שתף קטע נבחר

יצחקי: "בושה למי ששר שירי שואה, אין לזה מקום"

מכבי ת"א פתחה ביוזמה חדשה, בה שיפצו שחקני הקבוצה את ביתו של אברהם אברהם, ניצול שואה בן 92, שעקץ את קפטן הצהובים: "אני בית"רי, ברק תחזור אלינו, אצלנו היית כוכב"

לרגל יום השואה הבינלאומי הגיעו שחקני מכבי ת"א לביתו של ניצול שואה בן 92, שוחחו עימו, שיפצו את ביתו ובסוף גם העניקו לו את ספר תולדות המועדון. השחקנים שהשתתפו ביוזמה המבורכת היו גל אלברמן, יואב זיו, שרן ייני, גיא חיימוב והקפטן ברק יצחקי, שהעניק במתנה את סרט הקפטן ואמר: "אתה הקפטן האמיתי".

 

עוד ב-ynet ספורט:

 

אברהם אברהם, ניצול השואה שביתו שופץ ע"י שחקני הקבוצה, שיחק כדורגל בעברו ועקץ את קפטן הצהובים ברק יצחקי: "אני אוהב את מכבי, אבל אני בית"רי ותמיד אשאר בית"רי. ברק תחזור אלינו, אצלנו היית כוכב. אני בטוח שכל בוקר אתה קם וקורא מה רשום על בית"ר בעיתון. מה יהיה איתכם? תשחקו כמו שאני שיחקתי כדורגל בזמנו".

 

שחקני מכבי ת"א עם אברהם אברהם (צילום: יובל חן) (צילום: יובל חן)
שחקני מכבי ת"א עם אברהם אברהם(צילום: יובל חן)

 

יצחקי עצמו התייחס ליוזמה המבורכת וסיפר על העקיצות שספג: "כל זמן שצריכים אותנו אנחנו כמובן שמחים לעזור ולתרום לקהילה, זו מצווה גדולה. היה מחמם את הלב לשמוע את אברהם, בשיחה שהייתה לנו איתו, שהוא בקיא בכדורגל. הוא עקץ אותי קצת, אבל הכל היה בהומור ועל העבר ששיחקתי בבית"ר. העקיצות האלה היו מהלב. אני חושב שיואב זיו הוא המקצוען בשיפוצים, גם היה לו את החור של האינסטלטור. אלברמן זה הקבלן המבצע, וייני היה בטירוף על הקיר שקרצף".

 

קפטן הצהובים תקף את אותם אוהדים ששרים שירי שואה ואמר: "בושה וחרפה לאותם אוהדים ששרים שירי שואה ודברים גזעניים, אין לזה מקום בכדורגל. בכלל אני חושב שצריכים למצות את הדין עם האוהדים שמזיקים לכדורגל. אנו בכדורגל צריכים קהל טוב שתומך ואוהב. אם הענישה תהיה קשה כלפי אותם אנשים שמדברים ומתנהגים ככה, אז אני בטוח שתהיה אות אזהרה לכל המקללים".

 

יואב זיו מסייד. יוזמה מבורכת (צילום: יובל חן) (צילום: יובל חן)
יואב זיו מסייד. יוזמה מבורכת(צילום: יובל חן)

 

גם הקשר גל אלברמן הצטרף לדבריו של הקפטן ואמר: "אני מניח שאם יש אנשים שמסוגלים לעשות דברים כאלה ולהתבטאות בצורה כזאת, או שהם טיפשים או שהם חסרי מודעות. אם אפשר באיזה דרך להסביר להם על הנושא הזה אז זה יכול רק לעזור".

 

הפרויקט של הצהובים הוא במשותף עם הקרן לרווחת נפגעי השואה. רוני קמינסקי, מנכ"ל הקרן, סיכם: "אני חושב שהמצב היום של ניצולי שואה לא קל, יש כחמישים אלף שניצולים מתחת לקו העוני. ההיענות של הציבור לעזור להם בשנים האחרונות של חייהם מבורכת. אני רוצה להודות לגולדהאר, הבעלים של הקבוצה, על ההירתמות והסיוע במהלך הזה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ברק יצחקי משפץ
צילום: יובל חן
מומלצים