שתף קטע נבחר

קיסריה בהלם: אוליגרך בונה ארמון ב-350 מיליון ש'

גג זכוכית כחול ענק, גדר מצופה זהב, סלון בגודל 500 מ"ר, שיש איטלקי, עמודים עתיקים, בריכה, חמאם טורקי, מגרשי ספורט וגנים - כך תיראה אחוזה שבונה עתה איש עסקים יהודי-רוסי בקיסריה. מי אמר שארמונות יש רק באגדות

דמיינו את עצמכם יושבים בסלון בשטח של 500 מ"ר, מביטים על הכוכבים דרך כיפת זכוכית ענקית, מסביבכם עמודי שיש, מגרשי ספורט וגדר מצופה זהב. ארמון מהאגדות? לא. מדובר באחוזה מדהימה ועצומה בגודלה שנמצאת בשלבי בנייה בקיסריה. בטח לא תתפלאו לשמוע שמדובר בבית היקר ביותר שנבנה אי פעם בישראל. שוויו כ‭350-‬ מיליון שקל, והוא שייך לאוליגרך הרוסי-יהודי ולרי קוגן.

 

דיירי רחוב הדר בקיסריה, שבו מתגוררים בין היתר ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה, הבחינו לפני כשנתיים בטרקטורים המוחקים מעל האדמה חמש וילות ששכנו ברחוב. לאחר שהסתיימה מלאכת ההריסה הוקמה גדר פח גבוהה מסביב למתחם שמעליה הציצו שני עגורנים.

 

מה קורה שם? תהו התושבים ולא קיבלו תשובה. עכשיו מתבררת התעלומה: איש העסקים ולרי קוגן, מקורבו של נשיא רוסיה לשעבר פוטין, הוא שרכש את השטח. לאחר מכן שכר את שירותיהם של אדריכלים מאיטליה ומרוסיה ושל הקבלן הישראלי עמית מרשנסקי המתמחה בבתי יוקרה - כדי שאלה יבנו לו אחוזה שתיראה כמו שילוב בין ארמון עתיק והבית הלבן.

 

העבודות בעיצומן (צילום: עמית מגל) (צילום: עמית מגל)
העבודות בעיצומן(צילום: עמית מגל)

 

קצת נתונים: האחוזה יושבת על שטח ענק של 11 דונם, מהם כ‭5,000-‬ מ"ר שטח בנוי הכולל שני מבנים עצומים בני שתי קומות. מבנה אחד למגורים, והשני ספא בגודל של קאנטרי קלאב עם כיפת זכוכית כחולה שיכלול בין היתר חמאם טורקי ובריכה באולם מעוטר בשיש איטלקי. כמו מבחוץ, כך גם מבפנים, הפאר ישלוט בכל פינה: עמודים, קשתות ופיתוחים, עמוד שיש יווני עתיק בלובי, מדרגות רחבות ידיים עם מעקות מפוארים וכן פסלים ויצירות אמנות. חדרים? מי סופר.

 

אל האחוזה יוביל כביש פנימי פרטי עם כיכר מפוארת, ומסביבה יוקמו מגרשי ספורט, גנים ובוסתנים. חברת חשמל? לא צריך. הבית יספק לעצמו את החשמל ממערכת פרטית תת-קרקעית.

 

את האחוזה תקיף גדר ברזל מצופה בזהב של האחים לרר, אשר יצרו את עבודות הריקועים במלון פלאזה בניו-יורק לאחר שנרכש על ידי איש העסקים יצחק תשובה. הגדר תשולב בפאנלים יוקרתיים מאבן של אקרשטיין, ועלותה בלבד נאמדת בשני מיליון שקל.

 

בניית האחוזה צפויה להסתיים בתוך כשנתיים. השמאי גיל לזר מעריך שמחירה צפוי להגיע בתום בנייתה ל‭350-‬ מיליון שקל.

 

ולרי קוגן, יהודי-רוסי, גר במוסקבה.ב-2007 הוערך הונו בסכום של 600 מיילון דולר. רכישותיו בעולם נשמרות בחשאיות כאילו היה מדובר במבצע ריגול. אנשיו של קוגן סירבו להתייחס לידיעה.

 

הידיעה פורסמה הבוקר ב"ידיעות אחרונות"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
כך תיראה האחוזה - מתוך התוכנית של הבית
מומלצים