$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מחקר: הליגה בספרד הכי חזקה, ישראל 27

פרסום של ה-IFFHS: הפרמייר-ליג הגיעה למקום השני והברזילאית הפתיעה עם המקום השלישי. איטליה רק 7

מערכת אתר ערוץ הספורט
מערכת אתר ערוץ הספורט  11.01.12 - 13:50
הליגה הספרדית שוב ראשונה בדירוג (gettyimages)
הליגה הספרדית שוב ראשונה בדירוג (gettyimages)

מדי ינואר מפרסמת הפדרציה הבינ"ל לסטטיסטיקה והיסטוריה בכדורגל (IFFHS) שורה של מחקרים, נתונים ודירוגים בנוגע לנעשה בענף ברחבי העולם. אז אחרי שהכתירה את מאמן השנה, השוער המצטיין ועוד תארים כאלה ואחרים, הגיע תור מצעד הליגות המצליחות.

על פי המחקר, שנשען על נתונים סטטיסטיים שנאספו בנוגע להצלחות הקבוצות מכל ליגה בזירה המקומית ובמפעלים היבשתיים, נקבע כי הליגה הספרדית הייתה החזקה ביותר בעולם במהלך 2011 עם 1,194 נקודות מדד. מדובר בבחירה לא ממש מפתיעה בעקבות קצב צבירת הנקודות המפחיד של ברצלונה וריאל מדריד, שגם נפגשו בחצי גמר ליגת האלופות בה זכתה בארסה.

ליגת העל שלנו, למי שעדיין מתענג על הכרזות "השישית בטיבה באירופה" של אבי לוזון, הייתה מהלך 2011 במקום ה-27 עם 507 נקודות מדד. לפניה דורגו ליגות כמו הפראגוואית, האקוואדורית והקוריאנית והצ'כית. הצד האופטימי? הליגות בפולין, ארה"ב, אורוגוואי, איראן, סרביה ומצרים היו חלשות יותר מבחינה סטטיסטית. ואגב, היא במקום ה-18 באירופה.

למקום השני הגיעה כצפוי הפרמייר-ליג האנגלית, הליגה העשירה ביותר בעולם, עם 1,103 נקודות. את ההפתעה סיפקה הליגה הבכירה של ברזיל 889 נק'), שהוציאה במהלך השנה החולפת את מחזיקת גביע הליברטאדורס וסגנית מחזיקת גביע העולם סנטוס.

הליגה הפורטוגלית דורגה במקום הרביעי, צרפת בחמישי והפתעה נוספת נרשמה עם דירוג הליגה האיטלקית המתעוררת במקום השביעי בלבד. גרמניה (6), ארגנטינה (8), הולנד (9) וצ'ילה (10) משלימות את העשיריה הפותחת.

דירוג הליגה החזקה של השנה מטעם ה-IFFHS החל להתפרסם ב-1991 וגם בשנה שעברה התייצבה הספרדית בראש הרשימה. בשלוש השנים שקדמו לה הייתה הפרמייר-ליג ראשונה ולפניה שלטה בכדור הסרייה A.