שתף קטע נבחר

גיגס כבש, מנצ'סטר יונייטד ניצחה ושבה לפסגה

אנגליה: האלופים שמרו על רשת נקייה בפעם ה-13 ברצף ב-0:1 על ווסטהאם, ואן דר סאר שבר את שיא אי הספיגה העתיק של בובי קלארק. ארסנל וטוטנהאם סיימו בתיקו 0:0

לאט אבל בטוח ממשיכה מנצ'סטר יונייטד בדרכה אל שחזור הזכייה באליפות מהעונה שעברה. השדים האדומים הגיעו הערב (א') ל'אפטון פארק', ביתה של ווסטהאם יונייטד, ויצאו משם עם שלוש נקודות ביד ואיתן חזרה למקום הראשון. כל שהיו צריכים בשביל לעשות זאת הוא ניצחון קטן - 0:1 על הפטישים.

 

 

מנצ'סטר יונייטד, שצפתה בשבת בליברפול חוזרת לפיסגה אחרי הניצחון על פורטסמות', דאגה שהשהות שלה שם לא תארך יותר מיממה אחת. המארחים הלונדונים אמנם הקשו על חניכיו של אלכס פרגוסון, אולם בדקה ה-62 סידר להם ראיין גיגס ניצחון עם שער נהדר ודווקא מרגל ימין, החלשה שלו. הקשר הוולשי הוותיק קיבל כדור מפול סקולס, פרץ לכיוון השער ובעט כדור אלכסוני למסגרת.


אדווין ואן דר סאר. 13 משחקים ברצף הוא לא ספג (צילום: רויטרס)

 

יונייטד שברה בדרך שיא עתיק. שוערה, ההולנדי אדווין ואן דר סאר, שמר על רשת נקייה בפעם ה-13 ברציפות, והגיע ל-1,212 דקות ללא ספיגת גול. בדקה ה-33 הוא עקף את שוער אברדין, בובי קלארק, שב-1970/1 הגיע ל-1,155 דקות ללא הוצאת כדור מהרשת.

 

אם לא הספיקה ללונדונים מווסטהאם האכזבה שבהפסד לאלופים, הרי שלאלו מארסנל וטוטנהאם נכונה אכזבה מסוג אחר במשחק מוקדם יותר ב'ווייט הארט ליין', שם נפרדו שתי הקבוצות בתיקו 0:0 משמים.


ארסן ונגר. גם הוא לא מרוצה מיכולת שחקניו (רויטרס)

 

טוטנהאם היתה טובה יותר ונהנתה גם מהרחקתו של עמנואל אבואה מארסנל במחצית הראשונה. הקשר ספג כרטיס צהוב בדקה ה-17 וקיבל את האדום, 20 דקות לאחר מכן. בחצי השני המשחק התאזן יותר ול'תותחנים' ניתנה הזדמנות לעלות ליתרון, דקה לפני תום 90 הדקות. המחליף ניקולאס בנדטנר שיגר טיל מ-16 מטר, קרלו קודיצ'יני הדף בקצות האצבעות לקרן.

 

גרמניה: קלוזה ניצח את בורוסיה דורטמונד

באיירן מינכן לא מאמינה שהופנהיים עדיין מקדימה אותה במירוץ לתואר האליפות. הערב היא התקרבה אליה לכדי נקודה מהמקום השני. היא עשתה כן בזכות חלוצה הבינלאומי מירוסלאב קלוזה, שכבש פעמיים בדקות הסיום מול בורוסיה דורטמונד והקנה לה ניצחון חשוב 1:3.

 

המשחק במינכן נפתח בשער בזק של נלסון ואלדס האורח כבר בדקה השנייה. המארחים הצליחו להשוות בדקה ה-24 משער של זה רוברטו, וקלוזה שמר את המיטב לסיום עם צמד בדקות ה-87 וה-90. בתחתית הצליחה אנרג'י קוטבוס לזכות בניצחון בית חשוב באותה תוצאה על האנובר 96'. דמיטר רנגלוב כבש פעמיים בדקות ה-39 וה-69 וסטניסלאב אנגלוב הפך את היום הרע של השוער הבינ"ל רוברט אנקה לסיוט בדקה ה-74. פרנק פאהרנהורסט צימק לאורחים שמונה דקות לסיום.


פורסם לראשונה 08/02/2009 17:51

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ראיין גיגס
צילום: איי אף פי
מומלצים