$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מאמן זמביה: חולמים על זכייה בגביע אפריקה

הגביע יפתח ביום שבת, הזמבים יפגשו את סנגל החזקה. מאמן לוב לפני גיניאה המשוואנית: רוצים לשמח את העם

מערכת אתר ערוץ הספורט
מערכת אתר ערוץ הספורט  20.01.12 - 14:10
מוסא סו. סנגל פייבוריטית (gettyimages)
מוסא סו. סנגל פייבוריטית (gettyimages)

בשעה טובה תצא לדרך בשבת הקרובה גביע אפריקה לאומות. משחק הפתיחה יפגיש בין המארחת גיניאה המשוואנית ללוב, אבל המנה העיקרית באצטדיון בבאטה יתקיים מיד לאחר מכן כאשר נבחרת סנגל המצויינת תפגוש את זמביה השאפתנית.

מי נגד מי ומתי? לחצו כאן לעמוד אליפות אפריקה

זמביה - סנגל
מאמן נבחרת הצ'יפולופולו, הארב רנרד, נשמע מאוד אופטימי לקראת התחרות: "יש מאיתנו הרבה ציפיות. החלום שלי הוא להניף את הגביע בליברביל (12 בפברואר) בגלל שחלק גדול ההיסטוריה של הכדורגל הזמבי נכתבה כאן", רנרד התייחס לאסון הנורא שהתרחש ב-1993 בגבון כאשר 18 שחקני נבחרת זמביה נהרגו בתאונת מטוס בדרכם למשחק עם סנגל במוקדמות המונדיאל.

מבחינת ההווה, הרי שסנגל תגיע פייבוריטית בעיקר בזכות שלושת החלוצים האדירים שלה: דמבה בה, פאפיס סיסה (ניוקאסל) ומוסא סוו מליל שהיה מועמד לשחקן השנה באפריקה אחרי שזכה באליפות צרפת אשתקד. הזמבים יחרו את החלוץ המוביל שלה יאקוב מולנגה, אבל תישען על עמנואל מאיוקה (אקס מכבי ת"א) והאחים פליקס וכריס קטונגה.

גיניאה המשוואנית-לוב
עבור המארחת מדובר במפגש היסטורי בטורניר, ולא רק האירוח. נשיא המדינה המערבית הבטיח לשחקנים הגיניאים בונוס על סך מיליון דולרים אם הקבוצה תנצח את הצפון אפריקאים. על הנייר מדובר במפגש בין שתיים מהנבחרות הפחות טובות שיש ליבשת השחורה להציע, בלשון המעטה אבל לפחות הפיקנטריה נשארה.

"המשחק הזה הוא המפתח להעפלה", הצהיר מאמנה הברזילאי של לוב מרקוס פאקטה, "העם הלובי עבר שנה לא קלה בכלל ואנחנו השחקנים רוצים להחזיר את השמחה לתושבים". אין צורך כמעט לציין שמדובר בטורניר ראשון של לוב ללא השליט והרודן מוהאמר קדאפי שנרצח ע"י המורדים במלחמת האזרחים האחרונה.