שתף קטע נבחר

קאמבק ענק של שחר פאר בחארקוב

שחר כבר פיגרה 4:0 במערכה המכרעת, אבל ניצחה את אלונה בונדרנקו 6:4, 5:7, 4:6 והעלתה את ישראל ל-1:2 באוקראינה

הקאמבק של שחר פאר הטובה והישנה. בחייו הספורטיביים של כל שחקן טניס יש מספר משחקים שגוררים את הקריירה לכאן או לכאן. ייתכן מאוד כי את זה שניצחה היום (א') בחארקוב, פאר תזכור כמשחק שהחזיר את הקריירה שלה למסלול הנכון. למרות שכבר פיגרה 4:0 במערכה השלישית מול אלונה בונדרנקו, שחר הצליחה לחזור בגדול, ניצחה 6:4, 5:7, 4:6 והעלתה את ישראל ליתרון 1:2 במפגש הפדרציה באוקראינה.

 

פאר, המדורגת 48 בעולם, פתחה את המשחק היטב והוליכה פעמיים ביתרון שבירה במערכה הראשונה, 0:2 ו-2:4. אבל כל פעם מחדש בונדרנקו (31) חזרה ואחרי ריצה של ארבעה משחקונים ניצחה 4:6 במערכה הראשונה. השנייה היתה הפכפכה גם היא בקטגוריית השבירות ופאר היתה הפעם חדה יותר, עם ניצחון 5:7 ששלח את המשחק למערכה מכרעת.


פאר מגישה מול בונדרנקו. תנצח ותעלה את ישראל ליתרון? (צילום: AFP)

 

אחרי שהפסידה את המשחקונים הראשונים הצמודים והארוכים, פאר כבר היתה בבור של פיגור 4:0, אבל כמו בימים הטובים שלה בקריירה, של ערב המשבר בשנה וחצי האחרונות, שחר שלפה קאמבק נוסף מבית היוצר שלה בדרך לניצחון ענק 4:6. בכך רשמה פאר ניצחון שני ברציפות תוך יומיים על שחקנית בטופ 50, לאחר שעשתה זאת פעם אחת בלבד מאז פברואר 2008 (מול דינארה סאפינה בווימבלדון). 

 

מהלך המשחק

המערכה הראשונה היתה הפכפכה ולצער הצד הישראלי במשוואה, לא הסתיימה טוב. פאר שברה ראשונה ל-0:2 וגם אחרי שבונדרנקו איזנה (2:2), שחר שברה שוב וברחה ל-2:4. אבל האוקראינית לא נבהלה, שברה פעמיים ברציפות ורצה לארבעה משחקונים ברצף, בדרך ל-4:6 לבונדרנקו במערכה הראשונה.


 

אלונה בונדרנקו בהפסד לפאר. איבדה את הראש (צילום: AFP)

 

גם המערכה השנייה היתה צמודה ומותחת. הפעם בונדרנקו שברה ראשונה (1:2), אבל פאר החזירה ועלתה ל-2:3. אחרי שמירות הדדיות, שחר שברה שוב ליתרון 3:5, אך נכשלה להגיש למערכה ובונדרנקו חזרה ל-5:5. במשחקון ה-12 פאר ניצלה טעויות נוספות של בונדרנקו לשבירה קריטית, 5:7 לפאר ו-1:1 במערכות.

 

המערכה השלישית המכרעת היתה מדהימה. היא נפתחה עם 0:4 מהיר לטובת בונדרנקו, שנראתה בדרך לניצחון בטוח. אלא שדווקא אז, כפי שקרה לא פעם לאורך הקריירה שלה, פאר התעוררה והשלימה קאמבק גדול ל-4:6 בשלישית בדרך ליתרון 1:2 לישראל בהתמודדות.


פורסם לראשונה 08/02/2009 12:22

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שחר פאר חוגגת באוקראינה
צילום: AFP
מומלצים