|   15:07:40
  אברהם פריד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע
כתיבת המומחים
הקשר בין טסט שנתי לרכב ותקלות ברכבים ישנים

הטור של פריצי

על דם, יהדות, אבנים וסלעים: תולדות המדינה של קצובר על השיעור במשפטים של אולמרט ללדור, ועל המדים השחורים של משטרת ישראל
13/01/2012  |   אברהם פריד   |   מאמרים   |   תגובות
קצובר. עשית טוב.


אדמות מדינת ההלכה

בני קצובר היה ממשתתפי "ליל הסדר" שארגן בזמנו הרב לוינגר בבית המלון פארק בחברון, אותו ליל סדר בשנת 1968 שמשתתפיו סירבו לסיימו ונשארו מאז בחברון, כשהם שרים עדין את החד גדיא, היכן שהכלב נושך את החתול והמקל חובט בכלב וכולם מקווים בסוף לשחוט זה את זה בחברון, כמצוות אלוהי כל הדתות המקובלות ונהוגות במזרח התיכון.

קצובר, ממנהיגי "גוש אמונים" וממקימי ההתנחלויות הראשונות, משמש כיום כראש "ועד מתיישבי שומרון". את השקפת עולמו ודעותיו המוצקות הוא מבהיר בקביעה שתפקידה המרכזי של הדמוקרטיה הישראלית כיום הוא להעלם מהשטח ולהתכופף בפני היהדות. לדבריו, יש להגיע לשיתוף פעולה בין הציבור הדתי-לאומי לבין הציבור החרדי, כדי להביא לפירוק הדמוקרטיה הישראלית, כי שלטון האמונה היהודית הוא המטרה והוא העתיד.

יש להכיר בקשר המופלא שבין הערבית לעברית: אתה קורא טקסט עברי מקורי בן ימינו, ומגלה שהוא בעצם צורת חשיבה פילוסופית והתבטאות תיאולוגית של מטיף מאירן. רק שבאירן הם כבר עשו זאת. ונחזור לענייננו:

בהתאם לאמנה שנחתמה בין ארגון מד"א לבין הצלב האדום הבינלאומי, מד"א לא רשאי לסמן את האמבולנסים שלו הפועלים בשטחים בסמל המגן דוד. לכן מסיר כיום הארגון את הסמל מאותם אמבולנסים המוצבים דרך קבע בהתנחלויות. המעשה הקפיץ את בני קצובר והוא הכריז חרם כולל על תרומת דם למגן דוד אדום. מאז בכל המכללות הדתיות והישובים בשטחים לא תורמים יותר מנות דם למד"א.

אין לי מושג למה הם מצפים שם, בשטחים, בפיגוע הבא. שיביאו להם מנות דם מת"א? זה אפשרי. מדינת ישראל תרמה דם לנפגעי הרעש בטורקיה ובהאיטי, אז היא יכולה גם לתרום לתושבי שכם וחברון. אין כל בעיה. וכמדינה דמוקרטית שחתמה על הסכמי שלום עם מצרים וירדן, מדינות ערביות מוסלמיות שאינן בדיוק דמוקרטיות, אין כל בעיה שישראל תחתום גם על הסכמי שלום וסיוע עם מדינה יהודית בשטחים. זה יכול לעבוד. זה נראה גם כפתרון סביר, להמון בעיות.

בהצלחה בני קצובר. אין כמו חרם הדם בכדי להבהיר להיכן אתה הולך ומוליך. סע באמבולנסים נפרדים, הדר נשים במסגרת שיתוף הפעולה שלך עם הציבור החרדי. הקם מרכז דם נפרד. כי אם איננו יכולים לאכול מאותו שולחן – למי איכפת אם נשתמש גם במוסדות רפואה נפרדים? אולי אפילו תהפוך את פוע"ה - העוסקת בפוריות לפי ההלכה, אבל מנסה לעשות זאת בלי נשים - למכון המחקר המדעי המוביל של מדינת האמונה היהודית שלך, בשעה שתוביל את המכללות הדתיות להוראת המדעים לפי הנחיות האדמו"רים.

עשית טוב. כי אם עד עכשו הטפתם לנו שקשרי הדם הם העיקר, שאנו צריכים להסכים ולוותר כי אנו עם אחד, אין כמו חרם הדם שלך בכדי להבהיר לאן אתה מוביל והולך. דרך צלחה, בני קצובר. היפרדותך לשלום

ורק באיזו אוניברסיטה חילונית בישראל, זו הדמוקרטית, באיזה חוג קטן ליהדות או מחשבת ישראל, ילמדו יום אחד את הסוגיה מדוע נאסרה ביהדות עבודת עצים ואבנים, וסטודנטים צעירים יחקרו שם את ההיסטוריה של השבט שבחר לעבוד ולקדש את הסלעים ואבני הגבעות בשטחים, כשהוא חובש כיפה ומפנף בציציות ועוד קורא לזה דרכי אבות. כנראה אבותיו השבתאים.

התרומה של אולמרט
[צילום: פלאש 90]

כבר לא חשוב מה חלקו האמיתי של אולמרט בפרשת הולילנד, וגם לא בפרשות אחרות. במדינה בה אחוז ההרשעות הפליליות בבתי המשפט מגיע ל-99.8% , כמות כתבי האישום שהוגשו נגדו כבר לא מותירה לו שום סיכוי סטטיסטי לצאת בלי הרשעה. כתבי האישום נגד אישי הציבור מעידים על המערכת הפוליטית שלנו, הנתון של ההרשעות מעיד על מערכת המשפט.

אולם בבוא יום דינו של אולמרט, מן הראוי שימחלו לו חלק מחטאיו ולו רק בגלל תרומתו לטיהור מערכות החוק. ההליך שהגיש כנגד פרקליט המדינה, בו הוא תובע אותו בגין הוצאת לשון הרע, ראוי לשבח. לתביעה ולפרקליטות יש חובה להטיח בחשוד האשמות, אבל רק בבית המשפט. ופרקליט מדינה, אחוז תיסכולים ככל שלא יהיה, אין לו שום רשות להטיח האשמות שווא לא באזרח מן השורה ולא באיש ציבור, ובמיוחד כשמדובר כנראה בהאשמות חסרות כיסוי. את שיעור המבוא הזה במשפטים העביר אהוד אולמרט לפרקליט המדינה משה לדור בהנאה.

אבל אולמרט עשה בפרשה זו יותר מכך: הוא השיג כבר 2 פסקי דין שקבעו שלדור לא רשאי להשתמש במשאבי ופרקליטי המדינה להגנתו בתביעה שהוגשה נגדו. לדור יצטרך להתגונן בעצמו – או לשכור לעצמו עו"ד ולשלם לו מכיסו בעבור הגנתו. בדיוק כמו כל אזרח אחר. כך צריך, כך ראוי, וכך פסקו הפעם בתי המשפט שאליהם הלך לדור כדי לבכות בפניהם ולטעון לחסינות. ומבחינת לדור החלטות בית המשפט זו הפתעה. עד כה הוא חשב שהפרקליטות היא עסק פרטי שלו, על אנשיה ומשאביה.

מה זה חשב? ידע וגם עשה: ימיו של לדור הן בפרקליטות ירושלים והן בפרקליטות המדינה מאופיינים בניצול משאבי ותקציבי הפרקליטות להעמדת שירותים משפטיים בחינם עבור אנשים פרטים.

מימון משפטים פרטיים, בעניינים אישיים, לאנשים שכל זכותם לכך נבעה מכך שהם היו חברים ומקורבים ללדור או בכירי הפרקליטות, מאפיינים את ימיו. אם היית מספיק עשיר, או מספיק חבר של בכירי הפרקליטות, חסכת לעצמך תשלום לעו"ד פרטי עבור עסקיך. קיבלת שירותים משפטיים מתחת השולחן ע"ח כספי הפרקליטות.

עכשו אתם מבינים איזה הלם קיבל לדור? ככל הזמן הוא לקח וחילק את משאבי הפרקליטות לחברים, וכשהגיע היום וגם הוא שלח ידו לקחת משם מה שהוא חשב שזה שלו, בא אולמט וסגר לו את המגירה על האצבעות. וזה בטח כואב.

לכן, גם אם בבוא היום יורשע אולמרט בכל או באיזה מכתבי האישום שהגישה המדינה נגדו, ויגיע עת הסנגוריה לטעון להקלה, ראוי שתצטרף ותישמע בחלל האויר המיית קול קלה, זו האומרת בשם הציבור גם תודה. תודה על כך שהיית הראשון שאמר לפרקליטות עד כאן, ולימד אותה גם לקח. לקח קטן אולי, אבל כואב. תשאלו את לדור.

תופרים מדים

משטרת ישראל לא מצליחה למצוא מספיק מתגייסים לשורותיה, בין היתר בגלל המשכורות הנמוכות המוצעות לשוטרים, אבל לפחות היא דואגת שהם יראו יפה. לצורך זה הזמינה המשטרה כמה עשרות אלפי חליפות מדים חדשות, כשיחידות הסיור והתנועה קיבלו מדים כהים במיוחד, כדי ליצור אפקט מרתיע. צבע כהה תמיד עושה רושם יותר מפחיד. תשאלו את הדיירים בקריית מלאכי.

הצבע יצא מצויין, אבל המדים לא. מישהו שכח לבדוק אותם מראש, ושוטרי השטח החלו להתלונן עליהם. המדים חמים ולא נוחים. עכשיו המשטרה נערכת להחליף אותם. הזמנה של עוד כמה עשרות אלפי מדים זה תמיד טוב ותורם לכלכלה. של סין.

אבל לא רק סין. טויוטות לא מייצרים בסין והמשטרה הזמינה גם כמה עשרות טויוטות כאלה, חדשות והיברידיות. רק כשבאו להתקין בהן מכשירי קשר ומחשב, התברר שאי-אפשר. מערכות החיווט של הטויוטה ההיברידית לא אוהבות את החיבור לחוטים הישראלים, וגם אין מקום למכשירים. אז במקום ניידות יעבירו את המכוניות היקרות לקצינים הבכירים. שיהיה להם בינתיים אוטו נחמד – עד שיגיעו המדים החדשים.

לניידות השטח אגב, שרק לפני שנתיים הועברו כולן לסמלים חדשים עם מדבקות משטרה חדשות, צפוי בקרוב טיפול חדש. מישהו החליט שהסמלים לא יפים. אז עושים עכשו מדבקות וסימונים חדשים ובקרוב ידביקו שוב את כל הניידות.

למה יש לכם רושם שבצמרת המשטרה יש יותר מדי כוח אדם לוגיסטי שבעצם אין לו מה לעשות ולכן הוא עוסק בשטויות? הרי העובדות הפוכות לחלוטין: במטה הכללי, בלשכת הדובר אליו פניתי, אפילו לא נמצא איש שיתפנה כדי להגיב.

תאריך:  13/01/2012   |   עודכן:  13/01/2012
אברהם (פריצי) פריד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 12 ] מוצגות   [ 12 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אובד מדינה
13/01/12 15:10
2
ע.ג.
13/01/12 15:16
3
אורי פ
13/01/12 15:48
4
אמדון
13/01/12 18:45
5
טיפוגרף זקן
13/01/12 20:43
 
המלבה"ד
13/01/12 21:25
6
קצונה בכירה
13/01/12 21:47
 
בר דרור דוד
14/01/12 18:09
7
סובול עידן
14/01/12 12:23
 
הנ"ל
14/01/12 13:06
8
בר דרור דוד
14/01/12 18:23
9
אהוד פרלסמן
15/01/12 04:40
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
המצדדים בבדיקת שליפה כתחליף למערכת בדיקות של התאמה לתקן משלים את הציבור, פועלים בניגוד מוחלט להוראות התקנות והתקן, ולא ברור על סמך מה הם עושים זאת
13/01/2012  |  אברהם בן-עזרא  |   מאמרים
המאבק בין שר המשפטים יעקב נאמן לבין נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש איננו חדש וגם לא מחדש דבר לגוף העניין והנושא.
13/01/2012  |  אברהם פכטר  |   מאמרים
אם לשפוט על-פי ששת הימים האחרונים, יאיר לפיד לא יצטרך להוציא יותר מדי כסף על הקמפיין שלו. הוא מקבל שטח בלתי מוגבל בחינם מקבוצת ידיעות אחרונות. נכון שזה ממש לא אתי, וייתכן שגם לא ממש חוקי (תרומה אסורה למועמד), אבל ממתי דברים כאלו מפריעים לנוני מוזס? ולמה שהם יפריעו ללפיד, שכבר הודה בעבר שאתיקה איננה הצד החזק שלו?
13/01/2012  |  איתמר לוין  |   מאמרים
מי שהקשיב לנאומו של הכלכלן שלמה מעוז המפורסם עתה בעשרות אתרי אינטרנט שונים, רואה שהדברים שאמר מעוז בנאומו בכנס במכללת ספיר אולי חריפים, אולי בוטים, אודה שעם חלקם אני לא מסכים, אבל הוא מעלה ביקורות חשובות והכרחיות. טענותיו נגד בנק הפועלים, נגד אגף התקציבים באוצר, נגד התנהלות בתי המשפט ולגבי האופן בו ישראל מטפלת באוכלוסיות חלשות. בקורתו של מעוז חשובה, הכרחית לחברה הישראלית וטוב שיש כלכלן בכיר שאומר את הדברים הללו.
13/01/2012  |  עמיר סגל  |   מאמרים
בסוף הם מצאו משהו אמיתי: ההתנהגות של הבריונים החרדים בבית-שמש. לא שקרה משהו חדש בבית-שמש. הבריונות של קיצונים בבית-שמש היא סיפור ישן שכבר כתבו עליו וצילמו אותו עשרים פעם בעבר, וזה תמיד תפס מקום בעמודים האחוריים של התקשורת ולא התרומם. אנשי המקום שסובלים שנים מהצקות ומיריקות התחננו לתשומת לב אבל התקשורת הייתה עסוקה בשרה נתניהו או בתג מחיר או בצדק חברתי והיא לא יכולה לעסוק ביותר מסקנדל אחד בו-זמנית. מה התחדש עכשיו? רק זה ששבועיים ימים שטפו לנו את המוח בצונאמי של הדרת נשים לארוחת בוקר הדרת נשים לצהריים, הדרת נשים אחת ביד ושתי הדרות נשים על העץ, הדרת נשים בגשם והדרת נשים בשמש, עד שמצאו את בית-שמש. רגע לפני שהאוויר יוצא מהבלון נזכרו שיש מקום שבו קורה משהו רע באמת.
13/01/2012  |  אורי אליצור  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
נכס של החברה בדרזדן [צילום: ארגו פרופרטיז]
תומר קורנפלד
ארגו פועלת בתחום הנדל"ן למגורים לגרמניה וכבר רכשה כ-4,000 יחידות דיור במודל ייחודי והרבה פוטנציאל השבחה    ארגו נסחרת כיום לפי שווי של כ-1.3 מיליארד שקל - מעט מתחת להון העצמי החשבונ...
יצחק בריק
יצחק בריק
הרצי הלוי הוא אחד מהרמטכ"לים המאכזבים ביותר מאז קום המדינה. כישלונו של כרמטכ"ל ניכר הן בהכנת הצבא למלחמה, הן בניהול המלחמה והן בפגיעה אנושה בערכיות ובמוסר ובקוד האתי של הצבא שעליו ...
דרור אידר
דרור אידר
חמאס דורש הפסקת אש קבועה ללא אפשרות לחדש את הלחימה לאחר מכן    ישראל דורשת כמובן לחדש את הלחימה לאחר הפסקת האש    אי-אפשר לגשר על העניין אלא באמצעות ההולכה בכחש של המציאות "ללכת עם ו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il