעריציו: "הקריירה שלי קרובה לסיום"

|
רוני אוסאליבן. ניצח את מגווייר (GettyImages)
רוני אוסאליבן. ניצח את מגווייר (GettyImages)

שנתיים וחמישה חודשים עברו מאז הפעם האחרונה שבה זכה רוני אוסאליבן, אולי האדם המוכשר ביותר שהחזיק מקל סנוקר מעולם, בטורניר דירוג חשוב. הלילה (אור לשני) הבצורת נגמרה כש"הרוקט" ניצח 7:9 את סטיבן מגווייר הסקוטי בגמר מרתק בטורניר המאסטרס הגרמני.

כמה תיסכול שפך הכוכב המתוסבך בכל התקופה הארוכה הזו, בה לא הצליח לזכות בתואר. כמה פעמים הרגישו חובבי הענף את הצביטה הכואבת בלב כשה"רוקט" הצהיר בפעם המי יודע כמה כי הוא על סף פרישה.

נקודת המפנה היתה לקראת סוף העונה שעברה. אוסאליבן כבר הודיע להתאחדות הסנוקר העולמית על פרישתו מאליפות העולם, אך כשהתבקש להצהיר על כך בכתב, הוא חזר בו ברגע האחרון ושכר את שירותיו של ד"ר סטיב פיטרס, פסיכיאטר ספורט מוערך שהחזיר לו את התאווה למשחק.

שיאו של הטיפול הפסיכולוגי היה אמש. אוסאליבן פתח מצויין עם ברייק של 111 ועלה ל-0:1, אך בשלושת המשחקונים הבאים השיג רק 13 נקודות בזמן שיריבו הפגין סנוקר מבריק עם 130, 106 ו-128 בדרך ל-1:3. ארבעת המשחקונים האחרונים של הסשן הראשון התחלקו שווה בין הצדדים ומגווייר הגיע לסשן ביתרון 3:5.

אוסאליבן בן ה-36 ששיחק בכל הטורניר ובכלל בתקופה האחרונה כשהוא סובל ממחלת הנשיקה, הפך ל-6:8. ל"רוקט" היתה הזדמנות לסגור עניין במשחקון ה-15, אך החמיץ כדור גורלי ואיפשר למגווייר לנצח בפריים ולצמק ל-8:7. אוסאליבן הפרפקציוניסט הגיב באכזבה קשה להחמצה הקריטית והחשש היה כי הוא שוב יקרוס מנטאלית.

אוסאליבן (GettyImages)
אוסאליבן. מהרהר על פרישה (GettyImages)
 

המשחקון ה-16 והאחרון היה מורט עצבים, כששני הצדדים מתגוננים, עד אשר אוסאליבן הצליח לשבור את המבצר של מגווייר ויצר ברייק של 46 נקודות. החמצה של "הרוקט" העניקה למגוויר, אפשרות לחזור. הסקוטי צימק ל-46:29, וניסה להכניס את אוסאליבן לסנוקר, אך "הרוקט" הצליח בסופו של דבר לחמוק ממנו.

בסופו של דבר, לאחר שהסקוטי החמיץ כדור כחול, אוסאליבן הצליח לנצח את המשחקון שנמשך קרוב ל-40 דקות וזכה בטורניר. מעבר ליוקרה, לזכייה של אוסאליבן יש משמעות אדירה מבחינת המשך העונה. לאחרונה ירד "הרוקט" למקום ה-16 בדירוג והיה בסכנת יציאה מ-16 הראשונים, מה שהיה מאלץ אותו להשתתף בסיבובים המוקדמים של אליפות העולם, בה זכה בעבר שלוש פעמים.

אך מי שחשב שהניצחון ישכיח מאוסאליבן את מחשבות הפרישה, טעה. "אני מתקרב לסוף הקריירה שלי, כך שכל ניצחון הוא נחמד. זה יהיה נפלא לזכות בטורנירים פה ושם. זה האולם הכי טוב בסבב", הוא אמר ופירגן לקהל הגרמני שמחא לו כפיים בהערצה.

סטפן מגווייר  (GettyImages)
מגווייר. לא ציפה להגיע לגמר (GettyImages)
 

"מגיע קרדיט גדול למגווייר, היה לו טורניר מעולה. הוא שיחק מצוין ובכלל הרמת משחק שלו עכשיו מזכירה לי את הימים שהוא רק הצטרף לסבב ואני חזיתי שיהיה השחקן הכי טוב של העשור", פירגן אוסאליבן גם ליריבו.

מגווייר הסובל מבצורת ארוכה אף יותר מאוסאליבן ולא זכה בתואר מאז 2008, אמר באכזבה: "הייתי צריך להוביל 5:7, אבל עשיתי טעויות ובמצב של 6:6 הוא שלט בקצב. אני חושב שזו היתה נקודת הפנה במשחק. ניצחתי כמה שחקנים טובים השבוע, ואם להיות כנה, לא ציפיתי להגיע לגמר, אבל אני לא יכול להסתכל על זה ככה עכשיו. אני רוצה לקפוץ מגשר".

אוסאליבן סיים טורניר נפלא שבו היה מרחק כדור אחד מהדחה כבר בסיבוב הראשון כשגבר 4:5 על אנדרו היגינסון במשחק הרואי. בדרך לגמר הוא עבר גם את ג'ו פרי, מת'יו סטיבנס וסטיבן לי.

על הזכייה בטורניר הוא יכניס לחשבון הבנק שלו 50 אלף פאונד. סטיבן מגווייר אף הוא רשם טורניר מעולה כשהביס בדרך לגמר את יריבו השנוא ביותר, שון מרפי, וגבר גם על אלוף העולם, ג'ון היגינס, ועל סגנו, ג'אד טראמפ. הוא יקבל 30 אלף פאונד על הסגנות ו-2,000 פאונד נוספים על הברייק הגבוה ביותר בטורניר (130). 

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */