שתף קטע נבחר

כדוריד: ישראל הפסידה לאוסטריה, קרובה להדחה

הנבחרת של שלמה הופמן החזיקה מעמד מחצית אחת, לפני שנוצחה 40:31 במשחק הראשון על הכרטיס לפלייאוף אליפות העולם. הגומלין במוצאי שבת. יואב נאמן הצטיין עם שישה שערים, ראול סנטוס הבקיע שמונה לאורחים. המאמן: "אנחנו בתהליך הצערה של הנבחרת, כרגע אלו הפערים"

בפעם האחרונה שבה נבחרת הכדוריד של ישראל הייתה בגמר טורניר כלשהו, הראה לוח השנה את המספר 2002 וישראל העפילה לאליפות אירופה בשבדיה תחת הדרכתו של המאמן שלמה הופמן.

 

עוד ב-ynet ספורט:

 

במוצאי שבת הקרובה תסגור ישראל עשור שלם ללא התמודדות בגמר המפעלים הבכירים, לאחר שהפסידה הערב (ד') 40:31 לאוסטריה במשחק הראשון על הכרטיס לפלייאוף מוקדמות אליפות העולם. הגומלין בווינה יהיה ככל הנראה לפרוטוקול בלבד.

 

הופמן ושחקניו ידעו עוד לפני המשחק כי יהיה קשה מאוד לעבור את האוסטרים, במיוחד כאשר שני האסים הישראלים, אבישי סמולר וחן פומרנץ

, לא שיחקו בעקבות פציעות. האוסטרים אולי לא נבחרת אימתנית כמו סלובניה או סלובקיה שעמן התמודדנו בעבר, אבל ההתקדמות שהיא עשתה מאז שאירחה את אליפות אירופה לפני כשנתיים פשוט עצומה.

 

ישראל עוד הייתה במשחק במחצית הראשונה עם 14:13 בדקה ה-25, אבל האוסטרים הריצו את המתפרצות שלהם במיומנות, ניצלו את הירידה הלקויה של השחקנים בלבן להגנה וסיימו את המחצית הראשונה ביתרון 17:19.

 

שלמה הומפן מודאג. הפלייאוף מתרחק (צילום: מור שאולי) (צילום: מור שאולי)
שלמה הומפן מודאג. הפלייאוף מתרחק(צילום: מור שאולי)

 

ישראל עוד השוותה ל-19:19 בפתיחת המחצית השניה, אבל האוסטרים עלו מיד ליתרון נוסף, הגדילו אותו עוד ועוד ולא שמטו אותו עד לסיום. גיל יעקב, שוער הנבחרת, לא הצליח להיכנס טוב למשחק באף שלב, אבל גם עצירות נהדרות של מחליפו, אלדר שיקלושי, לא הועילו ללבנים-כחולים, שהיו חסרים יד מכוונת על המגרש.

 

ואולי בכך טמון ההבדל. כשהמבקיע המצטיין הוא הקיצוני וקפטן הנבחרת, יואב נאמן, ולא המרכזים או המקשרים, זה מצביע על הפער העמוק בין ישראל לבין נבחרת כמו אוסטריה, שבה יש ליגה מקצוענית ועד לפני כמה שנים הייתה באותה רמה כמונו.

 

האוהדים הגיעו ל'בית מכבי' בראשל"צ (צילום: מור שאולי) (צילום: מור שאולי)
האוהדים הגיעו ל'בית מכבי' בראשל"צ(צילום: מור שאולי)

 

הופמן ניסה כמה אפשרויות בעמדת המרכז, מאריאל רוזנטל דרך תומר שמעוני ואף נאמן, אבל ההתבססות על מהלכים יחידניים הייתה בולטת ולא תמיד יעילה. מנגד, רוברט וובר (שחקנה של מגדבורג מהבונדסליגה), מקסמיליאן הרמן (לינץ), ויקטור שילגי (פלנסבורג) וראול "החתול" סנטוס (ליבן) הראו לכ-600 צופים בבית מכבי בראשון לציון כיצד מסיימים מהלכים.

 

הבקיעו לישראל: יואב נאמן 6, דן מירקוס, דן נתן וגל אברהם 4 כל אחד, איציק חליפי (2 פנדלים), יותם טל ועידו טוראל 3 כל אחד, אריאל רוזנטל 2, עופר לוזון וטל הרשקוביץ 1 כל אחד.

 

ההגנה האוסטרית לא עשתה חיים קלים (צילום: מור שאולי) (צילום: מור שאולי)
ההגנה האוסטרית לא עשתה חיים קלים(צילום: מור שאולי)

 

הבקיעו לאוסטריה: ראול סנטוס 8, ויקטור שילגי 7, מקסמיליאן הרמן 6, רולנד שלינגר ורובר וובר 5 כל אחד, פטריק פולסר 3, אנדרס לסנר ו-ויטואטאס זיורה 2 כל אחד.

 

הופמן: "בעוד שלוש-ארבע שנים נצמצם את הפער"

בסיום המשחק ניסה הופמן להסביר את הפער בין ישראל לאוסטריה ואמר: "שיחקנו טוב במשך 45 דקות, אבל אז איבדנו ריכוז ובמעמדים כאלה זה בלתי אפשרי. נכון שלא שיחקנו עם סמולר ופומרנץ, אבל אני מרוצה מהשחקנים החדשים שעלו על הפרקט היום ושיחקו.

 

מירקוס רואה את הכדור מקרוב, מול אוסטריה (צילום: מור שאולי) (צילום: מור שאולי)
מירקוס רואה את הכדור מקרוב, מול אוסטריה(צילום: מור שאולי)

 

"אנחנו בתהליך הצערת הנבחרת, ולכן אני חושב שכרגע הפער גדול אבל אני גם מעריך שתוך שלוש-ארבע שנים נצמצם אותו. פער של תשעה שערים הוא לא בלתי ניתן למחיקה, אבל זה יהיה מאוד קשה בבית שלהם".

 

איגוד הכדוריד מעוניין להביא מאמן זר שייקח על עצמו את אימון סגל הזהב, שכולל בתוכו את נבחרת העתודה ומכוון לאולימפיאדת ריו 2016. הופמן, שבמצב כזה עלול להתבקש לעזוב את הנבחרת הבוגרת, אמר בנושא: "אני רוצה לקדם את הכדוריד, אני בא מהכדוריד ואם יגידו לי לפנות את הדרך, אני אפנה ברצון".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נאמן מול אוסטריה
צילום: מור שאולי
מומלצים