שתף קטע נבחר

מרתון טבריה בפתח: "ההצגה הטובה בארץ"

מספר שיא של 1,800 רצים ישתתפו בתחרות, שתיפתח ביום חמישי (9:00). אורי שפר: "מרתון טבריה הוא שם דבר בעולם". הישראלים רוצים להשיג קריטריון אולימפי

מרתון טבריה ה-35 יוזנק מחר (ה') ב-9:00 בבוקר, כאשר מספר שיא של 1,800 משתתפים ייקחו חלק בתחרות. המרתון יכלול גם רצים איכותיים שהגיעו מקניה ואתיופיה, בעלי תוצאה של פחות משעתיים ועשר דקות, כאשר מזג האוויר הגשום והרוחות הצפויות יקשו על הרצים.

 

עוד ב-ynet ספורט:

 

שלמה בן גל, יו"ר איגוד האתלטיקה :"זו החגיגה הכי טובה בארץ. אני מקווה שמזג האוויר יהיה מצוין ויפעל לטובת הרצים. השנה הבאנו 30 רצים מהדרג הגבוה ביותר. מרתון טבריה נחשב לאחד מהמרתונים המהירים בעולם". 

 

שולחן הנשיאות במרתון טבריה (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
שולחן הנשיאות במרתון טבריה(צילום: אורן אהרוני)

 

זוהר עובד, ראש עיריית טבריה: "למרות ריבוי המרתונים במרכז, אנחנו מאמינים שנמשיך בשלנו עוד המון שנים. המרתון יוזנק מהרחוב החדש והמשופץ, זו תהיה ההזדמנות שלנו לחשוף אותו לראשונה. אנחנו מקווים גם ששיא המרתון יישבר, ונשלם את המענק של 50 אלף הדולרים".

 

ראש מנהל הספורט, אורי שפר: "זה ערב מרגש, לפני חצי שנה הגיעו אליי נציגי הספורט ואמרו לי שאין מרתון טבריה השנה. לאחר התייעצות עם השרה, היא הנחתה אותנו שלא לבטל את המרתון, כי מרתון טבריה הוא שם דבר בעולם והוא נמצא בקו עליה בכל שנה".

 

והנה מיטב הרצים במרתון השנה (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
והנה מיטב הרצים במרתון השנה(צילום: אורן אהרוני)

 

ז'ק כהן, מזכ"ל איגוד האתלטיקה: "יש לנו חזון לעבור בשנה הבאה את רף 2,000 רצים. זהו המרתון המהיר ביותר בארץ וכן האיכותי ביותר, לאחר שהגיעו אליו מרתוניסטים בעלי תוצאות ברמה עולמית".

 

הישראלים רוצים להשיג קריטריון אולימפי

גם השנה התחרות על תואר אלוף ישראל תהיה בין שלושת הבכירים: זוהר זימרו, היילה סטאין ו-וובה בריהון. זימרו הוא היחיד שכבר הבטיח את מקומו בלונדון, לעומת סטאין ובריהון שינסו להצטרף אליו. "אחרי שיצאתי למחנה אימונים המטרה שלי היא לקבוע שיא ישראלי", אמר זמירו. "התכנית השתבשה בגלל שנפצעתי. באתי לכאן כדי לכבד את המרתון, זו גאווה בשבילי להשתתף בתחרות ואני מקווה לעשות זמן טוב. אם יהיה גשם, הוא יפריע לכולם ולא רק לי".

 

"באתי לכאן כדי לכבד את המרתון". זמירו (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
"באתי לכאן כדי לכבד את המרתון". זמירו(צילום: אורן אהרוני)

 

לקראת התחרות, זימרו קבע לעצמו כמטרה לרדת מ-2:18 שעות, לעומת סטאין ובריהון שחייבים לרדת מ-2:15 על מנת להשיג את הכרטיס האולימפי. השלושה תפסו את המקומות בפודיום גם במרתון הקודם, כשסטאין סיים ראשון, לפני זימרו ובריהון בהתאמה. בריהון שקבע 2:17:17 ש' ברוטרדם והיה רחוק 17 שניות בלבד מקביעת הקריטריון לאליפות העולם בקוריאה, ינסה לפצות עם שיפור משמעותי לשיאו האישי ולכניסה לבמה הראשית.

 

זבדיה וודג', שהפתיע עם ניצחון בחצי מרתון עמק המעיינות, הוא רץ נוסף שראוי לעקוב אחריו. נוסף לארבעה הללו ירוצו במרתון גם יוסף בדיע, ממו אסרט, יובל כרמי, נגה מקטה ואדיסו אסנקו, כשכל שיפור שיא אישי ייחשב כהישג מצידם.

 

אצל הנשים, המועמדות לזכייה בתואר אלופת ישראל במרתון משלימות יחד 135 שנה, ושלושתן נולדו לפני מרתון הכנרת הראשון. סבטלנה בחמנד בת ה-36 נולדה ב-1977, בדיוק שנה לפני שמסורת מרתון טבריה, אז מרתון הכנרת, יצאה לדרכה.

 

מי שאמורה לעשות לבחמנד חיים קשים בדרך לתואר היא לוריס מנדלוביץ' שתחגוג באפריל 52. ב-2010, כשזכתה לראשונה במרתון טבריה בהיותה בת 50, הפכה מנדלוביץ' לאלופת המרתון הישראלית המבוגרת אי פעם. האחרונה היא אורנה בלאו בת ה-47, שנחשבת לאורחת קבועה על הפודיום בטבריה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
זוהר עובד
צילום: אורן אהרוני
מומלצים