$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

בית"ר איבדה 2 נקודות. "יורידו אותנו ליגה"

בית הדין הפעיל את התנאי והעניש את יובל נעים וחניכיו בחומרה בשל הקריאות הגזעניות לעבר טוטו תמוז. הקבוצה תערער: "נותנים לגיטימציה לאוהדים שרוצים להרוס את המועדון". בנוסף להפחתת הנקודות, בית"ר נקנסה גם ב-30,000 ש"ח

זיו אברג'יל  04.01.12 - 21:27
(אלן שיבר)
(אלן שיבר)

האם בית"ר ירושלים בדרך ללאומית? ההחלטה הערב (רביעי) של בית הדין מסבכת את הקבוצה בתחתית. הדיינים החליטו להפעיל את העונש שעמד כנגד הקבוצה והורידו לה שתי נקודות יקרות בעקבות הקריאות הגזעניות לעברו של טוטו תמוז במשחק נגד הפועל ת"א. בנוסף, המועדון ספג קנס של 30,000 ש"ח.

אמנם הקבוצה נותרה במקום ה-14 בטבלה עם 15 נקודות אחרי הפחתת הנקודות אבל היא כרגע שתי נקודות מתחת לקו האדום כאשר מעליה נמצאת הפועל חיפה עם 17 נקודות. בקיצור, המצב של הירושלמים בכי רע. אגב, לראשון לציון שבמקום ה-15 יש את אותו מספר נקודות (15) ואילו להפועל פ"ת יש 10 נקודות. המלאבסים יפגשו את יובל נעים בעוד כ-10 ימים במשחק שכבר עכשיו ניתן להגדירו כ"משחק עונה" בתחתית. 

"בבואי לשקול את העונש שיש להטיל על הנאשמת", כתב הדיין דוד לב, "יש לקחת בחשבון את עברה המשמעתי. לקבוצה עבירות רבות מאותו הסוג וההחלטה המשמעותית ביותר היא החלטת בית הדין העליון מיום 6.4.11 בערעור שהגישה בית"ר ירושלים על הרשעה בקריאות גזעניות, בו נתקבל חלקית הערעור ובית הדין העליון קבע, בין היתר כי עונשה של המתפרעת יעמוד על הפחתת ארבע נקודות ליגה על תנאי, שיופחתו בכל מקרה של הרשעה בעבירה של קריאות גזעניות".

בהמשך התייחס בהחלטתו לטיעונים של קורנפיין ואמר: "שאלתי את מר קורנפיין מה העונש שהוא מציע שאטיל על קבוצתו, הנ"ל ביקש הפסקה כדי להתייעץ אולם חזר, ללא תשובה מספקת. כמו כן, למר קורנפיין לא היתה תשובה לשאלתי מדוע במהלך המשחק, כאשר טוטו תמוז נגע בכדור והושמעו לעברו נהמות, איש מאנשי בית"ר ירושלים, לא קרא לאנשי המשטרה ו/או אבטחה הצביע על המתפרעים וביקש לעצרם. לצערי לא הוצגו בפני מאמץ כן של הנהלת בית"ר ירושלים להשתלט על המתפרעים, ההפך, נראה לי כי האחראים השלימו עם הקריאות הגזעניות".

ההחלטה התוודעה לשחקנים כאשר אלו היו בערב גיבוש בביתו של לירון דיאמנט. "היד קלה מדי על ההדק כשמדובר בבית"ר ירושלים", אמר שחקן בקבוצה, "רוצים להוריד אותנו ליגה. במקום שינסו להבין מה עובר על המועדון בהתמודדות עם הקהל ויחפשו עונשים יצירתיים, בוחרים בדרך הקלה". הקבוצה תגיש לבית הדין העליון ערעור על העונש ובנוסף, אנשי ההנהלה אספו שמות של כשלושים אוהדים אותם הם מתכוונים לתבוע אישית וכמו כן, להסגיר למשטרה.

"זו החלטה אכזרית וקשה", אמר גורם במועדון, "היינו מצפים שיגלו קצת אנושיות לנוכח העובדה שאנו נלחמים באופן אגרסיבי נגד האוהדים הסוררים. העונש משרת את אותם אוהדים שמנסים לפגוע במועדון בכל דרך אפשרית. בכל מקרה כזה אנו נענשים פעמיים, כלכלית ומקצועית. בנוסף, אותם אוהדים שמנסים להזיק מקבלים לגיטימציה וימשיכו להזיק גם בעתיד. כיצד ייתכן שהפועל פתח תקוה נקנסה ב-10,000 ש"ח על פריצת אוהדים למגרש ואנחנו נקנסנו ב-60,000 ושני משחקים ללא קהל על אותה עבירה?"

"אין לנו כלים להתמודד עם קריאות האוהדים", אמר קורנפיין לדיין דוד לב במהלך הדיון, "לא עמדנו לדין על קריאות גזעניות כבר 10 חודשים. הכרוז מבקש כל משחק להימנע מזה. יש הסכם פעולה עם הקרן לידידות, ומיליון ש"ח מושקעים בניסיון לעצור את התופעה. המקללים זו קבוצה של 200 אוהדים ששמה לעצמה מטרה וגם הצהירה על כך באומרם: 'נדאג למשחקים ללא קהל, ונביא לירידת ליגה ולפירוק'. לנו כמועדון יש מעט מאוד כלים והשיטה להעניש את הקבוצה פוגעת רק בנו ולא במתפרעים".

חוזהו של פאסוס יעבור בזמן?
עם פתיחת חלון ההעברות יגיעו אנשי המועדון לרשות לבקרה תקציבית במטרה להעביר את חוזהו של ליאנדרו פאסוס, שמתאמן עם הקבוצה בחודשים האחרונים. בירושלים מאמינים שחוזהו יעבור על סמך הבטחות שניתנו להם בעבר והברזילאי יוכל לפתוח בשבת במשחק הבית מול מכבי נתניה, שייערך ללא קהל.

אבירם ברוכיאן ייפרד בחמישי בצהריים מחבריו במסעדה בירושלים, לפני שימריא ביום שישי לפולין במטרה להצטרף לקבוצתו החדשה, פולוניה וארשה. משה אוחיון, שנמצא בימים אלה בארץ, שוחח עם המאמן יובל נעים והשחקן מודע לעניין בו מצד בית"ר. הוא צפוי לחזור בחמישי לפולין וכדי שיוכל לעבור יהיה עליו להביא שחרור מלגיה וארשה.

כפי שכבר פורסם כאן באתר, אלירן ג'ורג', מגן מכבי תל אביב ששיחק עד לאחרונה בהפועל חיפה, מועמד להגיע לירושלים. אם יצטרף, יהיה זה על המשבצת של אלי דסה, שנפצע וגמר את העונה. בחמישי ינחת הבלם האוקראיני ולדימיר נייקו.