שתף קטע נבחר

פוטבול: ניו אינגלנד, ניו יורק, ניו צ'מפיונס

הפטריוטס והג'איינטס ישחזרו את סופרבול 2008 ויעניקו אלופה חדשה ל-NFL אחרי ניצחונות בגמרים האזוריים. ניו אינגלנד ניצחה את בולטימור 20:23 בעזרת החטאה אומללה של שער שדה מצד בילי קאנדיף, ניו יורק הפתיעה בהארכה את סן פרנסיסקו 17:20. האחים הארבו, מאמני בולטימור וסן פרנסיסקו, נשארים מחוץ לחגיגה

הניו אינגלנד פטריוטס והניו יורק ג'איינטס ישחזרו בעוד שבועיים באינדיאנפוליס את סופרבול 42. אז הוא נערך ב-3 בפברואר 2008 באריזונה, הפעם אנחנו מכוונים ל-5 בפברואר 2012. אז הג'איינטס ניצחו 14:17, הפעם הכל יכול לקרות - באמת שום דבר לא יכול להפתיע אותנו יותר בעונה הזו ובפלייאוף הזה.

  

עוד ב-ynet ספורט:

 

במשחק המוקדם, הפטריוטס התמודדו עם הגנת הברזל של הבולטימור רייבנס, ושרדו בדרל ל-20:23 למרות משחק בינוני של טום בריידי. המשחק היה צמוד לכל אורכו, כשאחרי שני שערי שדה, בנג'רווס גרין אליס רץ ל-7 יארד לטאצ'דאון עבור המארחים, דניס פיטה איזן בקליטה ל-6 יארד מג'ו פלאקו, והפטריוטס חזרו להוביל לפני ההפסקה עם שער שדה נוסף של סטיבן גוסטובסקי.

 

קייל וויליאמס מאוכזב, סן פרנסיסקו הפסידה בהארכה  (צילום: MCT  ) (צילום: MCT  )
קייל וויליאמס מאוכזב, סן פרנסיסקו הפסידה בהארכה (צילום: MCT )

 

לקראת סיום הרבע השלישי, היתרון חזר לרייבנס בזכות טורי סמית', שתפס כדור של פלאקו ל-29 יארד. שער שדה של בילי קאנדיף הקפיץ ל-16:20, והרייבנס האמינו שיוכלו להגן על ההפרש בזכות ההגנה. הם לא היו רחוקים מזה, אלמלא זינוק אמיץ של בריידי לטאצ'דאון קריטי ביותר בתחילת הרבע האחרון. 20:23.

 

המשחק התנקז למהלך אחד אחרון של בולטימור, ופעמיים סטרלינג מור הצליח לבלום אותה על סף טאצ'דאון מנצח, כשהוא אפילו מוציא את הכדור מהיד של לי אוואנס באנדזון אחרי שזה כבר נראה כמו סיפור אבוד. בולטימור הסתפקה בשער שדה, שהיה שולח את המשחק להארכה. קאנדיף ניגש לכדור של 32 יארד, שהיה אמור לצלול בקלילות פנימה, 11 שניות לסיום. אבל בבעיטה שבולטימור תזכור זמן רב, קאנדיף פישל לחלוטין, החמיץ בגדול ושלח את ניו אינגלנד לחגוג.

 

ניו אינגלנד פטריוטס עולה לסופרבול (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
ניו אינגלנד פטריוטס עולה לסופרבול(צילום: רויטרס)

 

בדרך לזכייה באיי-אף-סי, בריידי מסר 22 מ-36 - בדיוק כמו פלאקו - אבל לא מסר אפילו לטאצ'דאון אחד ונחטף פעמיים, לעומת הקוורטרבק של בולטימור שמסר לשניים ונחטף פעם אחת. בריידי צבר 239 יארד, פלאקו 306. ובכל זאת, בריידי ניצח ואמר בסיום: "הייתי די גרוע היום. אבל ההגנה הצילה אותי". קאנדיף הנואש: "בעטתי את הבעיטה הזו בערך אלף פעם, ולא הצלחתי הפעם. ככה זה".

 

לעומתו, לורנס טיינס מהג'איינטס נזקק לכדור מיארד אחד פחות, 31, והעלה בזכות זאת את קבוצתו לסופרבול בפעם השנייה בקריירה שלו. בגמר אן-אף-סי של הגנות חזקות, הג'איינטס השיגו ניצחון חוץ ענק נוסף אחרי ההפתעה בגרין ביי, 17:20 אחרי הארכה, כששער השדה של טיינס מכריע.

 

ניו יורק ג'איינטס חוגגת ניצחון דרמטי (צילום: MCT  ) (צילום: MCT  )
ניו יורק ג'איינטס חוגגת ניצחון דרמטי(צילום: MCT )

 

טיינס עשה זאת בפעם שעברה ב-2008, בדרך לאותו גמר מול ניו אינגלנד, עם שער מנצח נגד גרין ביי. הפעם הקהל היה זקוק לו, לא רק הג'איינטס, כי אם לא היה מצליח בבעיטה שתי הקבוצות היו מנסות להכניע זו את זו עד הרגע בו אתם קוראים את הכתבה.

 

איליי מאנינג סבל מאוד. הניינרס התנפלו עליו בכל הזדמנות, ולמרות שני טאצ'דאונים ו-32 מ-58 בדרך ל-316 יארד, הוא חטף מכות נמרצות. מצד שני, אלכס סמית' הזכיר מאוד את משחק הניצחון מול ניו אורלינס בשבוע שעבר. הוא היה שקט מדי ולא מבריק לאורך המשחק, אבל שני כדורים אדירים לוורנון דייויס סידרו לניינרס טאצ'דאונים, על 73 ו-28 יארד.

 

סרג'יו בראון מהניו אינגלנד פטריוטס, נאבק בדרך אל הגמר הגדול (צילום: MCT  ) (צילום: MCT  )
סרג'יו בראון מהניו אינגלנד פטריוטס, נאבק בדרך אל הגמר הגדול(צילום: MCT )

 

כאמור, כל יארד במשחק הזה עלה לקבוצות במאמץ עילאי, ופרט לטיינס, הגיבור של המשחק, היה דרוש גם גיבור טראגי. האיש הזה היה קייל וויליאמס מהניינרס. הרץ המחליף של הקבוצה, שלא היה אמור לפתוח בכלל, עשה שתי טעויות קריטיות שגמרו את המשחק.

 

בתחילת הרבע האחרון הוא נגע בטעות בבעיטת החזרה של הג'איינטס מבלי לתפוס אותה, ואיפשר לניו יורק לקבל שוב את הכדור במצב נוח - מהלך שהסתיים בטאצ'דאון של מריו מאנינגהאם.

בהארכה, כששתי הקבוצות התקשו לייצר מהלך התקפי, הוא שמט החזרה נוספת, ונתן לג'איינטס שוב את הכדור במקום סביר. טאצ'דאון הם לא השיגו, אבל הם היו קרובים מספיק בשביל שטיינס יוכל לנצח. התוצאה השאירה בחוץ את מאמן הניינרס ג'ים הארבו, מעט לאחר שאחיו ג'ון הודח יחד עם בולטימור.

 

ומה יהיה באינדיאנפוליס? על הנייר, ניו אינגלנד נראית מעט חזקה יותר, אחרי עונה סדירה טובה. אבל הג'איינטס חמים עוד מסיבוב הוויילד קארד, והעיפו בזו אחר זו שתי מועמדות לאליפות במשחקי חוץ. אף תוצאה לא תפתיע ממש. איזה משחק מחכה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סטיב ווטרפורד חוגג
צילום: MCT
מומלצים