שתף קטע נבחר

ת"א ננעלה בירידות; אלביט הדמיה הוסיפה 20%

מדד ת"א 25 ירד ב-0.98%, מדד ת"א 100 ירד ב-0,69%, מדד בלוטק 50 ירד ב-0.54% ומדד נדל"ן ירד ב-1.27%. מדד הבנקים השיל 1.6%. אלביט הדמיה הודיעה כי תמכור את מרבית נכסיה בארה"ב תמורת 1.4 מיליארד דולר

המסחר בתל אביב ננעל היום (ד') בירידות שערים על רקע העליות אתמול בוול סטריט. באסיה הבוקר מגמה מעורבת.

 

מדד ת"א 25 ירד ב-0.98% ל-1,122.93 נקודות, מדד ת"א 100 ירד ב-0,69% ל-1,020.29 נקודות, מדד בלוטק 50 ירד ב-0.54% ל-283.36 נקודות ומדד נדל"ן ירד ב-1.27% ל-278.05 נקודות. מדד הבנקים השיל 1.6%.

 

מניות הבנקים הובילו את וול סטריט ליום נוסף של עליות. נאסד"ק עלה ב-1%, דאו ג'ונס התחזק ב-0.6% ו-S&P 500 טיפס ב-0.9% לשיא של כמעט חצי שנה.

 

יום המסחר אתמול המשיך את המגמה החיובית שאפיינה את הבורסה מתחילת השנה, והסתיים בעליות שערים על רקע עליות שנרשמו בוול סטריט ביום שני בלילה (ותחזית לפתיחה חיובית שעלתה מהחוזים העתידיים), ומגמה חיובית בבורסות אירופה. ת"א־25 הוסיף 1.7%, ת"א־100 הוסיף 1.7% ומדד הבנקים עלה ב־1.9%.

 

עידו אמריליו, מנהל חדר המסחר בפסגות, אמר כי "סוכנות הדירוג פיץ' הודיעה כי הסיכוי שתהיה הורדת דירוג אשראי בצרפת נמוך, מה שהרגיע במעט את החששות באשר לחובות האירופיים, ותרם לעליות שנרשמו בבורסה". עם זאת, סוכנות הדירוג הודיעה מאוחר יותר כי היא עשויה להוריד את דירוג האשראי של איטליה.

 

קיימת סבירות גבוהה שאיטליה תספוג הורדת דירוג, בשל היעדר הגנות פיננסית מספקות באירופה למניעת התפשטות המשבר, כך טוען דיוויד ריילי, מסוכנות דירוג האשראי פיץ'. בנאום שהעניק בכנס שערכה הסוכנות בלונדון טען ריילי כי איטליה "עומדת בקו החזית של המשבר" וכי עתיד היורו "יוכרע בשערי רומא". כלכלתה של איטליה נפגעה מרמות גבוהות של חוב ציבורי וצמיחה איטית.

 

מניות במרכז

הממונה על הנפט דחה את בקשת דלק קידוחים ואבנר - שתיהן פועלות תחת דלק אנרגיה, לשעבד את חלקן במאגר "לווייתן" עבור קבלת הלוואה לפיתוח מאגרי הגז "נועה צפון" ו"תמר". ההודעה התקבלה בתדהמה אמש במשרדי דלק אנרגיה, שלא יודעים כיצד להתמודד עם הבשורה. מדובר בהלוואה של כחצי מיליארד דולר שדלק אנרגיה לקחה באחרונה מברקליס ו-HSBC עבור פיתוח מאגרי הגז.

 

אתמול דיווחו דלק קידוחים, אבנר, ישראמקו ואלון גז על עסקה נוספת למכירת גז. כך שהיקף מכרות הגז מתמר הגיע ל-6.2 מיליארד דולר.

 

משרד הביטחון נוטה לאשר את תחילת קידוחים ברישיון שמן בבעלות שמן נפט וגז - כך נודע ל"כלכליסט". מדובר ברישיון שממוקם כ־16 ק"מ מערבית לחוף פלמחים. לטענת חברת Gustavson האמריקאית, קיים ברישיון שמן מאגר שמכיל שתי מאגרי נפט פוטנציאליים, עם פוטנציאל להפקה של 270 מיליון עד 1.35 מיליארד חביות נפט (סיכוי גבוה עד נמוך) וכ־4.5 טריליון רגל מעוקב של גז טבעי. 

 

חברת דלק ישראל, בעליה של רשת חנויות הנוחות מנטה, פנתה לאחרונה לספקי המוצרים של חנויות הנוחות שלה בדרישה לקבלת הנחה של 15%.

 

די פארם מרחיבה את הסכם המסחור של תרופת הדגל בסין. חברת WB הסינית תקדם פורמולה חדשה של תרופת DP-b99 של די־פארם לטיפול בשבץ מוחי, עד לאישור רגולטורי בסין, תמורת 26 מיליון דולר.

 

נובה מכשירי מדידה הודיעה אתמול על עסקת פתרונות מטרולוגיה של 3 מיליון דולר עם יצרן מהותי.

 

אלביט הדמיה (הוסיפה 20.1%), שבשליטתו של מוטי זיסר, הודיעה היום כי באמצעות החברה הבת EPN חתמה על הסכמים למכירת 47 מרכזי קניות ברחבי ארה"ב בהיקף של 1.428 מיליארד דולר. את מרכזי הקניות מוכרת אלביט לחברה משותפת לבלאקסטון ול-DDR Corp. הרווח עבור אלביט הדמיה ממכירת המרכזים המסחריים עומד על כ-220 מיליון דולר (כמיליארד שקל).

 

מגדל אישרה היום את חשיפת "כלכליסט" כי החברה מנהלת משא ומתן עם קבוצת ויולה בנוגע להצטרפות לעסקה לרכישת השליטה בכלל תעשיות (כת"ש), אשר במסגרתה תרכוש קבוצת הרוכשים בהובלת ויולה, מידי אי.די.בי כ-40% מהון המניות המונפק של כת"ש, על בסיס שווי של 3.8 מיליארד שקל.


פורסם לראשונה 11/01/2012 10:07

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דריכות מול המסכים
צילום: EPA
מומלצים